Używane10 nietypowych aut z drugiej ręki - UŻYWANE

10 nietypowych aut z drugiej ręki – UŻYWANE

7 Kia Carens

 

Kia Carens

W produkcji: od 2012 r.
Przedział cen: 38-80 tys. zł
Polecana wersja: 1.7 CRDi
Ocena: 5/5

W tym przypadku o popularności zadecydowała moda – klienci coraz bardziej pragnęli SUV-ów i przestali doceniać możliwości minivanów. Debiut Carensa pokrył się z istnym boomem na uterenowione auta i temu modelowi zwyczajnie zabrakło szczęścia. A szkoda, bo jest naprawdę funkcjonalny i może mieć 7 miejsc (lub 5 pełnowymiarowych + głębszy bagażnik). Do zalet Kii należy bogate wyposażenie i… wciąż ważna, siedmioletnia gwarancja, pod warunkiem, że auto ma mniej niż 150 tys. km przebiegu. Benzynowe odmiany 1.6 i 2.0 mają wtrysk bezpośredni bez doładowania, co czyni je trochę ospałymi w trasie. Diesle są dynamiczniejsze, a 1.7 nie ma nawet dwumasowego koła zamachowego.

8 Peugeot 207 SW Outdoor

 

Peugeot 207 SW Outdoor

Lata produkcji: 2008-2012
Przedział cen: 15-30 tys. zł
Polecana wersja: 1.6 HDI 90, 1.6 VTi 120
Ocena: 5/5

To niezwykle użyteczne i zgrabne auto, a w odmianie Outdoor także ciekawiej wyglądające i odporne na zarysowania. Uterenowione 207-ki rzadko się trafiają w ogłoszeniach, bo klienci zaczęli woleć crossovery. W całości przejmuje zalety standardowego 207, czyli jest autem trwałym, przestronnym i mającym bardzo oszczędne diesle. Szczególnie wart zainteresowania jest 90-konny 1.6 HDI – koszty eksploatacji obniży brak „dwumasu” i filtra cząstek stałych. Benzynowe odmiany 1.6 VTi może trapić przedwczesne zużycie łańcucha rozrządu.

9 Toyota Verso-S

 

Toyota Verso-S

Lata produkcji: 2010-2015
Przedział cen: 25-45 tys. zł
Polecana wersja: 1.4 D-4D
Ocena: 4/5

Mikrovan w iście japońskim stylu, czyli wąski i wysoki. Taka koncepcja niezbyt spodobała się klientom z Europy, a od zakupu skutecznie też odwodziła wysoka cena. Przez swoje wymiary Verso-S nie jest mistrzem pokonywania zakrętów, ale w środku zadowala przestronnością. Z przodu i z tyłu dorosłe osoby usiądą wygodniej niż w Aurisie, a dodatkowo mają do dyspozycji 430-litrowy bagażnik z dwupoziomową podłogą. Małą Toyotę oferowano tylko z dwoma silnikami: 1.33 i 1.4 D-4D. Benzynowa odmiana „lubi” zbierać nagar w jeździe miejskiej, natomiast diesel wyjątkowo mało pali. I to jego polecamy.

10 Volkswagen The Beetle

 

Volkswagen The Beetle

W produkcji: od 2011 r.
Przedział cen: 38-72 tys. zł
Polecana wersja: 2.0 TDI
Ocena: 3/5

Zaprezentowany 19 lat temu poprzednik (New Beetle) zawojował sporą część świata, lecz jego współczesny następca został niszowym modelem w ofercie Volkswagena. Klienci od stylu retro bardziej przywiązywali wagę do praktyczności, a 3-drzwiowe nadwozie Beetle’a nie mogło jej zapewnić. Auto wyróżnia się na ulicy, ale na tym kończą się jego zalety. Silnikowo jest średnio, bo część jednostek TSI (1.4 Twincharger, 1.8) trapią poważne awarie, a dość solidne 1.2 TSI są do niego za słabe. Lepiej wypadają diesle, zwłaszcza że łączono je z 6-biegowym, trwalszym DSG. W „benzyniakach” stosowano przekładnię 7-biegową, bardziej podatną na awarie.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji