Niemieccy dziennikarze przetestowali najnowszego Mercedesa-AMG A 45 S na torze Nurburgring. Jaki czas uzyskał ten 421-konny hatchback?

Tor Nurburgring jest położony w południowo-zachodniej części Niemiec i od lat stanowi arenę bezkrwawej walki producentów samochodów. W ostatnim czasie szczególnie głośno było o rywalizacji Porsche Taycan i Tesli Model S o tytuł najszybszego elektrycznego sedana. Dziś jednak przyjrzymy się czemuś z pozoru bardziej przyziemnemu – kompaktowemu Mercedesowi.

Na szczycie gamy klasy A znajduje się wersja AMG 45 S. Ta „kieszonkowa rakieta” ma pod maską 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który rozwija 421 KM i 500 Nm. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej AMG SPEEDSHIFT DCT 8G. Auto w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i kosztuje 256 600 zł. Jeśli dla kogoś ponad 400 koni w hatchbacku to przesada, może wybrać wariant bez literki S w nazwie. „Zwykłe” AMG 45 z tego samego silnika dostarcza 387 KM i 480 Nm, a do „setki” przyspiesza tylko 0,1 s wolniej. Ceny tego modelu startują od 237 300 zł.

Dziennikarze niemieckiego Sport Auto dostali do testów najmocniejszą odmianę i zabrali ją do „Zielonego Piekła”, żeby sprawdzić, co potrafi. Mercedes-AMG A 45 S pokonał okrążenie Nurburgringu w 7:48,80 s. To ponad sekundę szybciej niż np. Lamborghini Murcielago i zaledwie ok. 6,5 s gorzej od rezultatu uzyskanego przez 600-konne Audi RS Q8. Jednak do tytułu najszybszego hatchbacka trochę zabrakło – w tej kategorii dominuje Renault z modelem Megane R.S. Trophy-R.

Na poniższym nagraniu możecie w całości obejrzeć nagranie z przejazdu Mercedesa-AMG A 45 S:

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here