Czym kierują się osoby zainteresowane zakupem samochodu elektrycznego? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsze badanie przeprowadzone przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Volkswagen we współpracy z pracownią InsightOut Lab stara się poznać opinie Polaków na temat samochodów na prąd. W najnowszym badaniu zapytano respondentów, jakie argumenty skłaniają ich do zakupu „elektryka”. Ankietę przeprowadzono w dniach 19-22 marca 2021 roku na reprezentatywnej grupie 1077 osób w wieku powyżej 18 lat z całej Polski.
Blisko 1/4 badanych (23%) zadeklarowała, że rozważa zakup auta elektrycznego (odpowiedzi „zdecydowanie tak” oraz „raczej tak”). Następnie ankietowanych z tej grupy poproszono o wskazanie, co sprawiło, że zastanawiają się nad kupnem samochodu „z wtyczką”.
Ponad połowa respondentów (51%) odpowiedziała, że ich zainteresowanie autami na prąd wynika z informacji, które znaleźli w Internecie lub prasie. Z kolei 36% badanych przekonało się do samochodów z takim rodzajem zasilania dopiero po przejechaniu się „elektrykiem”. Wszystkie odpowiedzi zostały uwzględnione na poniższym wykresie:
Jednak samo zainteresowanie autami elektrycznymi nie wystarczy do podjęcia decyzji zakupowej. Dlatego zapytano ankietowanych, jakie według nich są najważniejsze powody, przemawiające za kupnem „wtyczkowozu”. Do najczęściej wskazywanych odpowiedzi należą:
- ochrona środowiska (61%),
- niskie koszty eksploatacji (40%),
- możliwość ładowania samochodu w domu (35%),
- przywileje, czyli darmowe parkowanie w płatnych strefach oraz możliwość jazdy buspasami (28%),
- bardzo cicha praca silnika elektrycznego (23%).
Wyniki badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab udowadniają również, że powszechny stereotyp, jakoby „elektrykami” interesowały się osoby w zdecydowanej większości mieszkające w domach jednorodzinnych, dla których byłby to drugi lub kolejny samochód w rodzinie, jest nie do końca zgodny ze stanem faktycznym.
Zobacz również:
Jak zmieniają się opinie Polaków na temat aut elektrycznych?
Nic.