NowościRozrywkaTop 20 najważniejszych premier Detroit 2017

Top 20 najważniejszych premier Detroit 2017

Za nami tegoroczny salon samochodowy w Detroit. Oto 20 najciekawszych naszym zdaniem aut, które miały tam swoją premierę.

Początek nowego roku zapowiada się fascynująco. Nie tylko patrząc na zaprezentowane na salonach nowości, ale i plany na przyszłość kilku producentów. Od przedstawicieli Fiat Chrysler Automobiles dowiedzieliśmy się, że znacznie powiększy się gama Jeepa. Oprócz nowej generacji Wranglera (która będzie dostępna także jako pick-up) do oferty trafią dwa nowe modele SUVów: Wagoneer i Grand Wagoneer. Nie mniej ciekawe koncepcje ma Ford. Za dwa lata planuje wprowadzić nowego Rangera, a w 2020 roku wskrzesić legendarne Bronco i oferować je nawet poza USA. Amerykański koncern zapowiedział też rozwój samochodów hybrydowych.

Oprócz nowinek czysto motoryzacyjnych sporo dzieje się w polityce. Nowy prezydent Donald Trump krytykuje bowiem niektóre firmy (m.in. Forda, GM i Toyotę) za tańszą produkcję aut w Meksyku i ich bezcłowy import do Stanów. To może być powód, dla którego Ford rezygnuje z produkcji aut w Meksyku i rozbudowuje rodzime zakłady.

Oto najlepsza „dwudziestka” z salonu Detroit 2017:

1 Audi Q8 Concept

Bezpośredni rywal BMW X6. Duży SUV, mierzący ponad 5 metrów i mający pokaźny rozstaw osi – 2,9 metra. Pod maską benzynowa jednostka 3.0 TFSi, połączona z silnikiem elektrycznym. Łączna moc napędu hybrydowego: 449 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Seryjna produkcja ma ruszyć w 2018 roku.

Audi Q8 Concept
Audi Q8 Concept

2 Audi SQ5

Zmiany zaszły głównie pod maską – nowe SQ5 będzie mieć silnik benzynowy 3.0 V6 TFSI o mocy 354 KM. Obecne wcielenie napędza trzylitrowy diesel 3.0 TDI/313-340 KM. Nowe SQ5 ma osiągać „setkę” w 5,4 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h.

Audi SQ5
Audi SQ5

3 Ford F-150

Najpopularniejszy samochód w Stanach Zjednoczonych doczekał się liftingu. Zmieniono przód i tył nadwozia i zastosowano nowe systemy bezpieczeństwa. Pick-upa będzie można nabyć z dwoma nowymi silnikami: turbodieslem 3.0 V6 i bazowym benzyniakiem 3.3 V6.

Ford F-150
Ford F-150

4 GMC Terrain

Marka należąca do GM pokazała drugą generację kompaktowego SUV-a Terrain. Auto mierzy 465 cm długości i u nas mogłoby być SUV-em klasy średniej (w Ameryce jest klasyfikowany jako kompaktowy). Silniki? Benzynowe 1.5 o mocy 173 KM i 2.0 rozwijający 256 KM, a także wysokoprężny 1.6 (139 KM). Do wyboru napęd na przód lub 4×4.

GMC Terrain
GMC Terrain

5 Infiniti QX50 Concept

Na razie auto studyjne, za dwa miesiące powinno stać się seryjnym. Ma rywalizować z mocną niemiecką konkurencją typu Audi Q5. Nowością w japońskim SUVie jest silnik 2.0 VC-Turbo o zmiennym stopniu sprężania.

Infiniti QX50
Infiniti QX50

6 Lexus LS

Piąta odsłona flagowego Lexusa. Zbudowana na nowej płycie podłogowej GA-L limuzyna ma 312,5 cm rozstawu osi, jest też jest dłuższa i szersza od poprzednika. Waga zmalała o 90 kg, pod maską zobaczymy sześciocylindrową jednostkę 3.5 biturbo o mocy 421 KM. Nowego LSa wyposażono również w system czterech kół skrętnych.

Lexus LS
Lexus LS

7 Chevrolet Traverse

Druga generacja średniego SUVa Chevroleta mierzy 518 cm długości. Do napędu posłuży turbodoładowany silnik 2.0 (258 KM) lub widlasty 3.6 V6 o mocy 309 KM. SUV będzie dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła.

Chevrolet Traverse
Chevrolet Traverse

8 Genesis G80 Sport

Genesis, luksusowa marka koncernu Hyundai (odpowiednik Lexusa w Toyocie), zaprezentował sportową wersję podstawowego modelu G80. Pod maską ma się znaleźć nowy silnik 3.3 V6 biturbo rozwijający 365 KM.

Genesis G80 Sport
Genesis G80 Sport

9 Honda Odyssey

To już piąta generacja dużego vana Hondy, bardzo popularnego w USA. W środku zmieści się 8 osób w układzie siedzeń 2+3+3, a nowością mają być przesuwane na boki fotele drugiego rzędu. Oddysseya napędza 284-konny silnik 3.5 V6, którego można połączyć z 9- lub 10-biegowym „automatem”.

Honda Odyssey
Honda Odyssey

10 Mercedes-AMG GT

Topowy „sportowiec” Mercedesa przeszedł delikatną modernizację. Od teraz grill ma 15 żeberek, a samo auto wyposażono w układ sztywnej aerodynamiki. Pod maską czterolitrowe V8 biturbo, występujące w czterech wariantach mocy: 476 KM (GT), 522 KM (GT S), 557 KM (GT C) i 585 KM (GT R).

Mercedes-AMG GT
Mercedes-AMG GT

11 Mercedes klasy E Coupe

Po klasie S i C, odmiany coupe doczekał się także model E. To już trzecia wersja nadwoziowa Mercedesa klasy wyższej. Samochód będzie oferowany z benzyniakami 2.0 (184 i 245 KM) i 3.0 (333 KM) oraz z 194-konnym, dwulitrowym dieslem. Silniki współpracują z 9-biegową skrzynią automatyczną, a wśród wyposażenia dodatkowego znajdziemy m.in. pneumatyczne zawieszenie.

Mercedes klasy E Coupe
Mercedes klasy E Coupe

12 Mercedes GLA

Najmniejszy SUV producenta ze Stuttgartu przeszedł niewielką restylizację (zmienione zderzaki, nowe tapicerki). Przy jej okazji do gamy trafiła nowa wersja GLA 220 4Matic, napędzana benzyniakiem 2.0 o mocy 184 KM.

Mercedes GLA
Mercedes GLA

13 Nissan Rogue Sport

Amerykańska wersja europejskiego hitu – Qashqaia. Za Oceanem, oprócz nazwy, zmieni się również gama silników. Znikną niewielkie, doładowane silniki, a pod maskę trafi wolnossące 2.0 rozwijające 141 KM. Jednostka współpracować będzie ze skrzynią CVT.

Nissan Rogue Sport
Nissan Rogue Sport

14 Nissan Vmotion 2.0 concept

To ma być nie tylko wyznacznik nowego designu Nissana, ale też auto prezentujące technologie, które w przyszłości trafią do klasy średniej. Wśród nich ma się znaleźć m.in. funkcja ProPilot, umożliwiająca samodzielną jazdę.

Nissan Vmotion
Nissan Vmotion

15 Kia Stinger

Jedna z najciekawszych premier w Detroit: 5-osobowy sedan Kii, sylwetką nawiązujący do aut coupe. Zaprojektowany w Europie Stinger ma napęd na tył i dwa silniki do wyboru: dwulitrowy, o mocy 255 KM i 3.3-litrowy V6 biturbo generujący 365 KM. Za zmianę biegów odpowie 9-biegowy „automat”.

Kia Stinger
Kia Stinger

16 Porsche 911 Carrera GTS

450-konna odmiana Carrery mieści się między pomiędzy podstawową Carrerą S i mocniejszymi GT3 i Turbo. Do wyboru napęd tylny lub 4×4, z czego Targa dostępna będzie jedynie z napędem na wszystkie koła.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

17 Toyota Camry

Zupełnie odmieniony sedan klasy wyższej Toyoty, bardzo chętnie kupowany przez Amerykanów. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Toyota New Global Architecture. Oprócz silników benzynowych (m.in. 2.5 R4 oraz 3.5 V6) w ofercie ma pojawić się wersja hybrydowa.

Toyota Camry
Toyota Camry

18 Volkswagen Atlas R-Line

Sportowa wersja największego SUVa Volkswagena na rynku amerykańskim. Samochód mierzy ponad 5 metrów i pomieści nawet 7 osób. Pakiet R-Line obejmuje zmodyfikowane zderzaki, nakładki na progi i 20-calowe obręcze.

Volkswagen Atlas R-Line
Volkswagen Atlas R-Line

19 Volkswagen I.D. Buzz

Krok Volkswagena w stronę elektrycznej motoryzacji. Nawiązujący wyglądem do legendarnego T1 minivan ma silniki elektryczne o łącznej mocy aż 374 KM i napęd na wszystkie koła. Pokaźny jest też zasięg – wynosi 600 km.

Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz

20 Volkswagen Tiguan Allspace

Powiększony Tiguan ma 470 cm długości, a rozstaw osi jest większy od standardowego o 11 cm. Dodane centymetry przełożyły się na przestronność z tyłu i pojemność bagażnika, który urósł o 115 litrów (do 730 l).

Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji