DACIA Duster II Prestige 1.3TCe 150KM 6MT FWD WE151VM 05-2019

Klasa premium, bogate wyposażenie, mocne silniki i możliwości konfiguracji… Czy tego faktycznie oczekuje rynek? Zapewne, ale mocną pozycję w statystykach wywalczyła Dacia Duster – najtańszy SUV na rynku.

Decyzja o zakupie samochodu jest podejmowana pod wpływem wielu czynników. Liczą się indywidualne upodobania klientów, moda, a nawet aktualnie trwające akcje promocyjne czy dotacyjne. Skoki sprzedaży poszczególnych modeli z miesiąca na miesiąc nikogo nie dziwią. Gdy trend utrzymuje się jednak przez pół roku bądź dłużej, daje jednak do myślenia.

Redakcja poleca: Najpopularniejsze nowe samochody na świecie w 2018 r.

Serwis Autocar poinformował, że w sierpniu najpopularniejszym SUV-em w Europie była Dacia Duster. Rumuńskie auto zajęło także drugie miejsce w ogólnym zestawieniu najczęściej wybieranych modeli. Przegrała tylko z Golfem! W artykule serwis Autocar zasugerował, że ponad 10% wzrost sprzedaży Dustera może mieć związek z chęcią pozbycia się przez Dacię aut samochodów, które nie są zgodne z normą WLTP – przypomnijmy, że od września wchodzi badanie w ruchu ulicznym, czyli RDE.

DACIA Duster II Prestige 1.3TCe 150KM 6MT FWD WE151VM 05-2019
Prosta, ergonomiczna deska rozdzielcza wykonana z tanich, ale solidnie zmontowanych plastików. Panel klimatyzacji i przyciski nad nim są estetyczne i łatwe w obsłudze.

Okazuje się jednak, że Duster sprzedaje się doskonale także w dłuższym okresie. Z opublikowanych przez serwis carsalesbase.com danych wynika, że w pierwszej połowie bieżącego roku sprzedano w Europie 115.477 Dusterów. Do doskonały wynik. Rumuńskie auto minimalnie przegrało z Nissanem Qashqaiem (116.344 szt.) oraz VW Tiguanem (115.512 szt.), a było wybierane częściej od VW T-Roca (111.081 szt.), Peugeota 3008 (107.456 szt.) czy Toyoty C-HR (68.496 szt.).

Dowodzi to, że w Europie wciąż jest miejsce na relatywnie proste samochody, które zamiast „prestiżu” oferują przede wszystkim funkcjonalność i korzystną relację ceny do wyposażenia.

8 KOMENTARZE

  1. Nie ma w tym nic dziwnego , dobry samochód za normalne pieniądze to coś czego konkurencja nie oferuje , gdyby było wiecej NIEZALEŻNYCH testów na temat tego samochodu było by jeszcze lepiej ze sprzedażą , ludzie popadają w stereotypy w których tylko grupa vag jest ok (za te pieniądze według mnie powinni samochody sprzedawać pozłacane 🙂 Nie twierdze że Dacia jest super wozem jest po prostu jest ok i co ważne kosztuje rozsądne pieniądze (bogaczy to nie interesuje jednak patrząc na klientów to jednak większość nimi nie jest wiec tym bardziej powinni sie przekonać do tego wozu)

  2. Wszystko fajnie i pięknie. Tylko, że to auto skunstruowane, jakby w garażu przez Junusza biznesu. Osobiście jeżdżę astra GTC a żona Quashqaiem jednakże kolega zakupił ów cudo motoryzacji i po kilku jazdach nasuwają się następujące refleksje. Pojazd posiada fatalne przyspieszenie. Fatalne jest również zawieszenie. Fatalna jakość plastików. Lakier nosi ślady wytarcia od samego mycia, podobno specjalna, miekka szmatką. Radio, to jakby jamnik pobrzdekujacy,bez lub z bardzo marnym bassem. I to wszystko, za…podobno niecałe 60 tys. Czy warto? Nie mnie oceniać. Osobiście od auta oczekuje znacznie więcej. A przynajmniej od…salonowej nuwencji.

    • Przyspieszenie to kwestia silnika , z jakim motorkiem masz to gtc ? akurat mam nowego dusterka z motorem 1.3 i mam dwa astroloty H Jeden z motorem 1,6 xep a drugi w Twintopie z moto 1,8 . Jakoś nie widzę ogromnej różnicy poza miękkim daszkiem nad zegarami w astrze. Chyba że to gtc ma motor turbo wtedy jakoś pojedzie. Przesiadłem się do dustera z alfy 159 200 km i 400 nM. I fakt odczułem różnicę ale jakoś nie żałuje . Przywykłem do tej „słabej mocy i jakości” Mam za to święty spokój . alfa była z 2006 roku czyli trochę wysłużona ale znajdą się zawsze amatorzy idealnych perełek 15-18 letnich

  3. Za 40 tys to nie ma co narzekać za tyle żaden samochód nie bendzie przyspieszał 7 do setki a jeździ przyzwoicie krawężniki nie robią na nim wrażenia mimo wysokiego zawieszenia nie traci przyczepności w zakrętach jest cicho nawet powyżej 140 nie żałuje zakupu nastempna też będzie dacia sandero dla żony

  4. No i minęły w sumie 3 lata od produkcji II wersji i co ? Rewelacja, auto w tej cenie nie ma konkurencji, sprzedanych na świecie jest kilka milionów. Nie ma co dorabiać ideologi – to po prostu dobry samochód.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here