5 Podłoga na teleskopach
Modele: Volvo V70, XC70, niektóre BMW
Bagażnik samochodów Volvo to istna kopalnia przemyślanych rozwiązań, zwłaszcza „od spodu”. Pod podłogą znajduje się schowek, którego podzielono na przegródki, dzięki czemu przedmioty nie przemieszczają się po jego całej szerokości. Kolejną ciekawostką jest „trzymanie” podłogi za pomocą siłowników, dzięki czemu nie trzeba pomagać sobie ręką. Oprócz tego w XC70 znajdziemy mocowaną pod dachem przegrodę przedziału bagażowego, po której rozwinięciu oddzielimy bagażnik od części pasażerskiej. W V70 problem „latających” przedmiotów rozwiązuje rozwijana siatka.
6 Dwufunkcyjna tylna klapa
Modele: Skoda Superb II, BMW 5 GT
Superb drugiej generacji w zależności od upodobania może być sedanem lub liftbackiem – tylną klapę można otwierać albo z tylnym oknem (osiągając duży otwór załadunkowy) albo bez niego. Wtedy klapa jest dużo lżejsza i wystarcza na spakowanie zakupów. Podobny trik znajdziemy w BMW 5 GT.
7 Schowek pod przednim fotelem
Modele: Nissany, Skody i wiele innych modeli
Pod przednim fotelem zwykle udaje się wygospodarować niewielką, ale przydatną przestrzeń, do której dostaje się za pośrednictwem wysuwanej szuflady lub po odchyleniu siedziska. To idealne miejsce do trzymania cenniejszych rzeczy, ale i też nie wymagających codziennego otwierania – do tego trzeba użyć sporo siły.
8 Opuszczana burta bagażnika
Modele: Mitsubishi Outlander, BMW X5, Toyota Land Cruiser
Dolna część tylnej klapy stanowi przedłużenie podłogi bagażnika i ułatwia załadunek cięższych przedmiotów bez obaw o uszkodzenie zderzaka. Zwykle opuszczana burta ma dużą ładowność (np. 200 kg w Mitsubishi Outlanderze), dzięki czemu można na niej usiąść lub nawet stanąć. Mitsubishi nie jest jednak pionierem w tej kwestii – ten tytuł należy do Fiata, który zastosował ten patent w latach 90. w modelu Marea Weekend.
9 Środkowy fotel chowany w boczny
Modele: Mazda 5
Minivan Mazdy nie ma co prawda zbyt szerokiego środkowego miejsca w drugim rzędzie siedzeń, ale można się go łatwo „pozbyć”, tworząc wersję sześcioosobową. Wystarczy uchylić siedzisko lewego fotela w drugim rzędzie i włożyć tam siedzisko środkowego, będące w rzeczywistości składaną poduszką.
10 Chowany/składany hak holowniczy
Modele: Skoda, Seat, Volkswagen, Porsche i inne samochody
Jeśli nie ciągnie się przyczepy, wystający hak niepotrzebnie wydłuża samochód i stwarza zagrożenie dla innych, zwłaszcza podczas najazdu na tył auta. Współczesne auta mają haki składane ręcznie lub elektrycznie. Przykładowo, w Skodzie hak wysunie się po pociągnięciu za fragment progu bagażnika, w innych po wciśnięciu przycisku w ściance bagażnika. W Seacie Alhambra hak sprytnie chowa się w całości w zderzaku.