Przy wyborze kosmetyków do auta kierowcy zwracają uwagę na jakość.

Polski rynek produktów do pielęgnacji samochodu w ostatnich latach dynamicznie rośnie – przybywa firm specjalizujących się w usługach detailingu i sklepów oferujących kosmetyki z całego świata, a swój asortyment poszerzają też krajowi dystrybutorzy. Równocześnie wzrasta świadomość dotycząca odpowiedniej pielęgnacji auta.

Odzwierciedlają to wyniki Wyboru Kierowców – pierwszą „dziesiątkę” zdominowały marki z ugruntowaną od lat pozycją, takie jak Turtle Wax, Würth, Sonax, Plak i K2. Wysoko uplasowały się produkty firmowane przez koncerny naftowe Orlen i Lotos. Zwłaszcza w przypadku Lotosu, który na razie ma skromną ofertę kosmetyków, dowodzi to, jak istotne znaczenie ma szeroka sieć sprzedaży produktów.

Pewnym zaskoczeniem jest pierwsze miejsce w rankingu – marka Meguiar’s, mimo że oferuje produkty z wyższej półki cenowej niż rywale, otrzymała najlepsze oceny. Ceny jej kosmetyków mają bowiem odzwierciedlenie w ich jakości.

Ranking kosmetyków

PozycjaMarkaWynik
1Meguiars67.7%
2Turtle Wax51.3%
3Wurth49.8%
4Sonax48.3%
5Lotos45.0%
6Shiny Garage44.4%
7Plak42.7%
8K236.3%
9Motul35.7%
10Orlen Platinum Impact33.6%
11Tempo33.4%
12Autoland33.1%
13Dr. Marcus32.1%
14AmbiPur32.0%
15W531.9%
16Prestone30.8%
17CarPlan30.6%
18Shell30.5%
19Moje Auto29.8%