NowościCennikiDS 3 (2024). Opis wersji i cennik

DS 3 (2024). Opis wersji i cennik

DS 3 to stylowy miejski crossover, który został w ubiegłym roku odświeżony. Ceny tego modelu zaczynają się od 129 000 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

DS 3 Crossback został zaprezentowany w 2018 roku i od strony technicznej jest spokrewniony m.in. z Peugeotami 208 i 2008 oraz Oplami Corsa i Mokka. Na ich tle opisywany crossover wyróżnia się jednak bardziej śmiałym i awangardowym stylem, a także aspiracjami do klasy premium. To samochód, który pozwala wyróżnić się z tłumu, w czym pomagają rozbudowane opcje personalizacji i bogata lista dodatków. We wrześniu zeszłego roku światło dzienne ujrzał DS 3 po liftingu. Odświeżony model doczekał się kilku zmian, a z jego nazwy zniknął „Crossback”. Więcej o tym aucie: Nowy DS 3 – oficjalne zdjęcia i informacje

DS 3 - tył

DS 3 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

DS 3 mierzy 411,8 cm długości, 179,1 cm szerokości (198,8 cm z lusterkami) i 153,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 255,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 350 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1050 l.

DS 3 - bagażnik

DS 3 (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną oraz wariant elektryczny. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.2 PureTech (102 KM, 205 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km
  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km

Napęd elektryczny:

  • E-Tense (156 KM, 260 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 51 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie zużycie energii: 15,5 kWh/100 km, zasięg: do 404 km

DS 3 - gniazdo ładowania

Nowy DS 3 (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 PureTech/102 KM (Bastille i Performance Line) oraz 1.2 PureTech/130 KM (Performance Line+, Rivoli i Opera). W pozostałych wersjach wyposażenia 130-konny wariant benzynowy kosztuje odpowiednio: 144 400 zł (Bastille) oraz 146 200 zł (Performance Line). Wysokoprężna odmiana 1.5 BlueHDi/130 KM została wyceniona na: 150 900 zł (Bastille), 152 700 zł (Performance Line), 162 700 zł (Performance Line+), 164 900 zł (Rivoli) oraz 186 900 zł (Opera). Elektryczny wariant E-Tense/156 KM kosztuje odpowiednio: 201 400 zł (Performance Line+), 203 600 zł (Rivoli) oraz 225 600 zł (Opera). DS 3 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

DS 3 - deska rozdzielcza

Bastille – od 129 000 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi aluminiowe GLASGOW, z oponami 215/60 R17
  • Centralny dekielek kół – czarny
  • Dojazdowe koło zapasowe (dla wersji PureTech 130 oraz BlueHDi 130)
  • Zestaw naprawczy kół (dla wersji PureTech 100 oraz E-Tense)
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Poduszki bezpieczeństwa przednie kierowcy i pasażera
  • Funkcja wyłączenia poduszki przedniego pasażera
  • Przednie i tylne poduszki boczne
  • Przednie i tylne kurtyny powietrzne
  • Mocowania ISOFIX na siedzeniu pasażera i tylnych fotelach bocznych
  • ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania i wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU)
  • Dynamiczna kontrola stabilności (ESP) z kontrolą trakcji (ASR)
  • Asystent ruszania pod górę
  • Automatyczne hamowanie awaryjne sterowane kamerą
  • Aktywny alarm o mimowolnym przekroczeniu linii pasa ruchu
  • Rozpoznawanie znaków drogowych i rekomendacja
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • System alarmujący o spadku ciśnienia w oponach
  • Automatyczny elektryczny hamulec postojowy
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Centralny zamek drzwi
  • Przycisk do uruchamiania silnika bez użycia kluczyka
  • Automatyczne zamykanie drzwi podczas jazdy
  • Mechaniczna blokada tylnych drzwi
  • Wycieraczki przedniej szyby z automatyczną aktywacją
  • Automatyczne przełączanie świateł z czujnikiem zmierzchu
  • Oświetlenie powitalne i follow-me-home
  • Reflektory LED
  • Tylne światła halogenowe
  • Obramowanie tylnych świateł w kolorze czarnym błyszczącym
  • Osłona chłodnicy w kolorze czarnym z błyszczącymi czarnymi wstawkami
  • Logo DS na masce oraz na osłonie chłodnicy – chromowane
  • Lusterka zewnętrzne z błyszczącą czarną podstawą i osłoną
  • Chromowane klamki do drzwi
  • Oznaczenia z tyłu auta – chrom
  • Błyszczące czarne wykończenie górnej części klapy z napisem „DS AUTOMOBILES” ze stali nierdzewnej
  • DS WINGS – chromowane
  • Chromowana końcówka układu wydechowego (dla wersji BlueHDi 130)
  • Podwójna chromowana końcówka wydechu (dla wersji PureTech 130)
  • Akustyczna przyciemniana szyba przednia
  • Kierownica regulowana na wysokość i głębokość
  • Łopatki przy kierownicy do zmiany biegów
  • Wnętrze DS – Tkanina Perruzi Silicium
  • Komfortowe fotele przednie
  • Wysokość fotela kierowcy regulowana manualnie
  • Wysokość fotela pasażera regulowana manualnie
  • Tylna kanapa składana w układzie 2/3 – 1/3
  • Podgrzewane elektryczne lusterka zewnętrzne, składane elektrycznie
  • Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, antyprzystrzaskowe
  • Gniazdo 12V
  • Gniazdo USB w konsoli środkowej
  • System audio z 10-calowym ekranem dotykowym
  • MirrorScreen (Apple CarPlay i AndroidAuto)
  • SOS & ASSISTANCE

Performance Line – od 130 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Bastille oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe OSLO, z oponami 215/60 R17
  • Centralny dekielek kół – czerwony
  • Logo DS na masce oraz na osłonie chłodnicy – teksturowane, matowe, czarne logo DS
  • Oznaczenia z tyłu auta – czarne błyszczące
  • DS WINGS – czarne błyszczące
  • Wnętrze DS – Alcantara Black
  • DS SENSORIAL DRIVE – wzmacnia tryb „Sport” selektora trybu jazdy poprzez: bardziej responsywne ustawienia trybu zmian biegów i pedału przyspieszenia, dodanie specyficznego wyświetlacza na desce rozdzielczej, bardziej sportowy dźwięk silnika emitowany przez wewnętrzne głośniki, twardszy układ kierowniczy

Performance Line+ – od 156 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Performance Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe TOULOUSE, z oponami 215/55 R18 (dla wersji E-Tense)
  • 18-calowe felgi aluminiowe NICE, z oponami 215/55 R18 (dla pozostałych wersji silnikowych)
  • Advanced Traction Control – system zarządzania przyczepnością na każdym rodzaju drogi (nie dotyczy wersji E-Tense)
  • PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START – dostęp bez użycia rąk, podczas podejścia do pojazdu klamki wysuwają się automatycznie
  • Dynamiczne światła LED z tyłu
  • Przyciemniane szyby tylne boczne i tylna
  • Aluminiowe nakładki pedałów oraz podnóżek
  • Dywaniki przednie i tylne
  • Centralny podłokietnik z przodu
  • Oświetlenie przestrzeni na nogi LED
  • Osłony przeciwsłoneczne z chowanymi lusterkami z podświetleniem LED
  • Bezramowe elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
  • Gniazdo USB w przedniej części środkowego podłokietnika
  • DS IRIS SYSTEM (konfigurowalny system informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji) – nawigacja on-line 3D, rozpoznawanie głosu, Bluetooth, SpeedCam (Strefy niebezpieczne), SOS & Assistance, 3 lata połączonych usług obejmują: informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, ceny paliw, parkingi
  • Pompa ciepła (dla wersji E-Tense)
  • Wstępne przygotowanie termiczne wnętrza (dla wersji E-Tense)
  • Kabel trójfazowy trybu 3 o mocy 22 kW wallbox / stacje publiczne (dla wersji E-Tense)
  • Ładowarka pokładowa (OBC) trójfazowa 11 kW (dla wersji E-Tense)
  • Szybkie ładowanie prądem stałym do 100 kW (dla wersji E-Tense)

Rivoli – od 158 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Bastille oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe NICE, z oponami 215/55 R18
  • Advanced Traction Control – system zarządzania przyczepnością na każdym rodzaju drogi (nie dotyczy wersji E-Tense)
  • PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START – dostęp bez użycia rąk, podczas podejścia do pojazdu klamki wysuwają się automatycznie
  • Dynamiczne światła LED z tyłu
  • Osłona chłodnicy w kolorze czarnym błyszczącym z chromowanymi wstawkami
  • Przyciemniane szyby tylne boczne i tylna
  • Wnętrze DS – Skóra ziarnista Basalt Black
  • Dywaniki przednie i tylne
  • Centralny podłokietnik z przodu
  • Oświetlenie przestrzeni na nogi LED
  • Osłony przeciwsłoneczne z chowanymi lusterkami z podświetleniem LED
  • Bezramowe elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
  • Gniazdo USB w przedniej części środkowego podłokietnika
  • DS IRIS SYSTEM (konfigurowalny system informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji) – nawigacja on-line 3D, rozpoznawanie głosu, Bluetooth, SpeedCam (Strefy niebezpieczne), SOS & Assistance, 3 lata połączonych usług obejmują: informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, ceny paliw, parkingi
  • Pompa ciepła (dla wersji E-Tense)
  • Wstępne przygotowanie termiczne wnętrza (dla wersji E-Tense)
  • Kabel trójfazowy trybu 3 o mocy 22 kW wallbox / stacje publiczne (dla wersji E-Tense)
  • Ładowarka pokładowa (OBC) trójfazowa 11 kW (dla wersji E-Tense)
  • Szybkie ładowanie prądem stałym do 100 kW (dla wersji E-Tense)

Opera – od 180 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Rivoli oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe NICE, z oponami 215/55 R18
  • DS DRIVE ASSIST
  • Automatyczne hamowanie awaryjne kontrolowane przez kamerę i radar
  • System monitorowania martwego pola
  • System wspomagania parkowania z przodu oraz z tyłu z kamerą cofania Vision 360 stopni
  • Alarm przeciw kradzieżowy
  • Automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania
  • Podgrzewana przednia szyba
  • Wnętrze DS – Skóra Nappa Art Basalt
  • Fotel kierowcy sterowany elektrycznie z funkcją masażu i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Aluminiowe nakładki pedałów oraz podnóżek
  • Ładowarka indukcyjna (nie dotyczy wersji E-Tense)
  • Wyświetlacz Head-Up

Więcej na temat DS 3:

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 – nasz test

DS 3 Crossback E-Tense – pierwsza jazda

DS 3 Crossback E-Tense kontra rywale – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji