Hybrydowe Peugeoty - otwierające

Na stoisku Peugeota podczas salonu samochodowego w Paryżu pojawią się hybrydowe odmiany 508 oraz 3008. 

Zastosowanie układu hybrydowego sprawi, że 3008 zaoferuje wreszcie napęd na obie osie. Odmiana Hybrid4 skorzysta z 1,6-litrowego benzynowego silnika turbo o mocy 200 KM oraz dwóch jednostek elektrycznych o mocy 109 KM każda (po jednej przy każdej z osi). Łącznie, zespół generuje moc 300 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s. 

Peugeot 3008 Hybrid - tył

Za magazynowanie prądu będzie odpowiadać akumulator o pojemności 13,2 kWh. W trybie elektrycznym Peugeot 3008 Hybrid4 może pokonać bez ładowania odcinek 50 km (w cyklu WLTP) i rozpędzić się maksymalnie do prędkości 135 km/h. Ładowanie baterii z domowego gniazdka potrwa 7 godzin, a przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 6,6 kW – 1 h i 45 min.

Peugeot 3008 Hybrid - gniazdko

Obok producent zaprezentuje 508 Hybrid – z przednionapędowym wariantem tego samego układu hybrydowego. W tym przypadku benzynowa jednostka 1.6 turbo osiąga moc 180 KM, a silnik elektryczny – „tylko” jeden, zamontowany z przodu – dostarcza 109 KM. Daje to moc systemową 225 KM. Akumulator o pojemności 11,8 kWh ma zapewniać 508 zasięg w trybie elektrycznym na poziomie 40 km.

Peugeot 508 Hybrid

Obie wersje hybrydowego napędu plug-in Peugeota korzystają z 8-biegowej przekładni automatycznej e-EAT8, połączonej z silnikiem elektrycznym przy przedniej osi. Aby zapewnić płynne przełączanie pomiędzy różnymi źródłami napędu, przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono w niej mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Odmiana Hybrid dodatkowo korzysta z falownika oraz przekładni do realizacji napędu 4×4. 

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here