UżywaneCeny używanych w jednym segmencie (cz. 1) - RAPORT

Ceny używanych w jednym segmencie (cz. 1) – RAPORT

Auta miejskie

Sprawdzone roczniki: 2011-12

Nagły skok – różnica między najdroższym, a najtańszym jest ponad dwukrotnie większa niż w autach mini.

W tym segmencie pojawiają się pierwsi rywale marek premium, którzy jako „nowi” kosztowali krocie, czyli Mini i Audi A1. Ich ceny nawet jako pięciolatków mogą zaszokować, zwłaszcza jeśli pokusimy się o mocniejszą wersję silnikową. Podstawowe odmiany są znacznie tańsze (różnica nawet 100%), choć to i tak poziom przewyższający średnią wartość. Za najbardziej lubiane i cenione modele (VW Polo, Toyota Yaris) też nie zapłacimy mało, chociaż w przypadku auta z Japonii istotny wpływ na kwoty miała zmiana generacji. Wraz z malejącymi cenami widać także coraz niższe różnice między najdroższymi a najtańszymi pojazdami w rocznikach. W niektórych przypadkach (Renault Clio) najwyższe wartości mają tylko usportowione odmiany (np. RS), reszta jest wyraźnie tańsza.

Na dole tabeli znajdziemy także auta szczególnie lubiane przez floty, a są nimi Skoda Fabia i Hyundai i20. Takie samochody najczęściej nie są w atrakcyjnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych, dlatego kosztują mało. Odbija się to negatywnie na prywatnych właścicielach, którzy nie sprzedadzą znacznie drożej zadbanych egzemplarzy. Korzysta na tym klient, lecz trzeba wziąć pod uwagę fakt, że trudno znaleźć taki egzemplarz z prywatnych rąk.

Model20112012
Mini31-70 tys. zł 38-84 tys. zł
Audi A128-57 tys. zł 35-68 tys. zł
Honda Jazz28-37 tys. zł 28-45 tys. zł
Volkswagen Polo20-43 tys. zł 23-39 tys. zł
Toyota Yaris15-39 tys. zł 22-45 tys. zł
Kia Rio28-32 tys. zł 23-35 tys. zł
Alfa Romeo MiTo17-34 tys. zł 26-37 tys. zł
Seat Ibiza16-31 tys. zł 19-43 tys. zł
Suzuki Swift16-35 tys. zł 19-38 tys. zł
Mazda 220-26 tys. zł 26-32 tys. zł
Renault Clio10-35 tys. zł14-44 tys. zł
Ford Fiesta15-35 tys. zł 17-35 tys. zł
Fiat Punto16-28 tys. zł 17-38 tys. zł
Citroen C316-30 tys. zł17-32 tys. zł
Nissan Micra16-29 tys. zł 19-30 tys. zł
Opel Corsa14-30 tys. zł 17-32 tys. zł
Hyundai i2018-26 tys. zł 19-29 tys. zł
Skoda Fabia14-26 tys. zł 15-32 tys. zł
Mitsubishi Colt17-24 tys. zł 19-24 tys. zł
Peugeot 20715-26 tys. zł 16-26 tys. zł
Dacia Sandero15-20 tys. zł 17-25 tys. zł

 

Auta kompaktowe

Sprawdzamy roczniki: 2010-11

Najdroższymi kompaktami są niemieckie. Wiele zależy od zmian generacji, które często następowały w badanym okresie.

BMW serii 1, VW Golf, Audi A3 – oto podium aut kompaktowych, za które zapłacimy najwięcej. W przypadku małego BMW wysoką cenę argumentuje tylny napęd, w Golfie odpowiadają za nią liczne wersje specjalne i usportowione. Kompakt Volkswagena jest drogi do tego stopnia, że przewyższył Audi A3, mimo że w salonie trzeba było za nie zapłacić znacznie więcej. Reprezentant Mercedesa (Klasa A) wyglądem dziś odstaje od rywali i jest od nich sporo tańszy. Potaniała także Skoda Octavia, utrzymująca podobny poziom co np. Renault Megane. Ceny trzymają głównie auta japońskie (Toyota Auris, Honda Civic) i wciąż produkowana Alfa Romeo Giulietta. Tyły zestawienia ponownie okupują ulubieńcy flot (Ford Focus, Hyundai i30) i „francuzy” (Citroen C4, Peugeot 308). W kompaktach bardzo istotna jest wersja nadwoziowa – sprzeda się wszystko, oprócz trzydrzwiowych hatchbacków.

Model20112012
BMW serii 124-46 tys. zł 31-80 tys. zł
VW Golf23-55 tys. zł24-70 tys. zł
Audi A328-50 tys. zł33-58 tys. zł
Alfa Romeo Giulietta32-53 tys. zł26-50 tys. zł
Toyota Auris24-44 tys. zł27-45 tys. zł
Honda Civic20-42 tys. zł28-46 tys. zł
Opel Astra22-44 tys. zł22-45 tys. zł
Skoda Octavia18-45 tys. zł23-47 tys. zł
Renault Megane15-43 tys. zł19-55 tys. zł
Mitsubishi Lancer23-46 tys. zł24-39 tys. zł
Seat Leon23-44 tys. zł25-39 tys. zł
Mazda 323-40 tys. zł25-42 tys. zł
Volvo S40/V5023-40 tys. zł25-39 tys. zł
Mercedes kl. A24-33 tys. zł25-36 tys. zł
Chevrolet Cruze23-34 tys. zł25-35 tys. zł
Fiat Bravo18-34 tys. zł23-32 tys. zł
Kia Cee'd18-30 tys. zł22-37 tys. zł
Peugeot 30819-32 tys. zł20-35 tys. zł
Citroen C415-32 tys. zł20-39 tys. zł
Hyundai i3018-33 tys. zł20-34 tys. zł
Ford Focus14-30 tys. zł 16-42 tys. zł
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji