NowościAktualnościDuże akcje serwisowe. Kolejne auta wzywane do ASO

Duże akcje serwisowe. Kolejne auta wzywane do ASO

Na stronie UOKiK pojawiły się informacje o nowych akcjach naprawczych. BMW, Dacia, Ford, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Kia, Lamborghini, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Porsche, Range Rover, Subaru, Suzuki, Toyota i Volvo wzywają auta do serwisów. Sprawdź szczegóły.

W ciągu ostatniego miesiąca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o kolejnych kampaniach serwisowych. Wśród producentów, którzy ogłosili akcje przywoławcze, znaleźli się BMW, Dacia, Ford, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Kia, Lamborghini, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Porsche, Range Rover, Subaru, Suzuki, Toyota i Volvo. Poniżej zamieszczamy szczegółową listę.

BMW serii 3 (E46)

Akcja serwisowa dotyczy 71 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. Podczas wyzwolenia poduszki powietrznej w trakcie wypadku może powstać zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne w generatorze gazu, co może prowadzić do wyrzucenia części metalowych generatora, zwiększając ryzyko obrażeń. Właściciele aut objętych akcją zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu dokonania stosownej naprawy.

BMW serii 3 (G20)

W Polsce akcja przywoławcza dotyczy 12 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech. Złącze śrubowe dolnego pasa (zamek pasa bezpieczeństwa) nie zostało prawidłowo zamontowane w przednich fotelach. W razie wypadku, urządzenie przytrzymujące może nie zadziałać prawidłowo, co zwiększa ryzyko obrażeń. Właściciele aut objętych akcją zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli i ewentualnej poprawy złącza śrubowego dolnego pasa przednich foteli.

BMW iX3

Kampanią naprawczą objęto 105 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. W razie wypadku, podczas którego doszło do uszkodzenia sieci pokładowej wysokiego napięcia, mogą ulec awarii 12V układ elektryczny pojazdu i jego elementy, powodując brak działania, np. funkcji inteligentnego połączenia alarmowego lub świateł awaryjnych. Naprawa będzie polegać na przeprogramowaniu sterowników (BMU).

Dacia Sandero III oraz Dacia Logan III

Na polskim rynku akcja naprawcza dotyczy łącznie 57 egzemplarzy modelu Sandero wyprodukowanych w Pitesti (Rumunia) od 02.09.2020 r. do 13.01.2021 r. oraz w Tangerze (Maroko) od 08.10.2020 r. do 15.01.2021 r., a także Logan wyprodukowanych w Pitesti (Rumunia) od 05.11 do 23.12.2020 r. Może w nich dojść do pęknięcia zaczepu zamka pokrywy komory silnika i jej otwarcia podczas jazdy, co poprzez ograniczenie widoczności, zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu kontroli i ewentualnej wymiany pokrywy komory silnika.

Ford Fiesta oraz Ford EcoSport

Akcją przywoławczą objęto łącznie 181 aut, wyprodukowanych od 05.02 do 09.03.2021 r. Może w nich dojść do usterki zwijacza pasa bezpieczeństwa, co może zwiększać ryzyko obrażeń. Właściciele samochodów objętych akcją będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.

Ford Focus, Ford S-Max, Ford Galaxy, Ford Puma, Ford Kuga i Ford Explorer

Kampanią naprawczą objęto modele Focus, S-Max, Galaxy, Puma, Kuga i Explorer, wyprodukowane od 15.07.2019 r. do 12.02.2021 r. Mogą w nich występować problemy z poprawnym działaniem systemu eCall, co może zwiększać skutki wypadku. Właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.

Hyundai Tucson

Akcją przywoławczą objęto 26 egzemplarzy, wyprodukowanych w Republice Czeskiej od 14 października 2020 r. do 15 kwietnia 2021 r. W wyniku nieprawidłowości podczas montażu mogło dojść do skręcenia kurtynowej poduszki powietrznej (CAB) zamontowanej po stronie lewej i/lub prawej, co zwiększa ryzyko obrażeń użytkowników pojazdu w momencie uruchomienia. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu sprawdzenie poduszek CAB i, w przypadku stwierdzenia skręcenia, ponownego ich zamontowania zgodnie z procedurami.

Infiniti Q30 oraz Infiniti QX30

Akcją serwisową objęto łącznie 46 aut, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 20.12.2016 r. do 15.02.2017 r. Dolny przegub kolumny kierowniczej może być nadmiernie rozwiercony. W takiej sytuacji łożysko igiełkowe dolnego przegubu może obluzować się w obudowie i uszkodzić, co może prowadzić do odłączenia łożyska, skutkując pogorszeniem kierowalności i hałasem, a tym samym doprowadzić do wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie dolnego drążka kierowniczego.

