Bugatti Chiron Noire

Jak uczynić wyjątkowe auto jeszcze bardziej unikatowym? Stworzyć jego limitowaną edycję specjalną. Bugatti właśnie tak zrobiło.

Bugatti Chiron trafiło do produkcji w 2016 r. i zastąpiło model Veyron, który jako pierwszy seryjnie wytwarzany drogowy samochód umożliwił osiągnięcie ponad 400 km/h. Poprzednik wysoko ustawił poprzeczkę, dlatego następca musiał być pod każdym względem lepszy.

Chiron korzysta z 16-cylindrowego silnika w układzie W o pojemności 8,0 l. Wspomagana czterema turbosprężarkami jednostka generuje aż 1500 KM i 1600 Nm momentu obrotowego. Moc jest przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG. Możliwości auta są naprawdę imponujące. „Setkę” osiąga w zaledwie 2,4 s, a po 6,1 s pędzi już 200 km/h. Prędkość maksymalną (przede wszystkim ze względu na wytrzymałość opon) ograniczono do 420 km/h.

Nowa wersja, którą dziś prezentujemy, jest duchowym spadkobiercą przedwojennego Bugatti Typ 57SC Atlantic, a dokładniej egzemplarza nazywanego La Voiture Noire (po polsku: „czarny samochód”), który został stworzony dla samego Jeana Bugatti. Chiron Noire stanowi współczesną interpretację tamtego modelu i jest niemal równie unikatowy.

Redakcja poleca: Bugatti Veyron i Porsche 911 GT3 RS – crash test

Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie pokazano Bugatti La Voiture Noire, które tak jak oryginał stworzono tylko w 1 egzemplarzu i zostało sprzedane za 16,5 miliona euro. Teraz Bugatti przygotowało dwie kolejne odmiany, utrzymane w tej samej stylistyce: „Chiron Noire Sportive” oraz „Chiron Noire Élégance”, które łącznie powstaną w zaledwie 20 egzemplarzach, a każdy będzie kosztował 3 miliony euro (netto). Obie wersje zapewniają takie same osiągi, co standardowy model.

Bugatti Chiron Noire

Wykonane z włókna węglowego nadwozie Chirona „Noire Élégance” zostało pokryte jedynie błyszczącym lakierem bezbarwnym. Auto otrzymało również m.in. nowy wzór felg „Caractère”. Detale zewnętrzne i elementy wnętrza z polerowanego aluminiowego otrzymały matowe wykończenie. Podkreślający wyjątkowość tej wersji napis „Noire” znajdziemy na tylnych błotnikach i pod tylnym spojlerem oraz w kabinie na progach i konsoli środowej. Został on także wyhaftowany na zagłówkach foteli.

Odmiana „Noire Sportive” jest bardziej mroczna. Jej karoseria została wykończona matowym lakierem bezbarwnym, a elementy takie jak felgi czy końcówki wydechu pokrywa czarny mat. We wnętrzu wszelkie aluminiowe detale i emblematy „Noire” również spowiła matowa czerń.

Zobacz również: Nowe Bugatti Divo

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 4]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here