W polskiej gamie Renault nie znajdziemy już miejskiego Twingo. Czy jego nowa, elektryczna wersja będzie dostępna w naszym kraju?
Na początku ubiegłego roku Twingo trzeciej generacji zniknęło z polskiej oferty Renault. Na rynkach Europy Zachodniej nadal jest w sprzedaży, a francuski producent właśnie pokazał elektryczną wersję tego auta. Oficjalna premiera nowego modelu odbędzie się podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie.
Renault Twingo Z.E. poznamy jedynie po detalach, jak niebieskie wstawki na atrapie chłodnicy i emblematy „Z.E. Electric” oraz niebieski pasek na obydwu bokach nadwozia. Być może zapowiadane już od dłuższego czasu rządowe dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych sprawią, że ten elektryczny „maluch” pojawi się także w polskich salonach.
Renault Twingo Z.E. – dane techniczne, moc, zasięg
Nowe Twingo Z.E. jest wyposażone w silnik elektryczny, generujący 82 KM i 160 Nm. Osiągi tego auta są w pełni wystarczające w miejskich warunkach – do 50 km/h rozpędza się w 4,2 sekundy, a do 100 km/h w 12,6 sekundy. Prędkość maksymalna, typowo dla „elektryków”, została ograniczona do 135 km/h.
Elektryczne Twingo jest zauważalnie cięższe od swojego spalinowego odpowiednika – waży (zależnie od wersji) od 1112 do 1178 kg. Spora w tym „zasługa” litowo-jonowego akumulatora o pojemności 21,3 kWh. Naładowana do pełna bateria powinna wystarczyć na pokonanie do 180 km (latem) lub do 110 km (zimą).
Skoro przy ładowaniu jesteśmy, „tankowanie” akumulatora do 100% zajmuje od ok. 4 godzin (wallbox 7,4 kW) do nawet 13 godzin i 30 minut (z domowego gniazdka 2,3 kW). Szybka ładowarka o mocy 22 kW napełni akumulator do 80% w ok. 60 minut.