BMW zmienia logo. Największa rewolucja od 1917 roku!

BMW zmienia logo. Największa rewolucja od 1917 roku!

Loga marek motoryzacyjnych są odświeżane raz na kilkanaście lat. Proces zwykle przebiega na drodze ewolucji. Rewolucje to rzadkość, a na taką właśnie zdecydowało się BMW.

Motyw wpisanej w czarny pierścień biało-niebieskiej szachownicy towarzyszy BMW od początku działalności, czyli 1917 r. W 1933 r. koncern pogrubił złote obramowanie koła oraz napis BMW. Kolejna zmiana miała miejsce w 1953 r., kiedy złote elementy zastąpiono białymi. Dekadę później lekko odświeżono logo, by w 1997 r. dodać mu trówymiarowości.

W 2020 r. logo BMW przeszło metamorfozę. Zostało wizualnie spłaszczone, zachowało nawiązującą do herbu Bawarii szachownicę, jednak zrezygnowano z czarnego obramowania. Oznacza to, że logo będzie częściowo utrzymane w kolorystyce powierzchni, na którą trafi. Nowy znak rozpoznawczy zadebiutował na koncepcyjnym elektrycznym modelu i4. Koncern pokazał też wizualizacje nowych reklam.

Nowe logo BMW
Nowe logo marki BMW ma być używane w materiałach multimedialnych czy reklamach. Na razie koncern nie planuje używania go na samochodach.

Jak wyjaśnia BMW, zmiana loga jest podyktowana sytuacją na rynku – firma chce w większym stopniu dopasować się do cyfrowego świata i młodego klienta. Mówi się także o większej dostępności czy otwartości marki. Każdą poważną zmianę – zwłaszcza w obrębie powszechnie rozpoznawalnego czy lubianego loga – warto uzasadnić. Nieraz wyjaśnienia bywają przerysowane – trudno wyobrazić sobie, że przezroczysta wersja loga ma stanowić zaproszenie dla klientów do stania się częścią świata BMW…

Redakcja poleca: Ciekawostki ukryte w autach. Wiedziałeś o nich?

Proces wdrażania nowego loga BMW rozpoczął się 3 marca 2020 r., a zakończy się 31 maja 2021 r. Koncern zapewnia, że nowe logo będzie używane w mediach, jednak nie trafi na samochody oraz punkty dealerskie.

Warto dodać, że BMW nie jest jedyną marką, która zdecydowała się na istotne uproszczenie swojego loga. W 2015 r. światło dzienne ujrzała minimalistyczna, jednokolorowa wersja znaku rozpoznawczego Mini. Z kolei Volkswagen zaprezentował swoje jednokolorowe i pozbawione ozdobników logo w 2019 r.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji