Oto 11 najciekawszych zmian, nowości, rozwiązań, które pojawiły się w nowym BMW X5.

Nowy model oznaczony jako G05 to już 4. generacja modelu X5. Od 1999 roku, kiedy pojawiła się pierwsza generacja wiele się zmieniło. Przede wszystkim SUV-y nie są już niszowymi modelami, a stały się solą motoryzacji. W zasadzie każdy producent ma już je w swojej ofercie, a dla większości z nich są podstawą biznesu. To jednak oznacza, że BMW X5 ma teraz wielu silnych konkurentów. W związku z tym, jeśli chce się z nimi skutecznie rywalizować trzeba oferować znacznie więcej niż do tej pory. Dlatego w nowym X5 znaleźć można wiele rozwiązań, które w poprzednich generacjach nie występowały. Oto 11 najważniejszych z nich.

1. Regulowane pneumatyczne zawieszenie

O ile pneumatyczne zawieszenie tylne jest standardem, to nowością jest opcjonalne przednie zawieszenie pneumatyczne, które gwarantuje znacząco wyższy komfort jazdy. Dodatkowo istnieje możliwość regulowania wielkości prześwitu o 80 mm. Na konsoli centralnej znajduje się przycisk, którym można podnosić i opuszczać nadwozie.

2. Wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów

Dla ortodoksyjnych fanów BMW może to być trudna do zaakceptowania zmiana. W nowym X5 nie ma już tradycyjnych zegarów. Jest ekran na którym wyświetlane są zegary, które zresztą nie przypominają tych klasycznych, które znamy z poprzednich modeli BMW.
Lewy zegar to prędkościomierz, prawy to obrotomierz, ale można go zastępować innymi wskaźnikami i informacjami. Pomiędzy nimi uproszczona nawigacja. Dane z nawigacji mogą być wyświetlane także na ekranie głównym na desce rozdzielczej, a także na wyświetlaczu head-up.

3. Programy jazdy terenowej

Tego jeszcze nie było. X5 staje się autem terenowym. Dotychczas BMW unikało jakichkolwiek skojarzeń z terenem w przypadku samochodów tej marki. W generacji G05 to się zmieniło. Pojawiło się nie tylko regulowane pneumatyczne zawieszenie pozwalające zmieniać wielkość prześwitu, ale także pakiet Off-Road w skład którego wchodzą programy jazdy terenowej. Można wybierać spośród czterech: xRocks, xSand, xGravel, xSnow (skały-twarde nawierzchnie, piasek, szutrowe podłoże, śnieg). Nie jest to rozwiązanie specjalnie rewolucyjne. Jest powszechnie stosowane przez wielu producentów, ale dla BMW X5 to znacząca nowość.

4. Live Cockpit

Live Cockpit Professional – ekran 12,3 cala

Live Cockpit Professional to standardowe wyposażenie każdego X5 G05 i prawdziwe centrum informacyjne. Jest to dalsze rozwinięcie koncepcji iDrive. Tym razem pracuje na zupełnie nowym systemie operacyjnym 7. generacji by móc sprostać rosnącym wymaganiom, jakie stawia się pokładowym systemom komputerowym. Nowy system to nie tylko zmieniony wygląd i znacznie większe możliwości personalizacji. Dzięki niemu możliwe stało się możliwe wdrożenie wielu nowych funkcji. Takich jak na przykład Digital Key czyli możliwość otwierania samochodu smartfonem. Nowy system ma też bardzo praktyczną funkcję zdalnego aktualizowania systemu, także map nawigacyjnych.

5. Podgrzewane, chłodzone uchwyty

Nie jest to może ani nowatorska, ani najważniejsza zmiana, ale za to praktyczna. Uchwyty w których można umieścić kubki, butelki lub puszki z napojami są teraz chłodzone lub podgrzewane.

6. Crafted Clarity

Szklany drążek dźwigni zmiany biegów

Kolejna z nowości, które może nie powalają nowatorstwem, ale nie sposób jej nie zauważyć. Szklana gałka dźwigni biegów jest najbardziej rzucającym się w oczy elementem całego zestawu wykończeniowego nazywanego przez BMW Crafted Clarity. Szlifowane szkło, przestrzenne wzory, aluminium – to wszystko nadaje wnętrzu nowego charakteru.

7. Head-Up Display 3D

Head-up display

Większy, czytelniejszy, nowocześniejszy, wykorzystujący grafiki 3D. Oto nowy HUD czyli Head-Up Display lub wyświetlacz przezierny. Bardzo praktyczne rozwiązanie.

8. Emergency Stop Assistant i inne systemy wspomagające

Emergency Stop Assistant to element składowy szerszego zestawu układów wspomagających w pakiecie Driving Assistant Professional. ESA w razie potrzeby jest stanie zatrzymać pojazd na pasie którym się porusza lub zjechać na pobocze, uruchomić światła awaryjne i połączyć się z call center.
Pakiet Driving Assistant Professional składa się z układów wspomagających poruszanie się po pasie i jego zmianę. Utrzymują one pojazd na wybranym pasie oraz pomagają go zmienić na inny. Jeszcze inne układy ostrzegają o ruchu poprzecznym (samochody, rowerzyści, piesi), kolizji od tyłu, jeździe pod prąd.
Jest też naturalnie układ pomagający parkować. Wspomaganie w tym przypadku jest wyjątkowe, bo nie ogranicza się jedynie do informowania i kręcenia kierownicą. Parking Assistant sam przyspiesza, hamuje, kręci kierownicą, zmienia biegi czyli w zasadzie sam parkuje. To jednak nie wszystko. Funkcja Reversing Assistant wyprowadza samochód z zaparkowanego miejsca. Jest w stanie przejechać dystans poprzednio pokonany o długości nawet do 50 metrów. Kierowca musi jedynie operować gazem i hamulcem.

9. Wersja 7-miejscowa

Nowe X5 będzie mogło być wyposażone w trzeci rząd foteli. Dwa dodatkowe miejsca umożliwią podróż w sumie 7 osobom. Fotele drugiego rzędu mają być sterowane elektrycznie dzięki czemu zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie ma być wygodniejsze.

10. Laserowe światła z adaptacyjnymi światłami LED

Światła laserowe z adaptacyjnymi światłami LED o zasięgu świateł drogowym zwiększonym z 300 do 500 metrów. Dostępne niestety jako opcja.

11. Koła w teren i na tor

Do nowego X5 można zamówić ogumienie terenowe (na zdjęciu) , ale prawdziwą, absolutną nowością są nowe, opcjonalne koła 22-calowe. To pierwszy taki przypadek w historii marki. Do tej pory żadne BMW nie było oferowane z tak dużymi kołami.

Oceny czytelników
[Głosów: 1 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here