VW Golf 8

Segment aut kompaktowych nie bez powodu jest nazywany „klasą Golfa”. W nowym modelu debiutuje sporo przełomowych rozwiązań. Poczytaj o nich i zobacz nasz film na temat najciekawszych elementów w Volkswagenie Golfie 8. generacji.

Volkswagen Golf już od 45 lat wyznacza standardy dla konkurencji w klasie kompakt. W ósmej generacji tego modelu znajdziemy mnóstwo interesujących rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy przybliżyć naszym Czytelnikom 12 najciekawszych elementów nowego Golfa.

„Menedżer dynamiki”

Ten system koordynuję pracę adaptacyjnego zawieszenia DCC i poprzez lekkie przyhamowanie kół lub zmianę twardości poszczególnych amortyzatorów zwiększa stabilność prowadzenia. Jego znamienne działanie daje się odczuć przede wszystkim w zakrętach.

Silniki benzynowe z układem Mild Hybrid i pracujące w trybie Millera

VW Golf 8 otrzymał 150-konny silnik benzynowy 1.5 eTSI EVO, zaopatrzony w układ Mild Hybrid (składają się na niego: alternator z funkcją rozrusznika, 48-woltowa instalacja elektryczna oraz dodatkowy akumulator), a także jednostki pracujące w oszczędnym cyklu Miilera (1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM). Polega on na tym, że zawory ssące pozostają w pozycji otwartej, pomimo że tłok przekroczył już skrajne dolne położenie. Dzięki temu przy kolejnym zapłonie mieszanki potrzeba mniej energii, bo silnik wykorzystuje wcześniej zassane powietrze.

IQ.LIGHT LED

Golf VIII może być wyposażony w „inteligentne” światła matrycowe LED. W każdym reflektorze zastosowano po 22 diody, które mogą pracować w 10 różnych trybach. Efektownym dodatkiem są dynamiczne kierunkowskazy. Jednak najważniejsze jest to, że nowe lampy świecą bardzo jasnym snopem i automatycznie dopasowują wiązkę do warunków drogowych, tak aby nie oślepiać innych uczestników ruchu.

Golf 8
VW Golf 8 – światła matrycowe LED

Innovision Cockpit

Na to rozwiązanie składają się wielofunkcyjny wyświetlacz Digital Cockpit o przekątnej 10 cali oraz system nawigacji Discover Pro z 10-calowym ekranem. Wirtualne zegary zapewniają spore możliwości konfiguracji. Oprócz klasycznych wskazań, jak prędkość, obroty silnika czy licznik kilometrów, mogą pokazywać także inne ważne informacje, np. wskazówki z nawigacji czy sposób działania elementów bezpieczeństwa.

Golf 8

Klimatyzacja 3-strefowa

Kolejną nowość stanowi nieoferowana wcześniej 3-strefowa klimatyzacja z dodatkowymi nawiewami i regulacją temperatury dla pasażerów tylnej kanapy. Co ciekawe, stanowi ona wyposażenie seryjne najdroższej odmiany Style.

Wyświetlacz head-up

Aby kierowca w czasie jazdy nie musiał odrywać wzroku od drogi, nowy Golf 8 został wyposażony w ekran head-up. Pozwala on wyświetlać najważniejsze informacje bezpośrednio na przedniej szybie, a nie na stosowanym często u rywali kawałku płytki, wystającej z deski rozdzielczej. Wyświetlacz Volkswagena Golfa wyróżnia się wysoką rozdzielczością, dzięki czemu przekazuje wyraźne dane m.in. o prędkości czy działaniu systemów bezpieczeństwa.

Sterowanie głosowe w „formie naturalnych zdań”

Obsługę auta z pewnością ułatwi także funkcja sterowania głosowego. Niestety, system lepiej rozpoznaje komendy wydawane po angielsku, a z naszym ojczystym językiem radzi sobie nieco gorzej.

Asystent Alexa

Z opisanym wyżej rozwiązaniem współpracuje nasz osobisty asystent – Alexa, jednak nie porozmawiamy z nią po polsku.

We Connect

Dzięki specjalnej aplikacji na smartfona We Connect można zapomnieć o kluczykach do auta. Nowego Golfa da się otworzyć i uruchomić, a także zamknąć za pomocą telefonu. Ponadto za pośrednictwem tej aplikacji możemy m.in. wezwać pomoc drogową czy zaplanować wizytę w serwisie.

Golf 8

We Upgrade

W Golfie VIII jest możliwe nie tylko zdalne aktualizowanie oprogramowania, ale również aktywowanie nowych funkcji. W ten sposób, już po zakupie auta, można doposażyć swój samochód np. w aktywny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych czy hotspot.

System Car2X

Nowy Golf jest pierwszym autem koncernu Volkswagen, które otrzymało to rozwiązanie. System Car2X umożliwia wymianę informacji między samochodami a urządzeniami infrastruktury drogowej, znajdującymi się w odległości do 800 m. Pozwala to ostrzec kierowcę o korkach i innych niebezpiecznych sytuacjach drogowych.

Golf 8

Silniki wysokoprężne z podwójnym wtryskiem AdBlue

Takie rozwiązanie, nazywane przez niemieckiego producenta Twindosing, pozwala znacznie obniżyć emisję tlenków azotu (NOx).

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Golfie VIII, kliknij poniżej:

Volkswagen Golf VIII 1.5 eTSI EVO – test

Warto również zapoznać się z naszym filmem pokazującym 7 rozwiązań, którymi zaskoczy Cię najnowszy Golf. Nie wszystkie zasługują na określenie „przełomowe”, ale z pewnością ułatwiają życie z tym najnowszym wydaniem niemieckiego bestsellera!

Zobacz film „Co nowego w Golfie VIII”:

Oceny czytelników
[Głosów: 23 Średnia: 4]

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here