NowościRozrywkaBMW i3. Ile dziś kosztuje „elektryk” z Monachium?

BMW i3. Ile dziś kosztuje „elektryk” z Monachium?

BMW i3 było pierwszym autem elektrycznym w ofercie bawarskiego producenta. Sprawdziliśmy, ile dziś trzeba zapłacić za ten przełomowy model.

BMW i3 (oznaczenie producenta: I01) zostało oficjalnie zaprezentowane w 2013 roku. Model ten w swoim pierwszym wcieleniu otrzymał 170-konny silnik elektryczny oraz akumulator o skromnej jak na dzisiejsze standardy pojemności 18,8 kWh netto. Samochód w takiej konfiguracji odznaczał się zasięgiem 190 km w cyklu NEFZ. Ponadto można było wybrać wersję wyposażoną w Range Extender, czyli benzynowy silnik z motocykla BMW, który nie napędzał bezpośrednio kół, ale za to mógł podładować baterię.

BMW i3

Po trzech latach od debiutu w sprzedaży pojawiło się i3 z akumulatorem o pojemności 27,2 kWh netto, dzięki czemu zasięg wzrósł do 312 km w cyku NEFZ. W 2017 roku pierwsze seryjnie produkowane BMW z napędem elektrycznym zostało odświeżone, a gamę wzbogacił model i3s ze 184-konny silnikiem (bateria 27,2 kWh netto, zasięg 280 km w cyklu NEFZ).

Ostatnia ważna modernizacja miała miejsce rok później. BMW i3 oraz BMW i3s otrzymały nowy akumulator o pojemności 37,9 kWh netto. Dzięki tej zmianie słabsza odmiana oferowała 359 km w cyklu NEFZ (307 km w cyklu WLTP), a mocniejsza – 345 km w cyklu NEFZ (283 km w cyklu WLTP). Produkcja BMW i3 ostatecznie zakończyła się w czerwcu 2022 roku. W ciągu ośmiu i pół roku z linii montażowej w fabryce w Lipsku zjechało ponad 250 000 egzemplarzy tego modelu.

BMW i3

W 2013 roku polski cennik BMW i3 startował od 140 900 zł za bazowy model, natomiast za wersję z Range Extenderem trzeba było zapłacić 158 800 zł. Pięć lat później „i-trójka” kosztowała już 167 000 zł, a ceny i3s zaczynały się od 181 700 zł. Postanowiliśmy przekonać się, na ile dziś wyceniane są używane egzemplarze pierwszego elektrycznego BMW. W tym celu zapoznaliśmy się z aktualnymi ogłoszeniami z portali Otomoto oraz AutoScout24.

Na polskim portalu Otomoto widnieje obecnie 69 ofert sprzedaży, w tym 65 dotyczy aut używanych, a 4 – fabrycznie nowych. Najtańsze, nieuszkodzone BMW i3 pochodzi z pierwszego roku produkcji i przejechało do tej pory 216 tysięcy km przebiegu. Właściciel oczekuje za ten samochód 59 999 zł. Propozycją z drugiego końca skali jest bogato wyposażony, niezarejestrowany egzemplarz z 2022 roku z zerowym przebiegiem za 220 500 zł.

W serwisie AutoScout24 znajdziemy aktualnie aż 1770 ogłoszeń z BMW i3. Najtańsze auto zostało wyprodukowane w 2014 roku, ma na liczniku 99 tysięcy km przebiegu i kosztuje 15 250 euro, czyli ok. 71 000 zł. Najdroższa oferta dotyczy fabrycznie nowego egzemplarza z zerowym przebiegiem. Ten samochód został wyceniony przez sprzedającego na 57 500 euro, czyli ok. 268 000 zł.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji