Cupra Leon z 300-konnym silnikiem 2.0 TSI idealnie wypełnia lukę między Golfem GTI a jego najmocniejszą wersją R. Zachęcamy do obejrzenia szczegółowego testu tego hiszpańskiego hot hatcha.
Nowa Cupra Leon bazuje na czwartej generacji Seata o tej samej nazwie i zadebiutowała w salonach sprzedaży jesienią ubiegłego roku. Sportowy hatchback z Hiszpanii jest aktualnie oferowany w trzech wersjach silnikowych – klienci mają do wyboru 245-konną hybrydę plug-in oraz benzynowy motor 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 245 KM lub 300 KM.
Były prezenter Top Gear Rory Reid miał już okazję przetestować Cuprę Leon w topowej, 300-konnej odmianie. Zanim jednak dowiemy się, czy jego zdaniem nowy hiszpański hot hatch jest lepszy od swojego „krewnego” z Wolfsburga, warto przypomnieć najważniejsze parametry obu aut. Dla porównania tabelę z danymi technicznymi uzupełniliśmy o 320-konnego Golfa R.
Samochód | Cupra Leon TSI | VW Golf GTI | VW Golf R |
---|---|---|---|
Silnik | 2.0 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TSI |
Skrzynia biegów | 7-biegowe DSG | 7-biegowe DSG | 7-biegowe DSG |
Napęd | przedni | przedni | na wszystkie koła |
Moc maksymalna | 300 KM | 245 KM | 320 KM |
Maks. moment obrotowy | 400 Nm | 370 Nm | 420 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,7 s | 6,3 s | 4,7 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Cena | od 158 600 zł | od 143 690 zł | od 190 990 zł |
Teraz możemy przejść do recenzji przygotowanej przez Rory’ego Reida:
Więcej na temat nowej Cupry Leon: