Citroen Ami to dwuosobowy samochód elektryczny. Aby go prowadzić, wystarczy mieć ukończone 16 lat. Dowiedz się więcej na temat tego modelu.
Ami po francusku oznacza przyjaciela. To już nie pierwszy raz, gdy Citroen korzysta z tej nazwy dla swojego modelu. Poprzedni Przyjaciel był produkowany w latach 1961-1978 i w wersji sedan charakteryzował się odwrotnie pochyloną tylną szybą. Teraz Ami powraca w zupełnie nowej formie – jako dwumiejscowy, miejski „elektryk”.
Nowy Citroen Ami wyróżnia się niewielkimi rozmiarami: ma zaledwie 240 cm długości, 139 cm szerokości (bez lusterek bocznych) i 152 cm wysokości. Gotowe do jazdy auto waży 485 kg, co oznacza, że w Polsce do jego prowadzenia wystarcza prawo jazdy kategorii B1. W sprawnym manewrowaniu po miejskiej dżungli przyda się także średnica zawracania wynosząca jedynie 7,2 m (przypomnijmy, że w niektórych modelach tyle wynosi… promień zawracania).
Niska masa własna elektrycznego Ami wynika nie tylko z jego gabarytów, ale również z zastosowania baterii o stosunkowo małej pojemności – 5,5 kWh. W pełni naładowany akumulator pozwala przejechać do 70 km z prędkością do 45 km/h. Kolejna zaleta niewielkiej baterii to krótki czas „tankowania” – nawet ze zwykłego domowego gniazdka 220V można ją napełnić do 100% w ok. 3 godziny.
W kabinie bez problemu zmieszczą się nawet dwie wysokie osoby. Kierowca z pewnością doceni bardzo dobrą widoczność z wnętrza. Nowy Citroen Ami stanowi ciekawą alternatywę dla jednośladów oraz komunikacji miejskiej, zapewniając bezpieczeństwo i wygodę porównywalną ze „zwykłymi” autami.
Jeśli zainteresował Was ten „elektryk” to niestety na koniec mamy złą wiadomość – nie kupimy go w Polsce. Od 30 marca 2020 r. będzie można składać zamówienia na Ami we Francji, a kilka miesięcy później także w Hiszpanii, w Belgii, w Portugalii, w Niemczech i we Włoszech. Ceny „elektrycznego przyjaciela” rozpoczynają się we Francji od 6 000 euro brutto (wersja AMI AMI, z bonusem ekologicznym 900 euro brutto), czyli od ok. 26 000 zł. Oprócz tego opisywany model będzie oferowany w wynajmie krótkoterminowym (od 0,26 euro za minutę jazdy plus abonament 9,90 euro/miesięcznie) oraz długoterminowym (19,90 euro/miesięcznie).