Dacia Duster (2022)

Odświeżona Dacia Duster została wyposażona w wiele sprytnych rozwiązań, które okazują się przydatne w codziennej eksploatacji. Najciekawsze z nich przedstawiamy w naszym artykule.

Przedstawiona w 2017 roku druga generacja Dacii Duster jest pod niemal każdym względem bardziej dopracowana od swojego pierwowzoru. Dzięki ubiegłorocznemu liftingowi zyskała jeszcze kilka dodatkowych zalet, o czym mieliśmy okazję się przekonać jeszcze we wrześniu podczas pierwszy jazd odświeżonym modelem. Niedawno na tygodniowy test przyjechał do nas egzemplarz w bogato wyposażonej wersji Prestige, co pozwoliło nam dokładniej zapoznać się z wszystkimi zmianami wprowadzonymi przez rumuńskiego producenta. Poniżej omawiamy 10 naszym zdaniem najciekawszych rozwiązań, a więcej informacji na temat topowej Dacii Duster z turbodieslem i napędem na cztery koła znajdziecie w naszym teście:

NASZ SKLEP

Dacia Duster FL 1.5 Blue dCi 4WD Prestige – test

1 Podłokietnik ze schowkiem

Podłokietnik dostępny w Dusterze przed liftingiem niezbyt dobrze pełnił swoją funkcję – został przymocowany z boku fotela kierowca i był dość wąski. W odświeżonym modelu pojawił się większy, regulowany podłokietnik, umieszczony między przednimi siedzeniami. Wygospodarowano w nim także miejsce na dodatkowy schowek o pojemności 1,1 l.

2 Płaskie zagłówki

Kolejną nowością we wnętrzu są przednie zagłówki o zmienionej konstrukcji. Są cieńsze, dzięki czemu zapewniają lepszą ergonomię oraz nie ograniczają widoczności podczas cofania. Nowe zagłówki doceniają również osoby podróżujące z tyłu, a w szczególności dzieci, które mają lepszy widok na drogę.

Dacia Duster (2022)

3 System Multiview Camera

W testowanej wersji Prestige system Multiview Camera należy do wyposażenia dodatkowego i wymaga 1100 zł dopłaty. Uważamy, że warto wybrać tę opcję, ponieważ cztery kamery (zainstalowane z przodu, z tyłu i w lusterkach bocznych) pomagają przy manewrowaniu, a ponadto mogą się bardzo przydać jeśli zabierzemy Dustera w teren. Dacia nie ma niestety funkcji symulowanego widoku 360 stopni (obraz z kamer trzeba przełączać ręcznie), ale za to na plus należy zaliczyć kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi.

4 Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto

W dwóch najbogatszych odmianach Dacii Duster (Prestige i SL Extreme) standardem jest system multimedialny Media Nav, który zawiera 8-calowy ekran dotykowy, fabryczną nawigację oraz bezprzewodowe interfejsy do integracji smartonów Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki temu możemy zapomnieć o plączących się po kabinie kablach USB, a przy okazji nie musimy martwić się o stabilność połączenia – wszystko działa szybko i sprawnie.

5 Cztery porty USB i dwa gniazda 12V

Kierowca i pasażer mają z przodu do dyspozycji dwa porty USB (w tym jeden z funkcją przesyłania danych, np. do podłączenia pendrive’a z ulubioną muzyką) oraz gniazdo 12V. Dla podróżujących z tyłu przewidziano dwa kolejne porty USB (oferowane za dopłatą w pakiecie z dostępem bezkluczykowym za 1000 zł). W bagażniku natomiast znajdziemy jeszcze jedno gniazdo 12V.

6 Trzy uchwyty na kubki

Podczas gdy niektórzy producenci w swoich modelach ograniczają się do zaledwie jednego uchwytu na kubek, w Dacii Duster znalazły się aż trzy – przed dźwignią zmiany biegów oraz między fotelami. Są dość głębokie i dobrze trzymają puszkę z napojem czy kubek z kawą. Trochę tylko szkoda, że żaden uchwyt nie ma regulacji i nie można dopasować jego rozmiaru do kształtu butelki.

7 Dużo schowków

Kolejnym atutem Dustera są liczne schowki i kieszenie. Oprócz wspomnianej skrytki w podłokietniku, spory schowek znajdziemy także przed pasażerem. Do tego dochodzą jeszcze pojemne kieszenie w przednich i tylnych drzwiach oraz tzw. gazetowniki w oparciach foteli.

8 Półka przed pasażerem

Na osobne wyróżnienie zasługuje półka umieszczona nad schowkiem przed pasażerem. Ze względów bezpieczeństwa nie jest ona oczywiście przesadnie duża, ale z powodzeniem zmieści się na niej średniej wielkości smartfon. Należy dodać, że półka jest wykończona antypoślizgową matą, dzięki czemu odłożone przedmioty stabilnie leżą w czasie jazdy.

Dacia Duster (2022)

9 System bezkluczykowy

Bezkluczykowy dostęp to kolejny element wyposażenia, za który warto dopłacić, zwłaszcza że w pakiecie za 1000 zł otrzymujemy dodatkowo jeszcze dwa porty USB dla osób siedzących z tyłu. Do działania systemu keyless w Dacii nie mamy żadnych zastrzeżeń. W przeciwieństwie do rozwiązań spotykanych u większości rywali, nie wymaga on dotykania klamki drzwi. Wystarczy, że kierowca podejdzie do samochodu, a zamki automatycznie się odblokują, natomiast gdy odejdzie – ponownie się zablokują. Kluczyk może w tym czasie leżeć głęboko w plecaku czy torebce.

Dacia Duster (2022)

10 Łatwy dostęp do silnika

Na koniec zostawiliśmy detal, który docenią osoby lubiące czasem zaglądać pod maskę swojego auta. Pokrywa silnika w Dacii, podobnie jak klapa bagażnika, unosi się na dwóch siłownikach. To bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba szukać podpórki i zastanawiać się później, gdzie ją umieścić.

6 KOMENTARZE

  1. Ranault/Dacia nie zrezygnowali ze wspierania finansowego Władimira Władimirowića, polecanie ich wytworów jest niesmaczne

    • Dzień dobry,
      prosimy dokładniej zapoznać się z treścią artykułu i przyjrzeć zdjęciom – wszystko jest wyjaśnione. Dacia Duster po ubiegłorocznym liftingu jest wyposażona w dwa gniazda 12V: z przodu przed dźwignią zmiany biegów oraz w bagażniku, po prawej stronie.
      Z pozdrowieniami,
      Autor

  2. Dacia przed liftem także posiadała:
    – 2 gniazda zapalniczki (drugie w bagażniku)
    – miała opcję bezkluczykowego dostępu
    – miała opcję kamery 360
    – miała te wszystkie schowki i półkę
    – miała opcję pełnego podłokietnika
    To wszystko wiem, bo mam model z 2018 r.
    Autor się nie postarał.

    • Dzień dobry,
      z komentarza wynika, że nie przeczytał Pan całego artykułu, a jedynie nagłówki. W tekście ani razu nie pada stwierdzenie, że wszystkie z przedstawionych rozwiązań zostały wprowadzone dopiero przy okazji liftingu. Co więcej, w akapicie o podłokietniku jest wyraźnie napisane, że taki element wyposażenia był oferowany także przed modernizacją. Różnica polega na tym, że w odświeżonym modelu zastosowano całkowicie nowy podłokietnik ze schowkiem.
      Z pozdrowieniami,
      „Autor, który się nie postarał”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj