Używany Chevrolet Captiva (2006-2018) – OPINIE

Odbiega od konkurentów wykończeniem, ale rozmiarami mieści się w czołówce dużych SUV-ów, a ceną wyróżnia się pozytywnie na tle rywali.

Wycofanie się Chevroleta z naszego rynku oznaczało koniec kariery Captivy jako nowego modelu. Samochód jednak później przeszedł kolejny lifting i jego produkcja do tej pory się nie zakończyła. Polacy polubili ten model za okazałą i potężną karoserię, która w środku skrywała dobrze zagospodarowane przestrzennie wnętrze, nawet w trzecim rzędzie foteli. Auto z czasem dało się poznać jako przeciętnie wykonane. Od początku jego wadą było niezbyt precyzyjne prowadzenie. Captiva nadrabiała jednak straty na nieutwardzonych lub dziurawych drogach, gdzie z gracją wybierała wszelkie nierówności i sprawnie pokonywała wzniesienia. Za Chevroletem przemawiało również dość bogate wyposażenie.

Oszczędnie nie będzie

SUV-a Chevroleta napędzały co prawda benzyniaki o dużej pojemności (2.4 lub 3.2/3.0 po liftingu z 2011 r.), ale w polskich ogłoszeniach dominują Diesle 2.0/150 KM lub 2.2/184 KM wprowadzony po modernizacji. Silniki można było połączyć ze skrzynią manualną lub automatyczną, ale w tym drugim wariancie Captiva będzie i bardziej ospała i paliwożerna. Ręczna przekładnia według użytkowników ma natomiast zbyt krótkie przełożenia, zwłaszcza pierwsze biegi. Trzeba jednak docenić ogólną trwałość jednostek napędowych i przymknąć oko na ich nieco siermiężny charakter. Nie można tego powiedzieć o zawieszeniu – bardzo szybko zużywają się jego poszczególne elementy, co zaskakuje w aucie chcącym być terenówką.

Chevrolet Captiva opinie użytkowników

Zalety

„Samochód jest rewelacyjny pod względem wentylacji – szybko się nagrzewa i nie parują szyby”

„Dużo miejsca dla każdego. Nawet w trzecim rzędzie nie ma uczucia zapuszkowania”

„Bardzo dobre wybieranie nierówności, w aucie jest cicho i wygodnie”

 

 

Wady

„Układ kierowniczy ma tendencję do psucia się – najczęściej lecą wahacze, łożyska i drążki stabilizatorów”

„Bardzo słabe plastiki. Wszystko w środku trzeszczy, a zimą puka”

„Układ kierowniczy jest nie do końca precyzyjny”

„Kontrolki czasami zapalają się przy byle okazji”

Chevrolet Captiva podsumowanie

Captiva swoją niską cenę zawdzięcza taniemu wykończeniu i nieekonomicznym silnikom, ale mało który SUV wygląda tak okazale. Mimo wycofania się marki z Europy w Polsce wciąż funkcjonuje kilkadziesiąt serwisów marki, czasami połączonych w Oplem. SUV Chevroleta ma też niemieckiego brata-bliźniaka (Opel Antara), dzięki czemu łatwo będzie dobrać części zamienne.

Chevrolet Captiva (2006-2015) dane techniczne

Chevrolet Captiva wymiary

Dł./szer./wys.463/185/172 cm
Rozstaw osi270 cm
Pojemność bagażnika465-1577 l

Chevrolet Captiva  silniki

Silnik2.43.2 V62.0 D2.2 D
Pojemność2384 ccm3195 ccm1991 ccm2231 ccm
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc136 KM230 KM150 KM184 KM
Maks. moment230 Nm297 Nm320 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s8,8 s12,2 s9,6 s
Prędkość maks.190 km/h204 km/h180 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa8,9 l/100 km11,5 l/100 km8,7 l/100 km6,6 l/100 km

Chevrolet Captiva oceny użytkowników

Ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0] 

Ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1]