Dacia Duster 2. generacji została dwa lata temu odświeżona. Ceny tego modelu zaczynają się od 79 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Dacia Duster 2. generacji zadebiutowała we wrześniu 2017 roku podczas targów we Frankfurcie, a w 2021 roku światło dzienne ujrzał model po liftingu. W ramach modernizacji rumuński SUV zyskał lekko odświeżony wygląd (największą zmianą są nowe światła LED oraz osłona chłodnicy z trójwymiarowym wzorem). Wnętrze także zostało przeprojektowane, a najbardziej w oczy rzuca się nowa konsola środkowa z przesuwanym podłokietnikiem. Ponadto w droższych wersjach wyposażenia znajdziemy zaktualizowany system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, radiem DAB, Bluetooth oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Więcej na temat zmian: Dacia Duster po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje
Dacia Duster (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Dacia Duster mierzy 434,1 cm długości, 180,4 cm szerokości (205,2 cm z lusterkami) i 169,3 cm wysokości (168,2 cm w wersji 4WD). Jej rozstaw osi to 267,3 cm (w wersji 4WD – 267,6 cm). Bazowa pojemność bagażnika wynosi 445 litrów (4WD: 411 l), a maksymalnie można ją powiększyć do 1478 l (4WD: 1444 l).
Dacia Duster (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,1 s, prędkość maksymalna: 166 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,2 l/100 km
- 1.0 ECO-G (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 15,1 s (LPG: 13,8 s), prędkość maksymalna: 166 km/h (LPG: 168 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km (LPG: 7,8 l/100 km)
- 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
- 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
- 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km
- 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
Nowa Dacia Duster (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TCe/90 KM (Expression i Journey) oraz 1.0 ECO-G/100 KM (Expression, Journey, Journey+ i Extreme). Benzynowa odmiana 1.3 TCe/130 KM została wyceniona na: 89 500 zł (Expression), 96 200 zł (Journey) oraz 101 200 zł (Journey+). Najmocniejszy wariant 1.3 TCe/150 KM z dwusprzęgłową przekładnią EDC i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 108 200 zł (Journey) oraz 112 200 zł (Extreme), a z manualną skrzynią biegów i napędem 4WD – 110 700 zł (Journey) oraz 114 700 zł (Extreme). Wysokoprężna odmiana 1.5 Blue dCi/115 KM z przednim napędem została wyceniona na 97 200 zł (Journey), a z napędem 4WD kosztuje odpowiednio: 109 200 zł (Journey) oraz 113 200 zł (Extreme). Dacia Duster jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.
Expression – od 79 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe aluminiowe obręcze kół (wzór ORAGA), z oponami 215/65 R16
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Klimatyzacja manualna
- Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
- Czołowa poduszka powietrzna pasażera z możliwością wyłączenia
- Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
- Poduszki powietrzne kurtynowe
- Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
- 3 tylne pasy bezpieczeństwa trzypunktowe
- Sygnalizacja dźwiękowa i wizualna niezapięcia pasów bezpieczeństwa
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
- ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
- System kontroli toru jazdy ESC
- System wspomagania ruszania pod górę HSA
- Ogranicznik i regulator prędkości
- Tryb ECO
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego
- System wspomagania parkowania tyłem
- Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
- Sygnalizacja niezamknięcia drzwi
- Automatycznie włączane światła mijania
- Światła mijania eco-LED
- Światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery Y
- Światła przeciwmgłowe
- Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych szare
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Zderzaki – część górna w kolorze nadwozia, część dolna czarna
- Osłony podwozia przód i tył – czarne
- Relingi dachowe czarne
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Obramowanie nawiewów chromowane
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z przeszyciami
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Zagłówki przednie z regulacją wysokości
- Oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3 – 2/3
- 3 zagłówki tylne wsuwane w oparcie
- Kieszenie w drzwiach przednich
- Oświetlenie bagażnika
- Zewnętrzne lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
- Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- Szyby tylne regulowane elektrycznie
- Komputer pokładowy (z informacją o temperaturze zewnętrznej, licznik kilometrów, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość)
- Media Display (8-calowy ekran dotykowy, replikacja ekranu smartfona przez przewód USB, 2 gniazda USB z przodu, złącze Bluetooth, radio DAB)
Journey – od 86 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Expression oraz dodatkowo:
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół dwukolorowe (wzór TERGAN), z oponami 215/60 R17
- Klimatyzacja automatyczna
- HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4WD)
- System monitorowania martwego pola (BSW)
- Kamera cofania
- Automatycznie włączane wycieraczki
- Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych ciemnoszare
- Osłony podwozia przód i tył – ciemnoszare
- Relingi dachowe ciemnoszare
- Modułowe relingi dachowe
- Szyby tylne przyciemniane
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster
- Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
- Konsola centralna z regulowanym podłokietnikiem i schowkiem
- Lampka dla pasażerów z tyłu
- Zewnętrzne lusterka boczne regulowane, podgrzewane i składane elektrycznie
- Media Nav (8-calowy ekran dotykowy, nawigacja, replikacja ekranu smartfona, złącze Bluetooth, radio DAB)
- Mapa Europy Wschodniej wersja rozszerzona (3-letnia subskrypcja mapy)
Journey+ – od 90 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Journey oraz dodatkowo:
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół dwukolorowe (wzór TERGAN), z oponami 215/60 R17
- System Multiview Camera
- Keyless Entry – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
- Fotele przednie podgrzewane
- 2 gniazda USB do ładowania z tyłu
Extreme – od 90 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Journey oraz dodatkowo:
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym (wzór TERGAN), z oponami 215/60 R17
- System Multiview Camera
- Keyless Entry – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
- Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych brązowo-miedziane
- Brązowo-miedziane elementy dekoracyjne (lusterka, kołpaczek, napis na relingach i klapie)
- Antena w kształcie płetwy rekina
- Obramowanie nawiewów brązowo-miedziane
- Tapicerka materiałowa microcloud w kolorze jasnoszarym z wytłoczonym emblematem DC
- 2 gniazda USB do ładowania z tyłu
Więcej na temat Dacii Duster:
Używana Dacia Duster II – opinie, typowe usterki
Dacia Duster FL (2021) – pierwsza jazda
Dacia Duster FL 1.5 Blue dCi 4WD – nasz test
Dacia Duster 1.0 TCe LPG – nasz test
Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM – nasz test