NowościAktualnościSamochody dostawcze średniej wielkości – przegląd rynku 2024 r.

Samochody dostawcze średniej wielkości – przegląd rynku 2024 r.

Auta dostawcze o ładowności około 1 tony można uznać za najbardziej wszechstronne spośród całej gamy samochodów użytkowych. Oto zestawienie 10 modeli, które można kupić w polskich salonach.

Samochody dostawcze średniej wielkości występują zwykle przynajmniej w dwóch długościach i kilku wariantach zabudowy (podstawa to „blaszak” oraz tzw. brygadówka z dwoma rzędami siedzeń). Niezależnie od konfiguracji ich maksymalna ładowność oscyluje w okolicach 1000 kg, a wyraźnie większa przestrzeń ładunkowa niż w kombivanach w połączeniu z wciąż całkiem rozsądnymi gabarytami sprawiają, że tego typu auta są chętnie wybierane przez przedsiębiorców.

Poniżej prezentujemy przedstawicieli segmentu średniej wielkości dostawczaków. Warto dodać, że spośród 10 modeli aż połowa z nich to wspólne dzieło koncernu Stellantis i Toyoty, a Volkswagen Transporter w tym roku zostanie zastąpiony przez nową konstrukcję, bazującą na Fordzie Transicie Custom.

Citroen Jumpy

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 BlueHDi (120-180 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 935-1282 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 151 782 zł brutto (123 400 zł netto)

Citroen Jumpy 3. generacji został pokazany w 2016 roku, a w październiku ubiegłego roku przedstawiono odświeżony model. Ten francuski dostawczak jest oferowany jako furgon w dwóch długościach nadwozia (5,0 m i 5,3 m), jako brygadówka (także w dwóch długościach) oraz jako platforma do zabudowy. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje trzy turbodiesle i wariant z napędem elektrycznym.

Citroen Jumpy

Fiat Scudo

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 MultiJet (120-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 900-1325 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 150 782 zł brutto (122 587 zł netto)

Fiat Scudo 3. generacji ujrzał światło dzienne pod sam koniec 2021 roku, a w październiku 2023 roku został odświeżony. Oferta tego modelu zawiera dwie długości nadwozia (5,0 m i 5,3 m), łącznie siedem konfiguracji nadwozia (w tym furgon, brygadówka i platforma pod zabudowę) oraz cztery jednostki napędowe (trzy silniki wysokoprężne oraz jeden elektryczny).

Fiat Scudo

Ford Transit Custom

  • silniki: wysokoprężne 2.0 EcoBlue (110-170 KM) oraz hybryda plug-in 2.5 PHEV (232 KM)
  • ładowność: 924-1410 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,8-6,8 m3
  • cena: od 174 672 zł brutto (142 010 zł netto)

Ford Transit Custom w najnowszej odsłonie został oficjalnie pokazany w 2022 roku. Aktualny model jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych (Van i Brygadówka) oraz dwóch długościach (5,05 m i 5,45 m). W gamie silnikowej znalazły się cztery turbodiesle oraz hybryda plug-in, która zapewnia do 54 km w trybie elektrycznym.

Ford Transit Custom

Mercedes Vito

  • silniki: wysokoprężne 2.0 (136-190 KM) oraz elektryczny (116 KM)
  • ładowność: do 1369 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 6,0- 6,6 m3
  • cena: od 204 207 zł brutto (166 022 zł netto)

Mercedes Vito w swoim trzecim wydaniu jest dostępny na rynku od 2014 roku i był dwukrotnie modernizowany – w 2019 i 2023 roku. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (5,14 m i 5,37 m) oraz cztery wersje silnikowe (trzy turbodiesle i wariant elektryczny). Oprócz dostawczego Furgonu w ofercie znalazły się także osobowy Tourer oraz brygadowe Mixto.

Mercedes Vito

Opel Vivaro

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 Diesel (102-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 950-1365 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 152 274 zł brutto (123 800 zł netto)

Opel Vivaro 3. generacji pojawił się na rynku w 2019 roku, a w październiku zeszłego roku przeszedł lifting. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia (5,0 m i 5,3 m) oraz zabudowę dostawczą, brygadową lub platformę. W gamie jednostek napędowych znajduje się pięć wersji silnikowych – cztery turbodiesle i „elektryk”.

Opel Vivaro

Peugeot Expert

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 BlueHDi (120-180 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 1000-1325 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 151 782 zł brutto (123 400 zł netto)

Peugeot Expert 3. generacji zadebiutował w 2016 roku, a w październiku ubiegłego roku został poddany modernizacji. W ofercie znajdziemy dwie długości (5,0 m i 5,3 m) i cztery wersje nadwozia (furgon, brygadówka, brygadówka modułowa, platforma). Gama silnikowa obejmuje cztery jednostki wysokoprężne oraz wariant elektryczny.

Peugeot Expert

Renault Trafic

  • silniki: wysokoprężne 2.0 Blue dCi (110-170 KM)
  • ładowność: 1000-1200 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,8-8,9 m3
  • cena: od 140 958 zł brutto (114 600 zł netto)

Renault Trafic 3. generacji jest na rynku od 2014 roku i było już kilkukrotnie odświeżane. Francuski samochód występuje w czterech konfiguracjach nadwozia (L1H1, L1H2, L2H1, L2H2), dostępne są dwie długości (5,08 m i 5,48 m) i dwie wysokości (1,97 m i 2,50 m) Paleta jednostek napędowych zawiera wyłącznie silniki wysokoprężne Blue dCi, a do wyboru są cztery warianty mocy – 110, 130, 150 i 170 KM.

Renault Trafic

Toyota ProAce

  • silniki: wysokoprężne 1.5-2.0 D-4D (120-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 1000-1400 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 5,3-6,1 m3
  • cena: od 129 765 zł brutto (105 500 zł netto)

Toyota ProAce w aktualnym wydaniu zadebiutowała w 2016 roku, a jesienią zeszłego roku przeszła lifting. Do wyboru są dwie długości nadwozia (5,0 m i 5,3 m) oraz trzy wersje (Furgon, Furgon Brygadowy i Platforma). Ponadto auto japońskiej marki występuje w czterech wersjach silnikowych – trzech wysokoprężnych i elektrycznej.

Toyota ProAce

Volkswagen Transporter 6.1

  • silniki: wysokoprężne 2.0 TDI (110-204 KM)
  • ładowność: brak danych
  • przestrzeń ładunkowa: 5,8-9,3 m3
  • cena: od 174 525 zł brutto (141 890 zł netto)

Volkswagen Transporter w swoim obecnym wcieleniu jest na rynku od 2015 roku, a w 2019 roku przeszedł lifting. Samochód ten występuje w dwóch długościach (4,9 m i 5,3 m) oraz dwóch wysokościach (2,0 m i 2,5 m). Oprócz wersji dostawczej w gamie koncernu z Wolfsburga znajdziemy także skrzyniową (Transporter), osobową (Transporter, Caravelle) oraz kempingową (California).

VW Transporter

Volkswagen ID. Buzz Cargo

  • silniki: elektryczny (204 KM)
  • ładowność: 638 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 3,9 m3
  • cena: od 280 342 zł brutto (227 920 zł netto)

Volkswagen ID. Buzz Cargo został przedstawiony w marcu 2022 roku i jest oferowany wyłącznie w jednej wersji silnikowej z napędem elektrycznym. Według deklaracji producenta prąd zgromadzony w akumulatorze o pojemności 77 kWh pozwala przejechać do 420 km na jednym ładowaniu. Dużym atutem tego modelu jest stylistyka nawiązująca do oryginalnego „Bulika”.

VW ID. Buzz Cargo

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji