Używane15 mocnych, używanych kombi - ZESTAWIENIE

15 mocnych, używanych kombi – ZESTAWIENIE

Renault Megane GT 2.0 TCe
Lata produkcji: od 2012 r.
Ceny: od 32 tys. zł

To jedyne kompaktowe kombi w zestawieniu. Ma też niewielu rywali, m.in. Skodę Octavię RS i Forda Focusa ST. 2.0 TCe w Megane’ie występował w wariantach 180, 190 i 220 KM, z czego jedynie najmocniejsza osiąga 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Silnik łączono tylko z ręczną przekładnią. Megane GT „przejął” ze słabszych wersji komfortowe zawieszenie, dzięki czemu sprawnie i przyjemnie połyka kilometry na autostradach. Najczęściej szwankuje w nim elektronika i pojawiają się błędy sterowania na LPG (jeżeli jest założone). Sam silnik na ogół jest dość trwały.

Renault Megane GT 2.0 TCe – dane techniczne

Marka/model Renault Megane GT
Polecany silnik 2.0 TCe
Pojemność 1998 ccm
Moc 220 KM
Maks. moment obr. 340 Nm
Prędkość maks. 240 km/h
Przysp. 0-100 km/h 6,8 s
Śr. zużycie paliwa 8,1 l/100 km

Saab 9-3 2.8 T
Lata produkcji: 2005-2010
Ceny: od 21 tys. zł

W szwedzkim aucie stosowano ten sam silnik co w Insignii, jednak tutaj osiągał nawet 280 KM. Saab lepiej jeździ od niemieckiej odpowiedniczki, bo jest od niej mniejszy i lżejszy. Nie każdy ma 4×4 (w Insignii był seryjny), podobnie jak „automat”. Ponownie przestrzegamy przed usterkami rozrządu. Przed zakupem najlepiej dokładnie osłuchać silnik, w przeciwnym razie czeka nas kosztowna wymiana.

Saab 9-3 2.8 T – dane techniczne

Marka/model Saab 9-3
Polecany silnik 2.8 T
Pojemność 2792 ccm
Moc 255 KM
Maks. moment obr. 350 Nm
Prędkość maks. 250 km/h
Przysp. 0-100 km/h 6,7 s
Śr. zużycie paliwa 10,2 l/100 km

Skoda Superb 3.6 V6 FSI
Lata produkcji: 2008-2015
Ceny: od 30 tys. zł

Superb z tym silnikiem jest dość rzadką konfiguracją w morzu egzemplarzy z TSI i TDI. 260-konną jednostkę montowano do końca produkcji tej generacji, w aktualnej już go nie znajdziemy. Ma układ VR6, a co za tym idzie – minimalne rozchylenie cylindrów i pojedynczą głowicę, co może prowadzić do przegrzewania. Trzeba też stale pilnować stanu rozrządu. Wszystkie Superby 3.6 wyposażono w skrzynię DSG i napęd 4×4. Przekładnia boryka się z problemami z mechatroniką i zużyciem sprzęgieł, ale wymiana każdego z tych elementów nie jest przesadnie droga (po 2000 zł). Ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa jazda „z gazem” jest możliwa tylko po założeniu kosztownej instalacji z wtryskiem gazu przez wtryskiwacze benzyny lub z dotryskiem LPG (odpowiednio 8000 i 6000 zł).

Silnik na zdjęciu pochodzi z Volkswagena Passata CC, w Skodzie zamiast loga VW widnieje logo Skody.

Skoda Superb 3.6 V6 FSI – dane techniczne

Marka/model Skoda Superb
Polecany silnik 3.6 V6 FSI
Pojemność 3597 ccm
Moc 260 KM
Maks. moment obr. 350 Nm
Prędkość maks. 250 km/h
Przysp. 0-100 km/h 6,5 s
Śr. zużycie paliwa 10,1 l/100 km

Subaru Outback 3.6 H6
Lata produkcji: 2009-2015
Ceny: od 50 tys. zł

Jak przystało na Subaru, pod maską Outbacka spotkamy boxera napędzającego wszystkie koła. Silnik sparowano z 5-biegowym „automatem”, innym niż w jednostkach czterocylindrowych, oznaczanym jako Lineartronic. 260-konny Outback może nie zachwyca osiągami, ale zważywszy na wysoki prześwit i napęd 4×4 spala względnie niedużo paliwa. Na szczęście nie „bierze” oleju jak starsze jednostki typu boxer.

Subaru Outback 3.6 H6 – dane techniczne

Marka/model Subaru Outback
Polecany silnik 3.6 H6
Pojemność 3630 ccm
Moc 260 KM
Maks. moment obr. 350 Nm
Prędkość maks. 230 km/h
Przysp. 0-100 km/h 7,5 s
Śr. zużycie paliwa 10,0 l/100 km

Volkswagen Passat 3.6 V6 FSI
Lata produkcji: 2010-2015
Ceny: od 50 tys. zł

Topowy Passat to typowy „sleeper” – ma 300 KM, a z zewnątrz w ogóle tego po nim nie widać. Zupełnie inaczej jest po spojrzeniu pod maskę. 3,6-litrowy silnik zajmuje każdy kąt w komorze, przez co dostęp m.in. do rozrządu jest mocno utrudniony. To ta sama jednostka co w Superbie, tyle że „podkręcona” o 40 KM. Również tutaj trzeba pilnować terminów wymiany rozrządu i przygotować się na usterki mechatroniki w skrzyni DSG. Przy dużych przebiegach w głowicach zaczyna zbierać się nagar.

Na zdjęciach prezentujemy Passata z silnikiem TSI, 3.6 V6 poznamy pod odpowiednim emblemacie.

Volkswagen Passat 3.6 V6 FSI – dane techniczne

Marka/model Volkswagen Passat
Polecany silnik 3.6 V6 FSI
Pojemność 3597 ccm
Moc 300 KM
Maks. moment obr. 350 Nm
Prędkość maks. 250 km/h
Przysp. 0-100 km/h 5,5 s
Śr. zużycie paliwa 9,3 l/100 km

Volvo XC70 T6
Lata produkcji: 2007-2016
Ceny: od 50 tys. zł

To prawdopodobnie najdroższe w utrzymaniu kombi w zestawieniu. Dzięki podwójnemu doładowaniu osiąga 304 KM z 2,9 litra, ale spala przy tym niebotyczne ilości paliwa (nawet ponad 15 l/100 km). Co prawda da się założyć tutaj LPG, ale trzeba to zrobić bardzo precyzyjnie. Uwaga na automatyczną skrzynię Aisin AW – przeciąga biegi i wymaga częstej wymiany oleju, a większość użytkowników o tym zapominało. Trudno jednak nie docenić praktyczności uterenowionego Volvo i jego świetnie wykończonego wnętrza.

Volvo XC70 T6 – dane techniczne

Marka/model Volvo XC70
Polecany silnik T6
Pojemność 2953 ccm
Moc 304 KM
Maks. moment obr. 440 Nm
Prędkość maks. 230 km/h
Przysp. 0-100 km/h 7,4 s
Śr. zużycie paliwa 10,6 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji