BMW 545i V8 (E61)
Lata produkcji: 2003-2010
Ceny: od 30 tys. zł
545i to tak naprawę Seria 5 z 4,4-litrowym V8 (N62) bez doładowania i z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Ma co prawda układ zmiennego wzniosu zaworów Valvetronic, ale doświadczony gazownik z powodzeniem zamontuje do niego dobrze współpracującą instalację. Warto to zrobić, jeśli komuś zależy na kosztach jazdy, bo silnik ma wiele zalet – doskonale napędza ciężką „Piątkę” i robi to z wielką gracją. Można było go połączyć z ręczną skrzynią biegów, ale to rzadka opcja. Z N62 „lubi” uciekać płyn chłodniczy i zdarzają się przypadki klepiących regulatorów luzu zaworowego, ale to przypadłości typowe dla bardzo dużych przebiegów.
Na niektórych zdjęciach widnieje BMW 530d (545i ma odpowiedni emblemat).
BMW 545i V8 (E61) – dane techniczne
Marka/model | BMW serii 5 (E61) |
Polecany silnik | 545i (V8) |
Pojemność | 4398 ccm |
Moc | 333 KM |
Maks. moment obr. | 450 Nm |
Prędkość maks. | 250 km/h |
Przysp. 0-100 km/h | 5,9 s |
Śr. zużycie paliwa | 13,7 l/100 km |
Citroen C5 3.0 V6 HDi
Lata produkcji: 2008-2017
Ceny: od 27 tys. zł
Silnik V6 w Citroenie C5 to zarówno benzynowe 3.0/211 KM, jak i 2,7-litrowy Diesel w układzie V6 biturbo. Miewał on problemy z chłodzeniem i wcale nie miał lepszych osiągów od słabszego 2.2 HDi. W 2009 roku wprowadzono do modelu jednostkę 3.0 HDi. Dopiero ona zauważalnie lepiej napędzała C5-tkę i odznaczała się większą bezawaryjnością. Silnik oferowano tylko z „automatem” i zawsze w zestawieniu z hydropneumatycznym zawieszeniem. Korzystnie wpływa to na komfort jazdy, ale z drugiej strony nie zachęca do wykorzystania potencjału tego 240-konnego silnika.
Citroen C5 3.0 V6 HDi – dane techniczne
Marka/model | Citroen C5 |
Polecany silnik | 3.0 V6 HDi |
Pojemność | 2993 ccm |
Moc | 240 KM |
Maks. moment obr. | 450 Nm |
Prędkość maks. | 243 km/h |
Przysp. 0-100 km/h | 7,9 s |
Śr. zużycie paliwa | 7,2 l/100 km |
Ford Mondeo 2.5 T
Lata produkcji: 2007-2010
Ceny: od 23 tys. zł
W Mondeo IV nie znajdziemy 6-cylindrowych silników, a rolę najmocniejszej jednostki przejęła 5-cylindrowa konstrukcja Volvo o pojemności 2,5 litra, w Fordzie nazwana Duratec I-5. Ma 220 KM, tradycyjny wtrysk paliwa i rozrząd paskowy, którego trzeba regularnie doglądać. Czasami zdarzają się w nim wycieki z okolic wałków, a jeśli ktoś zamontował LPG, mogą się rozregulować luzy zaworowe (reguluje się je podkładkami). Silnik łączono wyłącznie z manualną skrzynią biegów i montowano go również w Focusie i S-Max.
Na zdjęciach: Ford Mondeo TDCi (różni się oznaczeniami silnika).
Ford Mondeo 2.5 T – dane techniczne
Marka/model | Ford Mondeo |
Polecany silnik | 2.5 T |
Pojemność | 2521 ccm |
Moc | 220 KM |
Maks. moment obr. | 320 Nm |
Prędkość maks. | 240 km/h |
Przysp. 0-100 km/h | 7,3 s |
Śr. zużycie paliwa | 9,2 l/100 km |
Mercedes C 350 (W204)
Lata produkcji: 2007-2014
Ceny: od 37 tys. zł
Klasa C W204 uchodzi za najlepszego współczesnego Mercedesa, dlatego z silnikiem V6 będzie sporo kosztować. W zamian otrzymujemy wciąż nowoczesne auto z dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym i ponadprzeciętnymi osiągami. C 350 może mieć pod maską zarówno 272 KM (M272), jak i 306 KM (M276 wprowadzony po liftingu z 2011 roku). W drugim poprawiono wadę poprzednika, w którym wycierało się koło pośrednie rozrządu. Sześć cylindrów znajdziemy również w Dieslach, ale trapią je problemy z DPF-em i wyciekami oleju.
Mercedes C 350 (W204) – dane techniczne
Marka/model | Mercedes Klasy C (W204) |
Polecany silnik | C 350 |
Pojemność | 3498 ccm |
Moc | 272 KM |
Maks. moment obr. | 370 Nm |
Prędkość maks. | 250 km/h |
Przysp. 0-100 km/h | 6,1 s |
Śr. zużycie paliwa | 7,3 l/100 km |
Opel Insignia 2.8 V6 T
Lata produkcji: 2008-2016
Ceny: od 30 tys. zł
Poza OPC to najmocniejszy silnik, jaki znajdziemy w Insignii. Ma 6 cylindrów i turbodoładowanie, dzięki czemu jest naprawdę szybki, ale i sporo pali. Wszystkie Insignie 2.8 mają napęd na 4 koła, a większość także inteligentne oświetlenie AFL i adaptacyjne zawieszenie FlexRide, które z czasem może nieco podnieść wydatki na naprawy. Kupując Opla należy zwrócić szczególną uwagę na termin wymiany rozrządu – wyciąganie się łańcucha objawia się nierówną pracą silnika. Lepiej poszukać auta z manualem, bo automatyczna skrzynia niego „przymula” silnik.
Opel Insignia 2.8 V6 T – dane techniczne
Marka/model | Opel Insignia |
Polecany silnik | 2.8 V6 T |
Pojemność | 2792 ccm |
Moc | 260 KM |
Maks. moment obr. | 350 Nm |
Prędkość maks. | 250 km/h |
Przysp. 0-100 km/h | 6,9 s |
Śr. zużycie paliwa | 10,9 l/100 km |