Audi S1 e-tron quattro Hoonitron powstało specjalnie dla Kena Blocka. Teraz amerykański kierowca sprawdzi, co potrafi ta elektryczna rajdówka.

Zbudowane tylko w jednym egzemplarzu Audi S1 e-tron quattro Hoonitron zostało przygotowane przez specjalistów z Audi Sport w zakładzie w niemieckim Neckarsulm, gdzie obecnie produkowane jest Audi RS e-tron GT. Za stylistykę tego auta odpowiada natomiast zespół projektantów pod kierownictwem Marca Lichte z Audi Design w Ingolstadt. W prace nad projektem był również zaangażowany sam Ken Block i jego team.

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, Audi Sport quattro S1

W efekcie powstała elektryczna rajdówka nawiązująca do legendarnego Audi Sport quattro S1, które w latach 80. startowało w kilku edycjach słynnego wyścigu Pikes Peak Hill Climb, zwanego też „Wyścigiem do chmur”. Warto wspomnieć, że w przyszłym roku minie 35 lat od momentu, gdy Walter Röhrl za kierownicą tego auta „wspiął się” na szczyt Pikes Peak w rekordowym czasie poniżej 11 minut.

„S1 Hoonitron ma w sobie wiele z tego, z czego Audi słynęło już w latach osiemdziesiątych” – mówi Ken Block, który (jak sam podkreśla) już od najmłodszych lat był wielkim fanem rajdowych sukcesów Audi. „Weźmy na przykład spektakularną aerodynamikę tego auta: nawiązuje do najlepszych wzorów Audi Sport quattro S1, ale została teraz ‘ubrana’ w absolutnie nowoczesną formę. To wspaniałe, że projektanci Audi zainspirowali się przeszłością marki i w unikalny sposób przenieśli techniczne rozwiązania i wygląd samochodu do teraźniejszości.”

A tak amerykański drifter opowiada o swoim pierwszym kontakcie z Audi S1 e-tron quattro Hoonitron: „Audi dało mi możliwość testowania go przez kilka dni w Niemczech. Jeździłem wieloma różnymi samochodami wykorzystującymi silniki spalinowe i skrzynie biegów, ale tutaj musiałem nauczyć się wielu nowych rzeczy. Przyspieszenie z miejsca do 150 km/h i zrobienie ‘bączka’ tylko przy użyciu prawej stopy, to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Nasza praca koncentrowała się na tym, bym ja przyzwyczaił się do tego samochodu, a auto poznało moje nawyki. Dziękuję całemu zespołowi Audi Sport za wspaniałą pracę zespołową.”

Dokładna specyfikacja Audi S1 Hoonitron pozostaje nadal nieznana. Z komunikatu prasowego możemy dowiedzieć się jedynie, że nowa zabawka Kena Blocka ma podwozie z włókna węglowego i została wyposażona w dwa silniki elektryczne oraz napęd na cztery koła. Według zapowiedzi moc tego układu jest „ogromna”, jednak nie padły żadne konkretne liczby.

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, Audi Sport quattro S1

Pewne jest natomiast, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy o Audi S1 Hoonitron zrobi się głośno, ponieważ zostanie ono głównym bohaterem najnowszego filmu z serii Gymkhana, pod roboczym tytułem Elektrikhana. „Współpraca z Audi jest dla mnie bardzo wyjątkowym partnerstwem. Ta marka i jej pasja do sportów motorowych zmotywowała mnie do wejścia w świat rajdów” – mówi Ken Block. „To, że teraz Audi przygotowało ten samochód specjalnie dla mnie i dla mojego zespołu, a także dołączy do nas w naszym kolejnym projekcie, jest dla mnie spełnieniem marzeń. Hoonitron pisze kolejny rozdział w historii marki, w historii moich projektów i wyznacza drogę ku przyszłości Gymkhany.”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here