Auta miejskie
Sprawdzone roczniki: 2011-12
Nagły skok – różnica między najdroższym, a najtańszym jest ponad dwukrotnie większa niż w autach mini.
W tym segmencie pojawiają się pierwsi rywale marek premium, którzy jako „nowi” kosztowali krocie, czyli Mini i Audi A1. Ich ceny nawet jako pięciolatków mogą zaszokować, zwłaszcza jeśli pokusimy się o mocniejszą wersję silnikową. Podstawowe odmiany są znacznie tańsze (różnica nawet 100%), choć to i tak poziom przewyższający średnią wartość. Za najbardziej lubiane i cenione modele (VW Polo, Toyota Yaris) też nie zapłacimy mało, chociaż w przypadku auta z Japonii istotny wpływ na kwoty miała zmiana generacji. Wraz z malejącymi cenami widać także coraz niższe różnice między najdroższymi a najtańszymi pojazdami w rocznikach. W niektórych przypadkach (Renault Clio) najwyższe wartości mają tylko usportowione odmiany (np. RS), reszta jest wyraźnie tańsza.
Na dole tabeli znajdziemy także auta szczególnie lubiane przez floty, a są nimi Skoda Fabia i Hyundai i20. Takie samochody najczęściej nie są w atrakcyjnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych, dlatego kosztują mało. Odbija się to negatywnie na prywatnych właścicielach, którzy nie sprzedadzą znacznie drożej zadbanych egzemplarzy. Korzysta na tym klient, lecz trzeba wziąć pod uwagę fakt, że trudno znaleźć taki egzemplarz z prywatnych rąk.
Model | 2011 | 2012 |
---|---|---|
Mini | 31-70 tys. zł | 38-84 tys. zł |
Audi A1 | 28-57 tys. zł | 35-68 tys. zł |
Honda Jazz | 28-37 tys. zł | 28-45 tys. zł |
Volkswagen Polo | 20-43 tys. zł | 23-39 tys. zł |
Toyota Yaris | 15-39 tys. zł | 22-45 tys. zł |
Kia Rio | 28-32 tys. zł | 23-35 tys. zł |
Alfa Romeo MiTo | 17-34 tys. zł | 26-37 tys. zł |
Seat Ibiza | 16-31 tys. zł | 19-43 tys. zł |
Suzuki Swift | 16-35 tys. zł | 19-38 tys. zł |
Mazda 2 | 20-26 tys. zł | 26-32 tys. zł |
Renault Clio | 10-35 tys. zł | 14-44 tys. zł |
Ford Fiesta | 15-35 tys. zł | 17-35 tys. zł |
Fiat Punto | 16-28 tys. zł | 17-38 tys. zł |
Citroen C3 | 16-30 tys. zł | 17-32 tys. zł |
Nissan Micra | 16-29 tys. zł | 19-30 tys. zł |
Opel Corsa | 14-30 tys. zł | 17-32 tys. zł |
Hyundai i20 | 18-26 tys. zł | 19-29 tys. zł |
Skoda Fabia | 14-26 tys. zł | 15-32 tys. zł |
Mitsubishi Colt | 17-24 tys. zł | 19-24 tys. zł |
Peugeot 207 | 15-26 tys. zł | 16-26 tys. zł |
Dacia Sandero | 15-20 tys. zł | 17-25 tys. zł |
Auta kompaktowe
Sprawdzamy roczniki: 2010-11
Najdroższymi kompaktami są niemieckie. Wiele zależy od zmian generacji, które często następowały w badanym okresie.
BMW serii 1, VW Golf, Audi A3 – oto podium aut kompaktowych, za które zapłacimy najwięcej. W przypadku małego BMW wysoką cenę argumentuje tylny napęd, w Golfie odpowiadają za nią liczne wersje specjalne i usportowione. Kompakt Volkswagena jest drogi do tego stopnia, że przewyższył Audi A3, mimo że w salonie trzeba było za nie zapłacić znacznie więcej. Reprezentant Mercedesa (Klasa A) wyglądem dziś odstaje od rywali i jest od nich sporo tańszy. Potaniała także Skoda Octavia, utrzymująca podobny poziom co np. Renault Megane. Ceny trzymają głównie auta japońskie (Toyota Auris, Honda Civic) i wciąż produkowana Alfa Romeo Giulietta. Tyły zestawienia ponownie okupują ulubieńcy flot (Ford Focus, Hyundai i30) i „francuzy” (Citroen C4, Peugeot 308). W kompaktach bardzo istotna jest wersja nadwoziowa – sprzeda się wszystko, oprócz trzydrzwiowych hatchbacków.
Model | 2011 | 2012 |
---|---|---|
BMW serii 1 | 24-46 tys. zł | 31-80 tys. zł |
VW Golf | 23-55 tys. zł | 24-70 tys. zł |
Audi A3 | 28-50 tys. zł | 33-58 tys. zł |
Alfa Romeo Giulietta | 32-53 tys. zł | 26-50 tys. zł |
Toyota Auris | 24-44 tys. zł | 27-45 tys. zł |
Honda Civic | 20-42 tys. zł | 28-46 tys. zł |
Opel Astra | 22-44 tys. zł | 22-45 tys. zł |
Skoda Octavia | 18-45 tys. zł | 23-47 tys. zł |
Renault Megane | 15-43 tys. zł | 19-55 tys. zł |
Mitsubishi Lancer | 23-46 tys. zł | 24-39 tys. zł |
Seat Leon | 23-44 tys. zł | 25-39 tys. zł |
Mazda 3 | 23-40 tys. zł | 25-42 tys. zł |
Volvo S40/V50 | 23-40 tys. zł | 25-39 tys. zł |
Mercedes kl. A | 24-33 tys. zł | 25-36 tys. zł |
Chevrolet Cruze | 23-34 tys. zł | 25-35 tys. zł |
Fiat Bravo | 18-34 tys. zł | 23-32 tys. zł |
Kia Cee'd | 18-30 tys. zł | 22-37 tys. zł |
Peugeot 308 | 19-32 tys. zł | 20-35 tys. zł |
Citroen C4 | 15-32 tys. zł | 20-39 tys. zł |
Hyundai i30 | 18-33 tys. zł | 20-34 tys. zł |
Ford Focus | 14-30 tys. zł | 16-42 tys. zł |