Bestsellerowe BMW X3 oraz BMW X4 zostały właśnie odświeżone. Dowiedz się, jakie zmiany wprowadzono w ramach ostatniej modernizacji.

Aktualne BMW X3 zadebiutowało w 2017 roku, a bazujące na nim X4 zostało pokazane rok później. W tym tygodniu bawarski producent opublikował pierwsze zdjęcia obydwu aut po liftingu. Ich europejska premiera nastąpi na początku września na targach IAA w Monachium. Sprawdźmy, co dokładnie zmieniło się w odświeżonych BMW X3 i X4.

W ramach modernizacji opisywane SUV-y zyskały nową „twarz”. Najłatwiej zauważyć węższe, w pełni diodowe reflektory (w X4 – matrycowe) oraz charakterystyczną dla marki atrapę chłodnicy, która teraz jest nieco większa i zamknięta w jednoczęściowej ramie. Przemodelowane zostały także oba zderzaki, a X3 otrzymało nowe tylne lampy LED z czarnym obramowaniem.

Klienci decydujący się na zakup odświeżonej „X-trójki” mają do wyboru 11 standardowych kolorów nadwozia, w tym nowy szary metalizowany Skyscraper oraz metalizowany szary Brooklyn M (z pakietem sportowym M). Z kolei dla BMW X4 zarezerwowany jest nowy lakier metalizowany w kolorze czerwieni Piemontu. Ponadto do obu modeli po raz pierwszy dostępne są także lakiery specjalne BMW Individual, w tym matowe, jak np. Frozen Deep Grey.

Spore zmiany zaszły we wnętrzach obu aut. Przeprojektowana deska rozdzielcza przypomina teraz kokpit spotykany w nowszych modelach marki, a cała konsola środkowa z dźwignią zmiany biegów i kontrolerem systemu iDrive została przejęta z BMW serii 4. Warto zwrócić uwagę na dotykowy wyświetlacz centralny, który w standardzie ma przekątną 10,25 cala (przed liftingiem – 8,8 cala), a za dopłatą – 12,3 cala.

Modernizacja nie ominęła również gamy silnikowej. Obecnie wszystkie jednostki napędowe korzystają ze wsparcia układu mild hybrid z 48-woltową instalacją i są wyposażone w 8-biegowe automaty, które przekazują moc na wszystkie koła. W ofercie znajdziemy trzy wersje benzynowe (xDrive20i, xDrive30i i M40i) oraz trzy wysokoprężne (xDrive20d, xDrive30d i M40d).

Znajdujące się na szczycie gamy BMW X3 i X4 sportowe odmiany M i M Competition zostały odświeżone wraz ze słabszymi wariantami. Bawarski producent ujawnił, że najmocniejsza, 510-konna wersja (M Competition) ma teraz nowy, kuty wał korbowy i 650 Nm momentu obrotowego (o 50 Nm więcej), dzięki czemu osiąga „setkę” w 3,8 s od startu (o 0,3 s szybciej).

Sprawdź aktualne cenniki:

BMW X3 (2021) – opis wersji i cennik

BMW X4 (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here