Oto 50 samochodów, które jako nowe najchętniej kupowali Polacy w 2016 roku.
O tym, że Skoda, Volkswagen i Toyota są najpopularniejszymi markami w Polsce, pisaliśmy niedawno. Dlatego też nie dziwią powtarzające się auta tych producentów w pierwszej 50-ce najpopularniejszych modeli 2016 roku. Pierwsze i drugie miejsce od wielu lat zajmuje Skoda Octavia i Fabia, a dalej inne auta (głównie kompakty) najbardziej lubianych marek. Najlepiej sprzedającym się samochodem klasy średniej jest VW Passat (ósme miejsce w rankingu ogólnym), a najchętniej wybieranym SUV-em najtańsza Dacia Duster. Zaskakuje bardzo wysoka, 15. pozycja Skody Superb – to jedyne auto klasy wyższej w tym zestawieniu, a sprzedaje się lepiej od np. Kii Sportage czy Toyoty Corolli.
SUV-y w pierwszej połowie zestawienia; kryzys aut miejskich
W pierwszej 30. występują przeważnie SUV-y i crossovery typu Opel Mokka, Toyota RAV4, VW Tiguan czy Renault Captur. Osiągają lepsze wyniki rejestracji od wielu aut miejskich, np. VW Polo czy Seata Ibizy (nawet o 1000 więcej sztuk). Na miejscu 38. znalazł się Fiat Tipo, co jest dobrym znakiem dla przeżywającej kryzys włoskiego producenta – zajął 16. miejsce w rankingu marek, a Fiatów zarejestrowano zaledwie o 2000 więcej niż np. Volvo. Szwedzki SUV premium (XC60) nadal pozostaje niedościgniony – 3202 aut to ponad 1/3 ogólnej sprzedaży marki.
Spadek formy Opla
Mimo że auta mini są coraz rzadziej kupowane, na 41. i 42. miejscu znalazły się odpowiednio Skoda Citigo i VW Up!. Najchętniej wybieranym autem marek premium zostaje SUV Audi – Q5 (44. miejsce i ponad 2600 zarejestrowanych sztuk). Coraz słabiej natomiast sprzedają się Ople. Insignia i Meriva właściwie zamykają stawkę, mimo że należą do czwartej pod względem popularności marki w Polsce. Niemiecki producent sukces zawdzięcza głównie Astrze, która jest trzecim najczęściej rejestrowanym autem, a jego udział w ogólnej sprzedaży to ponad 40%.