Używane Volvo S40 II (2004 – 2012) – OPINIE

Spory z zewnątrz, mały w środku. Ale kompaktowy Szwed ma też szereg zalet. Oto opinie użytkowników Volvo S40 zebrane w programie Wybór Kierowców.

Volvo S40 drugiej generacji w 2012 roku ustąpiło miejsca hatchbackowi V40 i na tym zakończyła się era niedużych sedanów marki. Technicznie ma wiele wspólnego z Fordem – nie tylko ze względu na silniki, ale i całą konstrukcję. S40 drugiej generacji dzieli płytę podłogową z m.in. Fordem Focusem i to od razu widać w środku. Miejsca jest niewiele, mimo że z zewnątrz auto nie należy do najmniejszych. Główna przyczyna – nieduży rozstaw osi.

Radość z prowadzenia

Na całe szczęście to właściwie jedyna wada kompaktowego Szweda. Do bagażnika zapakujemy tyle ile potrzeba, a w razie potrzeby możemy wybrać odmianę kombi, nazywaną V50. Na duży plus zasługuje świetne wyciszenie kabiny i wyjątkowo precyzyjne prowadzenie – niewielu konkurentów daje taką przyjemność z jazdy, jak właśnie Volvo S40. Do tego dochodzą dostępne mocne silniki benzynowe (150-254 KM), z czego najlepszym wyborem będzie najmocniejszy, pięciocylindrowy T5. Z diesli – dwulitrowy D3 produkcji francuskiej. Pozostałe są albo za słabe (1.6D) albo rzadko spotykane (2.4 D5). Większość też ma filtr cząstek stałych.

Volvo S40 opinie kierowców

Zalety

„Samochód dobrze tłumi nierówności, a wyciszenie kabiny pozwala na swobodną rozmowę nawet przy dużych prędkościach”.

„Przez pokrewieństwo z Focusem części zamiennych jest naprawdę dużo i mają przystępne ceny”.

„Cała gama wersji silnikowych jest udana i mało awaryjna”.

„Układ kierowniczy jest precyzyjny, auto przyjemnie się prowadzi”.

„Jak na razie bezawaryjnie, jedyne koszty poniesione na początku to filtry, oleje, zestaw rozrządu i żarówki”.

Wady

„Gdyby nie fatalny serwis autoryzowany, byłby to harmonijnie zestrojony samochód do normalnego użytkowania”.

„Diesle występują w większości z filtrem cząstek stałych, przez co S40 traci w oczach potencjalnych kupców”.

„Mało przestrzeni dla pasażerów – auto dla rodziny z małymi dziećmi.”

„Często słyszy się o awaryjności stacyjek, większość egzemplarzy ma wymienianą przynajmniej raz.”

Volvo S40 podsumowanie

Pokrewieństwo Volvo z Fordem ma też jednak swoje zalety, gdyż do S40 można dobrać części z Focusa, których jest pełno i nie są drogie. Użytkownicy narzekają jednak na jakość serwisu autoryzowanego i koszty ich usług. Ogólną awaryjność należy jednak ocenić na plus.

Volvo S40/V50 (2004-2012) dane techniczne

Volvo S40/V50 wymiary

Dł./szer./wys. 447-451/177/145 cm
Rozstaw osi 264 cm
Pojemność bagażnika 505 l (sedan), 415 l (kombi)

Volvo S40/V50  silniki benzynowe

Silnik 1.6 1.8 2.0 2.4
Pojemność 1596 ccm 1798 ccm 1999 ccm 2435 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 100 KM 125 KM 145 KM 170 KM
Maks. moment 150 Nm 165 Nm 185 Nm 230 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s 10,9 s 9,5 s 8,1 s
Prędkość maks. 185 km/h 200 km/h 210 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,1 l/100 km 7,2 l/100 km 7,4 l/100 km 8,5 l/100 km

 

Volvo S40/V50 silniki diesla

Silnik 1.6 D 2.0 D 2.4 D
Pojemność 1560 ccm 1998 ccm 2400 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 109 KM 136 KM 180 KM
Maks. moment 240 Nm 320 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s 9,5 s 7,9 s
Prędkość maks. 190 km/h 205 km/h 225 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,9 l/100 km 5,8 l/100 km 6,3 l/100 km

 

Volvo S40 oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność