Opel Astra nie będzie już produkowany w Polsce, w Gliwicach. Nowa generacja będzie powstawać w niemieckich zakładach Russelsheim pod Frankfurtem nad Menem.
Bliźniacza konstrukcja do Peugeota 308, zbudowana na tej samej platformie EMP2, znika z Polski. Tym samym Polska traci na znaczeniu jako producent aut w regionie. Jeszcze kilkanaście lat temu z linii produkcyjnych w Polsce zjeżdżało ponad 800 tysięcy aut rocznie. W ubiegłym roku było to już tylko niespełna 280 tys. egzemplarzy. Nasz kraj oddał pole innym: Czechom, Słowacji, Rumunii i Węgrom. W głównej mierze jest to wina słabnącej pozycji marek Fiat i Opel, które mają największe fabryki w Polsce: w Tychach i Gliwicach. Utrata produkcji Astry jest kolejną po Pandzie bolesną stratą dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Pozostaje nam liczyć na to, że jesienią koncern Stellantis zacznie produkcję aut dostawczych.