Rolls Royce Cullinan
Rolls Royce Cullinan

Producenci nie mają lekkiego życia i muszą sprostać coraz bardziej wygórowanym oczekiwaniom stawianym SUV-om. Sprawdźmy, jakie nowości w tym segmencie przyniesie najbliższy czas.

Segment SUV-ów i crossoverów rozwija się w zastraszającym tempie i wiadomo o tym nie od dziś. Choć wielu producentów od lat ma przynajmniej jeden model tego segmentu w swojej ofercie, dla niektórych jest to całkowita nowość. Mowa tu najczęściej o wybranych markach premium i luksusowych. Przykład? Jaguar. Być może kilka lat temu nie sądził, że jego oferta poszerzy się o uterenowiony samochód. Po debiucie F-Pace’a już testuje nowego, mniejszego E-Pace’a, mającego rywalizować m.in. z BMW X1. Nagła moda na SUV-y nie mogła ujść płazem także firmom produkującym auta luksusowe. Choć na ich „tradycyjne” samochody zawsze znajdą się chętni, muszą iść z duchem czasu i zaoferować klientowi coś nowego, czego może jeszcze bardziej pożądać. Tym sposobem możemy dzisiaj kupić SUV-a Bentleya (Bentayga), Maserati (Levande), a już niebawem nawet Rolls-Royce’a (już trwają testy).

Tańsi nie w tyle

Paradoksalnie nawet na niektóre popularne marki moda na SUVy podziałała jak zimny prysznic. Przykładowo – Seat na swoje pierwsze uterenowione auto (Ateca) kazał czekać aż do ubiegłego roku. Ale już pracuje nad kolejnym, miejskim crosoverem, który ma się nazywać Arona. Oprócz tego Nissan już niedługo odświeży Qashqaia, a Opel przedstawi nowego Grandlanda X, plasującego się „oczko” wyżej od Mokki X.

Komplet SUV-ów BMW i nowa „Gelenda”

Tymczasem u „starych wyjadaczy” marek premium aż wrze, a niektórzy pracują nad kilkoma SUVami jednocześnie. BMW aż nad trzema. Już niebawem ujrzymy kolejną, czwartą generację prekursora marki w dziedzinie SUVów, czyli X5. Oprócz tego w ofercie znajdą się dwa nowe, uzupełniające gamę modele. Po X4 i X6 przyjdzie czas na SUVa-coupe X2, a także na największego X7, czyli godnego rywala Mercedesa GLS. Producent ze Stuttgartu natomiast skupił się najbardziej nad nieśmiertelną Klasą G. Na pożegnanie schodzącego modelu wypuści wydłużonego pick-upa z ogromnym prześwitem, mającym gwarantować świetne zdolności terenowe. Tymczasem spodziewana niedługo nowa „Gelenda” od poprzednika ma różnić się jedynie technologią. Nie wyglądem, na szczęście. Trwają też pracę nad następcą kompaktowego GLA, a Audi – testuje swojego największego SUV-a z nadwoziem coupe, określanego jako Q8.