NowościAktualnościBMW kończy produkcję sportowej hybrydy. Sukces czy porażka?

BMW kończy produkcję sportowej hybrydy. Sukces czy porażka?

W kwietniu 2020 r. BMW zakończy produkcję swojego najbardziej przełomowego modelu ostatnich lat. Niemiecki koncern przygotował pożegnalną wersję i8 – Ultimate Sophisto Edition. Będzie limitowana do 200 sztuk.

BMW i8 zadebiutowało w 2014 roku i zaskoczyło cały motoryzacyjny świat. To sportowe coupe zostało wyposażone w napęd hybrydowy, korzystający z benzynowego, turbodoładowanego silnika 1.5 o zaledwie 3 cylindrach i jednostki elektrycznej. Motor spalinowy jest umieszczony centralnie i przekazuje moc na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowego „automatu”. Silnik elektryczny znajduje się z przodu i napędza przednie koła. Łączna moc tego układu to 362 KM. W 2018 r. gama nadwoziowa i8 powiększyła się o roadstera. Przy okazji zwiększono moc zespołu napędowego – do 374 KM.

BMW i8 – wyniki sprzedaży

Hybrydowe i8 z założenia nie miało stać się hitem sprzedaży – od tego w gamie bawarskiego producenta są SUV-y. BMW chodziło o pokazanie możliwości. Pamiętajmy, że w 2014 r. napęd hybrydowy kojarzył się przede wszystkim z oszczędnymi, ale i wolnymi oraz nieco nudnymi autami japońskich marek. Na drugim końcu skali były ekstremalne hiperwozy – McLaren P1, Porsche 918 Spyder i Ferrari LaFerrari, a pomiędzy nimi – pustka. I właśnie w tę niszę sportowych hybryd wpisało się BMW i8.

Wyceniane podobnie do Porsche 911, i8 oferuje futurystyczny wygląd, niezłe osiągi i spalanie na poziomie… aut kompaktowych! To sprawiło, że hybrydowe BMW stało się rynkowym sukcesem. Oczywiście pod warunkiem, że uwzględnimy fakt, jak niszowy jest to model. Z kolei jeśli porównamy wyniki sprzedaży i8 ze wspomnianym konkurentem z Zuffenhausen, to… bawarski producent nie ma już tylu powodów do zadowolenia. W ubiegłym roku w Europie znalazło nabywców 17 057 egzemplarzy 911 we wszystkich wersjach, podczas gdy BMW sprzedało ponad 10-krotnie mniej i8 – 1506 sztuk. Poniżej pełne dane sprzedażowe z Europy i USA:

BMW i8 – co dalej?

Producent z Monachium już oficjalnie ogłosił, że w kwietniu 2020 r. zakończy produkcję modelu i8. Na pożegnanie przygotowano specjalną wersję – Ultimate Sophisto Edition, limitowaną do 200 egzemplarzy na całym świecie. BMW i8 Ultimate Sophisto Edition będzie dostępne jako coupe i roadster. Wyróżnikami pożegnalnej wersji będą:

  • nadwozie pokryte metalizowanym lakierem Sophisto Grey z dodatkowymi akcentami w kolorze miedzi na 20-calowych alufelgach, listwach progowych i przednim grillu („nerkach”)
  • zaciski hamulcowe lakierowane na czarno
  • skórzana tapicerka w kolorze miedzi
  • dodatkowe emblematy „Ultimate Sophisto Edition 1 of 200” w kabinie
  • system multimedialny kompatybilny z Apple CarPlay
  • nagłośnienie Harman-Kardon
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji