Porsche 718 Cayman GT4

Kłótnia w rodzinie Porsche: 718 Cayman GT4 staje do pojedynku na torze z 911 Carrera S. Czy Dawid pokona Goliata?

Cayman GT4 zadebiutował na rynku w ubiegłym roku i jest najmocniejszą wersją w gamie Porsche 718 (razem z Boxsterem Spyder). Umieszczony centralnie, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4,0 litra rozwija 420 KM i 420 Nm. Za przekazywanie tej mocy na tylne koła odpowiada 6-biegowa ręczna skrzynia. Porsche Cayman GT4 przyspiesza do „setki” w 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 304 km/h. Należy przy tym podkreślić, że mówimy tu o aucie z wolnossącą jednostką.

Natomiast aktualne Porsche 911 Carrera S (generacja 992) korzysta z mniejszego i zarazem mocniejszego silnika o pojemności 3,0 litra, wspomaganego przez dwie turbosprężarki. Jego parametry to 450 KM i 530 Nm. W tym przypadku napęd także trafia na tył, ale za pośrednictwem 8-biegowej przekładki dwusprzęgłowej PDK (7-biegowy „manual” jest dostępny dopiero od kwietnia). Carrera S osiąga 100 km/h po 3,7 s od startu (3,5 s z pakietem Sport Chrono), a maksymalnie pojedzie 308 km/h.

Na papierze ten pojedynek wydaje się rozstrzygnięty – wygrywa „dziewięćset jedenastka”. Jednak co się stanie, gdy do tej układanki dołożymy kilka zakrętów? Redaktorzy niemieckiego Auto Bild SportsCars postanowili to sprawdzić i zabrali Caymana GT4 na tor Lausitzring. Czy małe Porsche okazało się szybsze od Carrery S?

Zobacz również:

Większe znaczy lepsze? O rozmiarze felg słów kilka

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here