Jaguar E-Pace oraz Range Rover Evoque

Kampania przywoławcza dotyczy łącznie 38 samochodów z roku modelowego 2021, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii. Napinacz pasa bezpieczeństwa prawego przedniego fotela może działać nieprawidłowo. W przypadku nagłego hamowania lub w przypadku, gdy pojazd będzie pochylony pod niekorzystnym kątem, pas przedniego fotela nie spełni swojej funkcji, zwiększa ryzyko obrażeń pasażera. Naprawa będzie polegać na wymianie zespołu pasa bezpieczeństwa prawego przedniego fotela.

Kia Sportage

W naszym kraju kampanią serwisową objęto 22 718 egzemplarzy, wyprodukowanych na Słowacji od 25.10.2015 r. do 15.10.2020 r. W obwodzie hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (Hydraulic Electronic Control Unit – HECU) może wystąpić zwarcie, stwarzając ryzyko pożaru w komorze silnika. Naprawa będzie polegać na wymianie bezpiecznika w skrzynce z bezpiecznikami znajdującej się wewnątrz hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (HECU).

Lamborghini Aventador SVJ

Akcja serwisowa dotyczy 11 egzemplarzy, wyprodukowanych we Włoszech, w których może dojść do otwarcia i oderwania się maski silnika podczas jazdy. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany śrub zawiasów maski silnika.

Mercedes klasy C (typ 205) oraz Mercedes GLC (typ 253)

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 8544 samochodów, wyprodukowanych od 05.02.2016 r. do 03.11.2020 r. Połączenie przewodów gazowych układu inertyzacyjnego mogło zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku układ inertyzacyjny skieruje argonowy gaz osłonowy do chłodzenia na gorące elementy silnika, gdzie nastąpi kontakt z czynnikiem chłodniczym R1234yf, zwiększając ryzyko pożaru. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia połączenia przewodów układu inertyzacyjnego, a w razie potrzeby, ich naprawy.

Mercedes klasy A, Mercedes klasy B, Mercedes CLA oraz Mercedes GLA

Akcja przywoławcza dotyczy łącznie 667 aut, wyprodukowanych od 30.11.2016 r. do 14.07.2017 r. Może w nich występować luz pomiędzy łożyskiem wciśniętym w otwór przegubu uniwersalnego wału kierowniczego a przegubem uniwersalnym. Z biegiem czasu wada może pogłębiać się i powodować hałas oraz wpływać na pracę układu kierowniczego i prowadzić do poluzowania łożyska z przegubu uniwersalnego. Spowoduje to ograniczenie sterowności pojazdu i zwiększy ryzyko wypadku. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia, a w razie potrzeby wymiany wału kierowniczego.

Mercedes GLE oraz Mercedes GLS

W naszym kraju kampanią naprawczą objęto łącznie 300 samochodów, wyprodukowanych od 28.08.2018 r. do 18.07.2020 r., w których może być nieprawidłowo zamontowany elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji. W takim przypadku do wnętrza pojazdu może dostawać się woda kondensacyjna z układu klimatyzacji. Woda kondensacyjna może dostawać się do wnęki na nogi z lewej/prawej strony i powodować korozję zamontowanych tam części elektrycznych i/lub zwarcie lub prąd pełzający. Wzrasta przez to ryzyko powstania pożaru w wyniku zwarcia. Ponadto może m.in. nie działać automatyczne połączenie alarmowe (eCall), może nie być możliwe odblokowanie pojazdu i/lub jego uruchomienie, jak też może nastąpić aktywacja trybu awaryjnego pracy silnika, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia elastycznych przewodów spustowych wody kondensacyjnej, a w razie potrzeby ich poprawnego zamontowania.

Mercedes klasy E oraz Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 31 aut z benzynowymi silnikami AMG i napędem 4Matic, wyprodukowanych od 15.02.2017 r. do 27.11.2020 r. Przewód dodatni może dotykać do rozrusznika, na skutek czego może zostać on uszkodzony, doprowadzając do zwarcia i w konsekwencji awarii na drodze lub pożaru. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Mercedes klasy C Kabriolet oraz Mercedes klasy E Kabriolet

Na naszym rynku kampanią naprawczą objęto łącznie 7 samochodów, wyprodukowanych od 29 stycznia do 22 marca 2021 r. Z uwagi na nieprawidłowe mocowanie, właściwe ustawienie tylnych zagłówków może być niemożliwe lub mogą one odłączyć się od foteli, co zwiększa ryzyko obrażeń. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu kontroli i ewentualnej wymiany tulei prowadnic zagłówków na tylnych fotelach.

Mercedes Citan

Akcja serwisowa dotyczy 22 egzemplarzy z kamerą cofania, wyprodukowanych we Francji. Klapa tylna może odblokować się samoczynnie podczas jazdy, a przedmioty będące w bagażniku mogą wypaść z pojazdu przy pokonywaniu np. nierówności drogi. Może to stanowić zagrożenie dla innych użytkowników drogi. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Mercedes klasy V oraz Mercedes Vito

Kampanią przywoławczą objęto łącznie 33 samochody, wyprodukowane w Hiszpanii. Wspornik środkowy relingu dachowego może się odczepić. W przypadku poluzowania połączenia śrubowego do montażu wspornika środkowego na relingu dachowym, bezpieczne mocowanie ewentualnego obciążenia dachu nie byłoby już zapewnione na stałe. Obciążenie dachu może się poluzować podczas jazdy lub w razie wypadku. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Mercedes klasy V, Mercedes Vito, Mercedes EQV oraz Mercedes eVito

Akcja serwisowa dotyczy łącznie 28 aut, wyprodukowanych w Hiszpanii, które mogły być wyposażone we wspornik zacisku hamulca przedniej osi, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacjami. Jeżeli po jednej stronie przedniej osi zainstalowano tego typu wspornik zacisku hamulcowego, obciążenia eksploatacyjne powstające podczas hamowania mogą spowodować uszkodzenie części składowej i odpowiedniego obwodu hamulcowego. Ponieważ pojazd zaprojektowano z dwuobwodowym układem hamulcowym, droga hamowania zwiększyłaby się w przypadku awarii obwodu hamulcowego, w szczególności w przypadku zastosowania sterowania ABS/ESP. W skrajnie mało prawdopodobnym przypadku, gdyby pojazd był wyposażony we wspornik zacisku hamulcowego osi przedniej, który nie został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją po obu stronach osi przedniej, a wsporniki zacisku hamulcowego po obu stronach osi przedniej miały ulec jednoczesnemu uszkodzeniu w takim pojeździe awaria miałaby wpływ na oba obwody hamulcowe. W takim stanie kierujący pojazdem nie mógłby użyć hamulca zasadniczego do zgodnego z przeznaczeniem spowolnienia pojazdu, ale mógłby to zrobić tylko za pomocą hamulca postojowego. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Mercedes Sprinter (typ 907)

W przypadku tego modelu w ciągu ostatniego miesiąca pojawiły się dwa komunikaty o prowadzonych akcjach serwisowych. Pierwsza akcja przywoławcza dotyczy 90 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. Zmiana wartości znamionowej bezpiecznika (z 60A na 40A) w celu ochrony układu elektrycznego amortyzatora pneumatycznego – uwzględniona podczas produkcji pojazdu – nie została bezpośrednio naniesiona w literaturze dla klienta i literaturze serwisowej. W związku z tym podczas naprawy mógł zostać przypadkowo założony bezpiecznik o niewłaściwej wartości znamionowej. Jeśli oprócz zastosowania bezpiecznika elektrycznego o zbyt wysokiej wartości (bezpiecznik 60A zamiast bezpiecznika 40A) wystąpi dodatkowy błąd elektryczny (np. uszkodzenie przewodu etc.), może to doprowadzić do trwałego zwiększenia przepływu prądu i stopienia się pojedynczych przewodów układu amortyzacji, co zwiększa ryzyko pożaru. Właściciele aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Drugą kampanią serwisową objęto 166 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. W złączu wspornika przyczepy mogą powstać pęknięcia, prowadzące do zerwania sprzęgu przyczepy, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Mercedes – wiele modeli

