TestyTestCupra Ateca – pierwsza jazda

Cupra Ateca – pierwsza jazda

  • Kompaktowy SUV, pierwszy model nowej sportowej marki Seata – Cupra
  • 300 KM, napęd 4×4, 7-biegowa skrzynia DSG oraz 5,2 s do „setki” za 192 tys. zł

Niegdyś „tylko” linia modelowa, dziś osobna marka – sportowe Seaty będą teraz oferowane pod nazwą Cupra. Do 2021 r. gama Cupry ma jednak obejmować nie tylko Atecę czy Leona, ale także „własny” model.

Bezpieczny scenariusz

Seat zdaje się minimalizować ryzyko niepowodzenia i nie wprowadza dla Cupry osobnej sieci sprzedaży – samochody będzie można kupić w salonach hiszpańskiej marki, a jako pierwszy w gamie debiutuje model o wysokim potencjale rynkowym, czyli kompaktowy SUV Ateca.

Cupra Ateca - tył
Z tyłu Cupra Ateca wyróżnia się czterema końcówkami układu wydechowego i agresywnie stylizowanym zderzakiem. Znak rozpoznawczy modeli Cupra – detale w miedzianym kolorze (m.in. na felgach).

W stosunku do słabszych wariantów spod znaku Seata auto zaopatrzono m.in. w nowe zderzaki i obręcze, dwie podwójne końcówki układu wydechowego oraz o 20 mm obniżone zawieszenie (aktywne). W opcji dostępne są wzmocnione hamulce Brembo. I oczywiście najważniejsze – pod maskę trafia benzynowy silnik 2.0 turbo, generujący 300 KM oraz 400 Nm.

GTI wśród SUV-ów

Cupra Ateca znalazła dla siebie niszę – na rynku nie ma SUV-a, który oferuje taką moc w cenie poniżej 200 tys. zł. Podobne możliwości mają dopiero droższe modele premium.

I owszem, Ateca robi wrażenie osiągami (5,2 s do „setki”), ale najbardziej zaskakuje czymś innym – to wszechstronne auto do jazdy na co dzień. Ma funkcjonalne nadwozie, a tłumienie nawet w sportowym trybie okazuje się jędrne, nie sztywne. Także „zachrypnięty” dźwięk dobiegający z wydechu jest dyskretny i przy spokojnej jeździe wtapia się w tło.

W zakrętach Ateca prowadzi się jak Leon Cupra, tyle że wyższy i cięższy. Jest dobrze zbalansowana, bardzo stabilna i jak na 1540 kg masy własnej całkiem zwinna w reakcjach. Jej 300-konny silnik tryska energią w szerokim zakresie obrotów, a w wykorzystaniu jego potencjału pomaga sprawna skrzynia DSG.

Cupra Ateca - silnik
Silnik 2.0 TSI osiąga 300 KM i 400 Nm w szerokim zakresie 2000-5200 obr./min. Ma przyjemne brzmienie.

W salonach Cupra Ateca pojawi się jeszcze w tym roku.

Cupra Ateca: dane techniczne

Silnik benzynowy, turbo
Pojemność skokowa1984 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16V
Moc maksymalna przy obr./min300 KM/5300-6500
Maks. moment obrotowy przy obr./min400 Nm/2000-5200
Napęd4×4
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna247 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h5,2 s
Średnie zużycie paliwa8,5-8,9 l/100 km
Cenaod 191 900 zł
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji