Alfa Romeo Giulia jest w sprzedaży od 2016 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 232 400 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Alfa Romeo Giulia pojawiła się na rynku w 2016 roku, a trzy lata później zadebiutował odświeżony model. Lifting nie przyniósł większych zmian z zewnątrz – ograniczył się właściwie tylko do nowych kolorów nadwozia i wzorów felg. Sporo nowości wprowadzono za to we wnętrzu, gdzie zagościła przeprojektowana deska rozdzielcza, a centralne miejsce na konsoli środkowej zajął dotykowy ekran o przekątnej 8,8 cala. System multimedialny otrzymał nowe funkcje, w tym dostęp do usług online. Jesienią 2022 roku Giulia przeszła kolejną modernizację, która przyniosła m.in. nowe reflektory i tylne światła oraz cyfrowy zestaw wskaźników.
Alfa Romeo Giulia (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Alfa Romeo Giulia mierzy 465,0 cm długości, 186,0 cm szerokości (202,4 cm z lusterkami) i 143,8 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 282,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 480 litrów.
Alfa Romeo Giulia (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 2 wysokoprężne. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 2.0 GME Turbo Q4 (280 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 2.2 JTDM Q2 (160 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0 l/100 km
- 2.2 JTDM Q4 (210 KM, 470 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km
Nowa Alfa Romeo Giulia (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 2.0 GME Turbo/280 KM, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Wysokoprężna odmiana 2.2 JTDM/160 KM kosztuje odpowiednio: 232 400 zł (Sprint), 257 600 zł (Veloce) oraz 274 800 zł (Tributo Italiano), a mocniejszy wariant 2.2 JTDM/210 KM – odpowiednio: 246 400 zł (Sprint), 271 600 zł (Veloce) oraz 288 800 zł (Tributo Italiano). Alfa Romeo Giulia jest objęta 5-letnią gwarancją z limitem 200 000 km.
Sprint – od 232 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe felgi aluminiowe Sport Silver Matt, z oponami 225/45 R18
- Ciemne wykończenie kołpaczków pomiędzy śrubami
- Powiększone tarcze i zaciski hamulcowe
- Air Quality System
- Nawiew na tylny rząd siedzeń
- 6 poduszek powietrznych
- Dezaktywacja poduszki powietrznej przedniej po stronie pasażera
- Czujnik informujący o zapięciu pasów bezpieczeństwa
- Uchwyty Isofix
- System hamowania Autonomous Emergency Brake
- System kontroli trakcji ESC
- System ASR
- System utrzymania pasa ruchu
- Aktywny czujnik martwego pola
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Tempomat adaptacyjny
- System Alfa DNA z wyborem stylu jazdy (Dynamic – tryb jazdy sportowej, Normal – tryb jazdy komfortowy, Advanced Efficiency – tryb jazdy najbardziej ekonomiczny)
- System Start & Stop
- Izolacja tłumiąca hałas (Noise-Vibration-Harshness)
- Czujniki pomiaru ciśnienia w oponach
- Inteligentne połączenie alarmowe
- Czujniki parkowania przednie i tylne
- Kamera cofania z liniami dynamicznymi
- Zamek centralny sterowany pilotem
- System Keyless Entry – bezkluczykowe otwarcie przednich drzwi
- Czujnik deszczu
- Ogrzewane dysze przednich spryskiwaczy
- Automatyczne włączanie świateł mijania i drogowych
- Reflektory Full LED w technologii Matrix
- Światła tylne w technologii LED
- Klosze tylnych lamp w ciemnym wykończeniu
- Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym
- Zewnętrzne podświetlenie klamek drzwi
- Przedni grill w kolorze ciemnym
- Przedni sportowy zderzak
- Tylny zderzak z dyfuzorem
- Osłona pod tylnym zderzakiem w ciemnym wykończeniu
- Ciemne podwójne końcówki rury wydechowej
- Kierownica i gałka skrzyni biegów obszyta skórą
- Przyciski sterowania radiem i telefonem na ramionach kierownicy
- Aluminiowe manetki w kolumnie kierownicy do zmiany biegów
- Czarne wykończenie wnętrza
- Panel deski rozdzielczej i konsola środkowa w wykończeniu aluminium
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Komfortowe fotele przednie pokryte tkaniną Alfatex
- 6-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
- 6-stopniowa elektryczna regulacja fotela pasażera
- Dzielona tylna kanapa w proporcji 40:20:40
- Trzeci tylny zagłówek
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Listwa progowa chromowana z napisem Alfa Romeo
- Maty podłogowe (przód/tył)
- Podświetlenie białe LED strefy stóp, wewnętrznych klamek drzwi
- Daszek przeciwsłoneczny z lusterkiem i lampką po stronie kierowcy
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Lusterka zewnętrzne elektrochromatyczne
- Podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne
- Centralny tunel z portem USB
- Przedni port USB pod panelem klimatyzacji automatycznej
- Dwa tylne porty USB (1x typu A i 1x typu C)
- Ładowarka bezprzewodowa pod podłokietnikiem
- 12,3-calowy wirtualny cyfrowy wyświetlacz zegarów TFT
- Radio Uconnect Nav z nawigacją fabryczną oraz 8,8-calowym ekranem dotykowym (Radio, 3D Sat-Nav, Mp3, Aux-in, Bluetooth)
- Mapa do nawigacji fabrycznej
- System Apple CarPlay / Android Auto
- Uconnect Services aplikacja My Alfa
- Uconnect Services wbudowany moduł zarządzający aplikacją My Alfa
- System DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych
Veloce – od 257 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Sprint oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe Sport Design Dark Glossy, z oponami 225/40 R19 z przodu i 255/35 R19 z tyłu
- Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – Limited Slip Differential
- Podgrzewane koło kierownicy
- Sportowe fotele przednie skórzane czarne
- Elektryczna regulacja boków foteli w części biodrowej kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
Tributo Italiano – od 274 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Veloce oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe Modale Dark, z oponami 225/40 R19 z przodu i 255/35 R19 z tyłu
- Zaciski hamulców czerwone lakierowane
- System zawieszenia dynamicznego Alfa Active Suspension (SDC – Synaptic Dynamic Control)
- Włoska flaga na lusterkach zewnętrznych
- Obramowania szyb w kolorze czarnym lakierowanym
- Szyby tylne, boczne przyciemnione
- Deska rozdzielcza obszyta skórą
- Czerwone obszycia deski rozdzielczej, przednich foteli i podłokietnika
- Sportowe fotele przednie skórzane z czerwonymi akcentami
- Emblemat Tributo Italiano z włoską flagą na przednich zagłówkach
- System audio Harman Kardon obejmujący wzmacniacz 900W oraz 14 głośników (w tym subwoofer)
Więcej na temat Alfy Romeo Giulia:
Używana Alfa Romeo Giulia – opinie, typowe usterki
Alfa Romeo Giulia FL – pierwsza jazda
Alfa Romeo Giulia FL 2.0 Turbo – nasz test
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Q4 – nasz test