BMW M340i xDrive

Do czasu debiutu w 2020 r. odmiany M3 to M340i xDrive będzie najmocniejszym wariantem nowego BMW serii 3 (G20).

Już 340i poprzedniej generacji (F30) było autem bardzo dynamicznym – od 0 do 100 km/h przyspieszało w 4,9 s. Najnowsza odsłona „trójki” w wersji z gamy M Performance – M340i xDrive – podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Napędza ją nowy benzynowy silnik 3.0 R6 z aluminiowymi blokiem i głowicą oraz przeprojektowanym układem turbodoładowania (sprężarka z dwoma kanałami, tzw. twin scroll). Jednostka ma znacznie szybciej reagować na gaz i pracować płynniej niż ta stosowana w 340i F30.

Parametry są imponujące: 374 KM (+48 KM) i 500 Nm (+50 Nm). Wyposażone seryjnie w napęd 4×4 (standardowo więcej momentu trafia na koła tylne), mechanizm różnicowy M i 8-biegową skrzynię automatyczną M340i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,4 s – o 0,5 s lepiej niż poprzednie 340i xDrive i zaledwie o 0,3 s wolniej od 431-konnego M3 F80.

O odpowiedni dźwięk zadba aktywny układ wydechowy M Sport. Jego brzmienie zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy (szczególnie donośne jest w ustawieniach Sport i Sport+).

Standardowo zastosowano sportowe, obniżone o 10 mm zawieszenie M (wersja z adaptacyjnymi amortyzatorami będzie dostępna za dopłatą), wydajniejszy układ hamulcowy oraz układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu przełożeniu. Na 18-calowe felgi założono opony 225/45 z przodu i 255/40 z tyłu (19-calowe obręcze to opcja).

BMW M340i xDrive trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku.