Używane10 nietypowych aut z drugiej ręki - UŻYWANE

10 nietypowych aut z drugiej ręki – UŻYWANE

4 Ford B-Max

 

Ford B-Max

W produkcji: od 2012 r.
Przedział cen: 29-55 tys. zł
Polecana wersja: 1.0 125 KM
Ocena: 5/5

Ewenement na rynku, jeśli chodzi o system wsiadania i wysiadania. B-Max ma nie tylko przesuwane z obu stron drzwi, ale też nie uświadczymy w nim środkowego słupka, przez co otwór wejściowy ma rekordową długość. To jednak nie wystarczyło do osiągnięcia rynkowego sukcesu. Wnętrze jest dosyć wąskie, a kanapy nie można przesuwać. Z silników godne polecenia są doładowane, litrowe jednostki EcoBoost. Występują w różnych wariantach mocy (100, 120, 125 i 140 KM) i na razie nie słyszy się o ich usterkowości. Oprócz nich można wybrać wolnossące 1.4 i 1.6 oraz turbodiesle 1.5 i 1.6 TDCi.

5 Hyundai Genesis

 

Hyundai Genesis

Lata produkcji: 2008-2015
Przedział cen: 38-70 tys. zł
Polecana wersja: 3.8 V6
Ocena: 5/5

Hyundai z niemal 350-konnym silnikiem? Jak najbardziej – topowa jednostka 3.8 V6 w Genesisie Coupe generowała aż 347 KM, lecz dopiero po liftingu z 2012 roku (wcześniejsze auta mają 303 KM). Niemniej to i tak świetne parametry, a jeśli dodać do tego piękne brzmienie, tylny napęd i 6-6,5 s do „setki” – mamy rasowego sportowca. I to za dwa razy mniejszą cenę niż BMW serii 3 Coupe z tego samego rocznika. Oprócz odmiany V6 można było nabyć jeszcze 2.0 Turbo. Genesis nie sprawia problemów, ale przez sporadyczne występowanie w Polsce może wystąpić problem z dobraniem niektórych części eksploatacyjnych.

6 Jeep Cherokee

 

Jeep Cherokee

Lata produkcji: 2008-2012
Przedział cen: 30-60 tys. zł
Polecana wersja: 2.8 CRD
Ocena: 3/5

Czwartemu Cherokee bliżej do drugiej generacji niż do poprzednika, bo ponownie postawiono w nim na kanciaste kształty. Nabywcom jednak zdążyły się już opatrzeć i u następcy ponownie wrócono do „krągłości”. Wygląd jednak pasuje do jego możliwości, bo auto ma reduktor i seryjny napęd 4×4 Selec-Trac II, umożliwiający jazdę po asfalcie w trybie 2WD. Pudełkowaty Cherokee jest dość przestronny, ale bagażnik ogranicza mocne zabudowanie w środku. Deska rozdzielcza? Toporna i słabo wykończona, po „amerykańsku”. Pod maską najczęściej znajdziemy niezawodny, włoski silnik 2.8 CRD. Przynajmniej do czasu, gdy czeka nas wymiana drogiego, paskowego rozrządu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji