Przyszłość Volkswagena będzie należała do aut elektrycznych. Będą one oferowane w ramach submarki ID. Pierwszym modelem jest kompaktowy Volkswagen ID.3.
W Polsce elektryczny VW zadebiutował zaledwie miesiąc po światowej premierze podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Koncern zaprezentował pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach – największym wydarzeniu w kraju poświęconym pojazdom zeroemisyjnym.
Kompaktowy VW ID.3 rozwiewa wszelkie wątpliwości związane z dostępnością i ograniczonym zasięgiem elektrycznych samochodów. W Polsce auto będzie kosztowało mniej niż 130 tys. złotych. Do wyboru będą akumulatory o pojemności 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh, które zapewnią od 330 do 550 km zasięgu. Korzystając z ładowarki o mocy 100 kW w ciągu 30 min będzie można uzupełnić prąd na kolejne 290 km.
Dzięki zastosowaniu platformy MEB, Volkswagen ID.3 ma bardzo krótkie zwisy nadwozia i duży rozstaw osi, co sprawia, że ma bardzo przestronne wnętrze. Pod względem ilości miejsca i przestronności wnętrza wyznacza nowe standardy wśród samochodów kompaktowych. W kabinie liczbę przycisków i przełączników ograniczono do niezbędnego minimum. Najważniejsze informacje są przekazywane za pomocą wyświetlacza oraz nowego, umieszczonego centralnie dotykowego ekranu o przekątnej 10 cali. Służy on także do zarządzania większością funkcji pojazdu.
Redakcja poleca: Samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Rzeczywisty zasięg na jednym ładowaniu