Klasa premium, bogate wyposażenie, mocne silniki i możliwości konfiguracji… Czy tego faktycznie oczekuje rynek? Zapewne, ale mocną pozycję w statystykach wywalczyła Dacia Duster – najtańszy SUV na rynku.
Decyzja o zakupie samochodu jest podejmowana pod wpływem wielu czynników. Liczą się indywidualne upodobania klientów, moda, a nawet aktualnie trwające akcje promocyjne czy dotacyjne. Skoki sprzedaży poszczególnych modeli z miesiąca na miesiąc nikogo nie dziwią. Gdy trend utrzymuje się jednak przez pół roku bądź dłużej, daje jednak do myślenia.
Redakcja poleca: Najpopularniejsze nowe samochody na świecie w 2018 r.
Serwis Autocar poinformował, że w sierpniu najpopularniejszym SUV-em w Europie była Dacia Duster. Rumuńskie auto zajęło także drugie miejsce w ogólnym zestawieniu najczęściej wybieranych modeli. Przegrała tylko z Golfem! W artykule serwis Autocar zasugerował, że ponad 10% wzrost sprzedaży Dustera może mieć związek z chęcią pozbycia się przez Dacię aut samochodów, które nie są zgodne z normą WLTP – przypomnijmy, że od września wchodzi badanie w ruchu ulicznym, czyli RDE.
Okazuje się jednak, że Duster sprzedaje się doskonale także w dłuższym okresie. Z opublikowanych przez serwis carsalesbase.com danych wynika, że w pierwszej połowie bieżącego roku sprzedano w Europie 115.477 Dusterów. Do doskonały wynik. Rumuńskie auto minimalnie przegrało z Nissanem Qashqaiem (116.344 szt.) oraz VW Tiguanem (115.512 szt.), a było wybierane częściej od VW T-Roca (111.081 szt.), Peugeota 3008 (107.456 szt.) czy Toyoty C-HR (68.496 szt.).
Dowodzi to, że w Europie wciąż jest miejsce na relatywnie proste samochody, które zamiast „prestiżu” oferują przede wszystkim funkcjonalność i korzystną relację ceny do wyposażenia.