Volvo S80 II (2006-2016) – OPINIE

Stateczna i solidna limuzyna, w niektórych wersjach zaskakująca osiągami lub niskim spalaniem. Oto opinie o drugiej generacji Volvo S80, zebrane w programie Wybór Kierowców.

„Od spodu” Volvo S80 to właściwie Ford. Samochód bazuje na płycie podłogowej, której użyto do skonstruowania m.in. Forda Mondeo i S-Maxa. Z tego też powodu niektóre elementy podwozia lub zawieszenia będzie można dopasować bezpośrednio z Fordów, co jest dobrym znakiem dla użytkownika szwedzkiej limuzyny. Problemów nie powinno być także ze znalezieniem pozostałych części, bo zaplecze serwisowe Volvo zbiera dobre opinie. W porównaniu z poprzednikiem S80 II urosło wszerz i wzwyż, ale nie odczuwa się tego w środku. Miejsca co prawda nie brakuje, ale daleko tu do poziomu konkurentów. Na piątkę zasługuje wykończenie wnętrza, które godnie opiera się upływowi czasu.

Z nastawieniem na osiągi lub spalanie

Efekty kooperacji z Fordem znajdziemy również pod maskami niektórych modeli Volvo S80. Słabsze diesle (2.0 D i późniejsze 1.6 D) to konstrukcje PSA. Pod względem trwałości trudno im cokolwiek zarzucić, są też wyjątkowo oszczędne. Trochę im jednak brakuje mocy do napędzania tej ciężkiej limuzyny. Mocniejsze odmiany wysokoprężne opracowało już Volvo. Mają 5 cylindrów i nie są pozbawione wad. Kluczem do ich bezproblemowej eksploatacji jest regularna wymiana paska osprzętu, najlepiej co 50-60 tys. km. Jeśli chcemy kupić Volvo S80 z instalacją gazową, trzeba się dowiedzieć, czy samochód miał systematycznie regulowane zawory. Jeśli o tym nie zapominano, współpraca z instalacją LPG powinna przebiegać bez „zgrzytów”.

Volvo S80 II opinie kierowców

Volvo S80 zalety

„W zimę – idealnie. W aucie szybko robi się ciepło i ładnie odparowują szyby”

„Po latach nie widać śladów zużycia. Wszystko wygląda i działa jak nowe”

„Serwis Volvo jest kompetentny, a części łatwo dostępne. Nawet te bardzo nietypowe przychodzą już po kilku dniach”

„Silnik ma małe jak na diesla drgania, minimalnie odczuwalne tylko na niskich obrotach”

Volvo S80 wady

„Mankamentem jest olbrzymi promień skrętu i ponadprzeciętnie wysokie spalanie silnika 4.4 V8, zwłaszcza w mieście”

„Z tyłu miejsca jest tyle co w mniejszych modelach, podobnie z bagażnikiem. Drażni znikoma ilość schowków”

„Wyciszenie raczej na średnim poziomie. Trochę odbiega od niemieckich konkurentów”

Volvo S80 II podsumowanie

Szwedzka solidność i możliwość wyboru między oszczędnością na paliwie a osiągami sprawiają, że S80 jest poszukiwaną limuzyną. Na jej zakup musimy przeznaczyć minimum 25 tys. złotych, na najdroższe auta nawet o 100 tys. złotych więcej. To już wydatek zbliżony do kwoty jaką zapłacić trzeba za używane S90 (następcę S80). Wśród ofert przeważają 2- i 2.4-litrowe diesle.

Volvo S80 II (2006-2016) dane techniczne

Volvo S80 II wymiary
Dł./szer./wys. 485/186/149 cm
Rozstaw osi 284 cm
Pojemność bagażnika 480 l

 

Volvo S80 II silniki
Silnik 2.5 T 4.4 V8 1.6 D 2.0 D 2.4 D5/D4 2.4 D5 2.4 D5
Pojemność 2521 ccm 4414 ccm 1560 ccm 1997 ccm 2400 ccm 2400 ccm 2400 ccm
Paliwo turbo benz. benz. turbod. turbod. turbod. turbod. turbod.l
Maks. moc 200 KM 315 KM 109 KM 136 KM 163 KM 163 KM 205 KM
Maks. moment 300 Nm 440 Nm 240 Nm 320 Nm 340 Nm 400 Nm 420 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s 6,5 s 12,4 s 11,1 s 9,5 s 8,5 s 8,0 s
Prędkość maks. 235 km/h 250 km/h 190 km/h 200 km/h 220 km/h 230 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,3 l/100 km 11,9 l/100 km 4,5 l/100 km 5,7 l/100 km 6,4 l/100 km 6,4 l/100 km 6,2 l/100 km

 

Volvo S80 oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność