Nowe SUVy marek premium - otwierające

Przed czujnym okiem fotografów nie ukryją się nawet najlepiej zakamuflowane prototypy. Oto 12 nowych SUV-ów marek premium, które w najbliższym czasie odmienią ten segment rynku.

W najbliższych kilkunastu miesiącach (i w kolejnych latach także) czeka nas prawdziwy wysyp SUV-ów opracowanych przez marki premium. Będą to samochody wielu segmentów – od kompaktowego po luksusowy, a wśród premier znajdą się zarówno nowe generacje znanych modeli, np. Audi Q3, ale też zupełne nowości, jak Rolls-Royce Cullinan. Oto tylko część z nich – dwanaście modeli sześciu marek, które niedawno udało się sfotografować na różnym etapie testów przedprodukcyjnych, odbywających się m.in. za kołem podbiegunowym, podczas jazdy w normalnym ruchu, a także na torach wyścigowych (przede wszystkim – Nurburgringu).

1. Audi Q3 – debiut 2018 r.
Nowe Q3 jak stare Q5

Audi SQ3 - przód
fot. AutoMedia

Audi Q3 bardzo mocno się zmieni w porównaniu z pierwszą, produkowaną od 2011 r. generacją. Nowy kompaktowy SUV Audi powstaje na modularnej płycie podłogowej MQB A1 (znanej m.in. z Seata Ateca), będzie dłuższy, szerszy, wzrośnie rozstaw osi, a zmniejszą się zwisy karoserii. Auto będzie mieć zatem dużo lepsze proporcje i przestronniejsze wnętrze. W gamie pojawią się wersje z napędem przednim oraz 4×4, a wśród silników m.in. benzynowe 1.5 i 2.0, a także diesle 1.6 i 2.0. Sportowa odmiana SQ3 (na zdjęciu; zadebiutuje później) otrzyma jednostkę o mocy powyżej 300 KM. Niewykluczone, że na szczycie gamy ponownie znajdzie się około 400-konne RS Q3.

 

2. Audi Q8 – debiut 2018 r.
Lepiej późno niż wcale

Audi Q8 - przód
fot. AutoMedia

Audi jako ostatnie, po BMW i Mercedesie, wprowadzi dużego SUV-a z opadającą, nawiązującą do aut coupe, linią dachu. Audi Q8 bazuje na Q7, ale będzie od niego nieco krótsze, szersze i niższe. Układ jezdny zostanie zestrojony bardziej sportowo, a gama silników obejmie jednostki wysokoprężne i benzynowe o mocy 272-475 KM. W ofercie znajdą się także hybryda oraz sportowe RS Q8 o mocy ponad 600 KM.

 

3. BMW iX3 – debiut 2020 r.
Pierwszy seryjny elektryczny SUV BMW

BMW iX3 - przód
fot. AutoMedia

Pierwszym seryjnym elektrycznym SUV-em BMW będzie iX3. Pozbawiona jednostki spalinowej wersja aktualnej generacji X3 otrzyma zaawansowany układ, wykorzystujący dwa silniki – jeden napędzający koła przednie, a drugi – tylne. Na razie jest jeszcze za wcześnie, by można było mówić o szczegółowych parametrach, ale by iX3 stało się konkurencyjne (chociażby dla niedawno pokazanego Jaguara i-Pace) musi dysponować mocą ok. 400-450 KM i zasięgiem przynajmniej 500 kilometrów.

 

4. BMW X5 – debiut 2018 r.
X5 jeszcze bardziej high-tech

BMW X5 - przód
fot. AutoMedia

X5 straci pozycję największego SUV-a BMW, ale to wcale nie oznacza, że następca aktualnego modelu nie będzie miał się czym pochwalić. Wręcz przeciwnie – nowe X5 stanie się jeszcze bardziej zaawansowane technicznie (m.in. w strukturze karoserii zostanie wykorzystane włókno węglowe, czyli tak, jak m.in. we flagowej serii 7). Do wyboru będzie bardzo duża gama silników – od podstawowych R4, poprzez optymalne wersje sześciocylindrowe, aż po warianty V8. Poza standardowymi, pojawi się także sportowe X5 M oraz odmiana hybrydowa.

 

5. BMW X7 – debiut w 2018 r.
X5 XL czyli największy SUV BMW

BMW X7 - przód
fot. AutoMedia

X7 to pierwszy SUV BMW w segmencie luksusowym. Tak jak mniejsze X5 i X3 (a także serie 5 i 7) powstaje na odpowiednio zmodyfikowanej i dostosowanej do wielkości auta architekturze CLAR. X7 będzie mierzyć ponad 5 m długości, a jego główni rywale to Range Rover i Mercedes GLS. X7 generalnie nie przyniesie rewolucji w stylizacji, poza jednym elementem – wręcz gigantycznym grillem, który całkiem dobrze widać na zdjęciach szpiegowskich. Wśród silników znajdą się zarówno diesle R6, jak i szeroka gama jednostek benzynowych R6 i V8. Topowe X7 będzie napędzane ponad 600-konnym V12.

 

6. EQC (Mercedes) – debiut 2019 r.
Q czyli elektryczny Mercedes

EQC (Mercedes) - przód
fot. AutoMedia

EQ to nowa marka koncernu Daimler, pod która będą sprzedawane samochody elektryczne Mercedesa. Pierwszy z nich to SUV klasy średniej – EQC, odpowiednik modelu GLC w klasycznej gamie Mercedesa. Auto jest konstruowane na stworzonej na potrzeby pojazdów elektrycznych architekturze EVA. W napędzie (na cztery koła) mają być wykorzystane silniki elektryczne o mocy zależnej od wersji auta (może przekroczyć 400 KM). Zasięg powinien być większy niż 500 km.

Na następnej stronie:
Mercedes GLB, Mercedes GLE, Mercedes GLS, Porsche Macan, Range Rover Evoque, Rolls-Royce Cullinan 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here