Kampanią naprawczą objęto łącznie 24 970 samochodów (modele CLA, GLA, klasa M/GLE, GL/GLS, SLK/SLC, klasa A, AMG GT, klasa C, klasa E Coupé/Cabrio, klasa E, klasa S Coupé/Cabrio, CLS, klasa S, SL, klasa B/GLA/GLB, GLC, AMG GT 4-drzwiowe Coupé, GLE Coupé, EQC i klasa G). Chwilowy spadek zasilania sieci elektrycznej pojazdu może spowodować, że w momencie wzywania pomocy przesyłana pozycja pojazdu nie będzie odpowiadała aktualnej. W związku z tym przyjazd pojazdów ratunkowych może się opóźnić, co z kolei może zwiększyć skutki wypadku. Sytuacja ta nie ma jednak wpływu na pozostałe funkcje automatycznego i/lub ręcznego wzywania pomocy. Przewidziana jest zdalna aktualizacja oprogramowania w celu aktualizacji oprogramowania modułu sterującego modułu komunikacyjnego w pojazdach objętych kampanią. Zdalna aktualizacja oprogramowania w pojeździe możliwa jest poprzez połączenie danych modułu komunikacyjnego, bez konieczności dodatkowej wizyty w warsztacie.

Mercedes – modele z lat 2016-2020

Kampanią serwisową objęto łącznie 6 samochodów (modele GLA, klasa M/GLE, GL/GLS, SLK/SLC, klasa A, AMG GT, klasa C, klasa E Coupé/Cabrio, klasa E, klasa S Coupé/Cabrio, CLS, klasa S, SL, klasa B /GLA/GLB, GLC, AMG GT 4-drzwiowe Coupé, GLE Coupé, klasa G), wyprodukowanych od 30.08.2016 r. do 24.07.2020 r. Automatyczne i ręczne połączenie alarmowe może nie zadziałać poza zasięgiem sieci niektórych operatorów, z powodu błędu w oprogramowaniu. W razie wypadku, system eCall może nie wykonać połączenia alarmowego a służby ratunkowe nie otrzymają zgłoszenia o zdarzeniu i danych lokalizacyjnych na czas, co może zwiększyć skutki wypadku. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania.

Mitsubishi ASX, Mitsubishi Eclipse Cross, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, Mitsubishi Outlander i Mitsubishi Outlander PHEV

Na naszym rynku kampanią serwisową objęto łącznie 5772 auta z roczników modelowych 2017-2021. Obrazy z kamery mogą być błędnie przetwarzane, a potencjalna kolizja może zostać błędnie wykryta, powodując uruchomienie hamowania wstępnego i wyświetlenie komunikatu ostrzegawczego. Naprawa będzie polegać na przeprogramowaniu sterowników FCM (Forward Collision Mitigation).

Mitsubishi – modele z lat 1996-2000

W naszym kraju akcja przywoławcza dotyczy łącznie 482 egzemplarzy modeli Lancer Station Wagon MY 1997-2000, Lancer MY 1996-2000, Colt MY 1996-2000, Pajero Pinin MY 1998, Space Runner MY 1999-2000, L400 / Space Gear MY 1998-1999 i Pajero MY 1998-2000. Podczas kolizji może dojść do nieprawidłowego napełnienia poduszki powietrznej kierowcy, co zwiększa ryzyko obrażeń. Naprawa będzie polegać na wymianie generatorów gazu poduszek powietrznych kierowcy.

Opel Movano B

W przypadku tego modelu w ciągu ostatniego miesiąca pojawiły się dwa komunikaty o prowadzonych akcjach serwisowych. Pierwszą kampanią naprawczą objęto 3074 egzemplarze z roku modelowego 2018-2019, wyprodukowanych we Francji. Elastyczny przewód doprowadzający paliwo może ocierać się o pokrywę wałków rozrządu, co może skutkować jego przetarciem i wyciekiem paliwa, co zwiększa ryzyko pożaru. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia i skorygowania ułożenia przewodu paliwowego, a w razie potrzeby jego wymiany.

Druga akcja przywoławcza dotyczy 483 egzemplarzy z roku modelowego 2021, wyprodukowanych we Francji. Zainstalowany prawy tylny zacisk hamulca może być niezgodny ze specyfikacją, co może prowadzić do nieprawidłowego działania hamulca postojowego, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele aut zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do ASO w celu sprawdzenia daty produkcji zacisku hamulcowego i w razie potrzeby jego wymiany na nowy.

Porsche Taycan

Akcja serwisowa dotyczy 24 egzemplarzy, wyprodukowanych w Niemczech. W ich przypadku istnieje możliwość pęknięcia dolnego wahacza wzdłużnego. Może to prowadzić do problemów lub nawet utraty kontroli nad pojazdem, zwiększając ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie dolnego wahacza wzdłużnego z prawej strony przedniej osi.

Porsche Taycan, Porsche 911 (992) oraz Porsche 718 (982)

Akcją przywoławczą objęto łącznie 5 aut, wyprodukowanych w Niemczech. Połączenia śrubowe różnych elementów podwozia mogą być wadliwe. W rezultacie stabilność jazdy pojazdu może pogorszyć się, zwiększając ryzyko wypadku. Właściciele samochodów objętych akcją samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.

Porsche 718 Spyder (982), Porsche 718 Boxster GTS 4.0 (982), Porsche 718 Cayman GT4 (982) i Porsche 718 Cayman GTS 4.0 (982)

W naszym kraju kampanią serwisową objęto łącznie 7 samochodów, wyprodukowanych w Niemczech. Może w nich dojść do poluzowania śruby korbowodów. W takim przypadku podczas prowadzenia pojazdu może dobiegać hałas z wału korbowego znajdującego się w silniku, a na zestawie wskaźników może zostać wyświetlone ostrzeżenie dotyczące ciśnienia oleju. W przypadku kontynuowania pracy silnika może dojść do wycieku oleju i uszkodzenia silnika. Naprawa będzie polegać na wymianie silnika.

Subaru XV oraz Subaru Impreza

Kampania naprawcza dotyczy łącznie 990 samochodów z lat 2017-2019, w których może dojść do poluzowania śrub mocujących tylny stabilizator, co zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli mocowania stabilizatora tylnego.

Suzuki Jimny

W przypadku tego modelu w ciągu ostatniego miesiąca pojawiły się trzy komunikaty o prowadzonych akcjach serwisowych. Pierwsza kampania naprawcza dotyczy 281 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii. Do elementów elektrycznych układu „eCall” może dostać się wilgoć, powodując zwarcie i zapalenie się kontrolki „SOS” oraz brak transmisji głosowej podczas zdarzenia drogowego uruchamiającego system „eCall”, co może uniemożliwić wezwanie pomocy. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności skontaktowania się z ASO, w celu dokonania stosownej naprawy.

Druga akcja przywoławcza dotyczy 594 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii, w których może dojść do uszkodzenia przewodów elektrycznych wchodzących w skład wiązek drzwiowych. Może to skutkować brakiem zadziałania poduszek powietrznych lub kurtyn bocznych podczas kolizji, co zwiększa ryzyko obrażeń. Naprawa będzie polegać na wymianie wiązek drzwiowych.

Trzecią akcją serwisową objęto 237 egzemplarzy, wyprodukowanych w Japonii, w których może dojść do zatrzymania pracy pompy paliwa i w konsekwencji niekontrolowanego zgaśnięcia silnika, co zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa będzie polegać na wymianie pompy paliwa.

Toyota Yaris

Na naszym rynku kampania naprawcza dotyczy 3937 samochodów, wyprodukowanych we Francji od 23.07.2020 r. do 28.04.2021 r. Ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownik układu stabilizacji toru jazdy (moduł ECU) może nie dokończyć procesu przetwarzania zadań. W takiej sytuacji na tablicy rozdzielczej zaświecone zostaną różne lampki ostrzegawcze, a układy takie jak np. elektryczny hamulec postojowy będą niedostępne, co zwiększa ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu zmiany oprogramowania sterownika układu stabilizacji toru jazdy.

Toyota ProAce

Akcja przywoławcza dotyczy 78 egzemplarzy, wyprodukowanych we Francji od 16.04 do 30.04.2021 r., w których połączenie spawane uchwytu sprężyny tylnego zawieszenia z podwoziem pojazdu nie jest zgodne ze specyfikacją. W rezultacie istnieje ryzyko odłączenia uchwytu. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji sprężyna tylnego zawieszenia może wypaść z zaprojektowanej pozycji i spaść na drogę, co może wpłynąć na sterowność pojazdu i zwiększyć ryzyko wypadku. Właściciele aut objętych kampanią będą zapraszani do ASO, w celu wykonania dodatkowego połączenia spawanego w mocowaniu uchwytu.

Volvo XC90 oraz Volvo S90

Akcją serwisową objęto łącznie 37 aut (rok modelowy 2016-2020). Jeśli płyn lub jego krople są obecne na wyświetlaczu sterowania tylnego siedzenia podczas włączania ekranu sterowania przedniego siedzenia pasażera, może to spowodować, że wybrana operacja dla przedniego siedzenia będzie włączona do pozycji końcowej, co z kolei może prowadzić do obrażeń. Naprawa będzie polegać na aktualizacji oprogramowania.

Zobacz również:

Akcje serwisowe – jak z nich skorzystać?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji