Volvo S60/V60 (od 2010 r.) – OPINIE

Bezpieczny i szybki, ale praktyczność wyraźnie zeszła w nim na drugi plan. Oto opinie o drugiej generacji Volvo S60 i kombi V60, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Volvo porządnie naszpikowało ten model elektroniką. Liczne systemy wspomagające kierowcę (m.in. City Safety) chronią przed kolizją i pomagają podczas codziennej jazdy, ale ich wyczulone działanie niektórych może też irytować. Na szczęście elektronika pokładowa do tej pory nie sprawia szczególnych problemów. Samochód wydaje się być bardzo „dojrzały” nawet jak na klasę średnią. Właściwie nic w nim nie słychać, a materiały wykończeniowe są przyjemne w dotyku, a jasne tapicerki miłe dla oka. Mimo wszystko szkoda, że S60/V60 jest tak nieduże wewnątrz, a przeciętny w rozmiarze bagażnik w sedanie ma utrudniony dostęp przez wąski otwór.

Silniki w Volvo S60/V60

Volvo przyzwyczaiło już użytkowników do niezwykle bogatej palety silników benzynowych od podstawowego 1.6 (T3/T4) przez 2.0 (T lub T5) do 351-konnego, 2.9-litrowego T6 w wersji Polestar. Dwie słabsze jednostki zapożyczono od Forda, najmocniejsza jest konstrukcją wprost ze Szwecji. W ogłoszeniach najczęściej znajdziemy jednak Diesle – 1.6 D2 i łączące dynamikę z oszczędnością 2.0 D3/D4. Uwaga w nich na nietrwały pasek alternatora. Duża moc dwulitrowych silników słabo odbija się na kondycji „automatu” Aisin AW, w którym to już po 200 tysiącach kilometrów trzeba zregenerować łożyska wałków.

Volvo S60/V60 – opinie użytkowników

Zalety

„Bardzo przydatny system CitySafety. Kilka razy dzięki niemy uniknąłem kolizji z poprzedzającym pojazdem”

„Zużycie paliwa w silnikach Diesla w stosunku do osiągów jest wprost idealne”

„Wyciszenie Volvo jest ponad klasę. W ogóle nie czuć prędkości, z jaką porusza się auto”

„Przeglądy są dość drogie, ale rekompensuje to ogólna bezawaryjność”

Wady

„Na dużych felgach (18”) w aucie czuć każdą dziurę. Trzeba umiejętnie wymijać nierówności”

„Bagażnik sedana jest niewielki (380 l) i ma wysoki próg załadunku. To jedna z największych wad Volvo”

„Ksenony mają mały zasięg, a linia odcięcia światła jest bardzo wyraźna”

„We wnętrzu przydałoby się zdecydowanie więcej schowków”

Volvo S60/V60 – podsumowanie

Volvo w zasadzie nie potrzebuje rekomendacji, chociaż nie jest całkowicie pozbawione wad. Topowe silniki sporo palą, ale poważne awarie zdarzają się rzadko. Ceny używanych rozpoczynają się poniżej 40 tys. złotych. Inni konkurenci z segmentu premium (BMW, Audi) będą nieco drożsi.

Volvo S60/V60 – wymiary

Dł./szer./wys. 463/187/149 cm
Rozstaw osi 278 cm
Pojemność bagażnika 380 l (sedan), 430 l (kombi)

Volvo S60/V60 – dane techniczne

Silniki benzynowe
Silnik T3 T4 2.0 T T5 T6
Pojemność 1596 ccm 1596 ccm 1999 ccm 1999 ccm 2953 ccm
Paliwo turbo benz. turbo benz. turbo benz. turbo benz. biturbo benz.
Maks. moc 150 KM 180 KM 203 KM 240 KM 304 KM
Maks. moment 240 Nm 240 Nm 300 Nm 320 Nm 440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s 8,3 s 7,7 s 7,3 s 5,9 s
Prędkość maks. 210 km/h 235 km/h 235 km/h 230 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 6,6 l/100 km 7,1 l/100 km 7,9 l/100 km 9,9 l/100 km
Diesle
Silnik D2 D3 D4
Pojemność 1560 ccm 1984 ccm 1984 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 114 KM 136 KM 163 KM
Maks. moment 270 Nm 350 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s 10,2 s 9,2 s
Prędkość maks. 195 km/h 205 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km 4,5 l/100 km 5,4 l/100 km

Volvo S60/V60 – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność