Volkswagen Golf Plus (2005-2014) – OPINIE

Ani to zwykły kompakt, ani pełnowymiarowy minivan – Golf Plus to doskonałe połączenie tych dwóch segmentów. Oto opinie o Volkswagenie Golfie Plus zebrane w programie Wybór Kierowców.

Powiększony Golf pojawił się dwa lata po debiucie piątego wcielenia kompaktowego Volkswagena i został ciepło przyjęty na rynku. Czemu zawdzięcza ten sukces? Konstruktorzy umiejętnie wygospodarowali znacznie większą przestrzeń, zwiększając szerokość i wysokość bazowego Golfa. Efekt zadowolił większość użytkowników, bo przybyło centymetrów zwłaszcza nad głowami pasażerów, a Plusem nadal można było łatwo manewrować. Urósł także bagażnik (do 395 litrów), lecz nie zniknął typowy dla Golfów problem z widocznością do tyłu – słupek C pozostał bez dodatkowego okienka.

Polecane są diesle

Golfa Plusa napędzają te same silniki co podstawowego, czyli jednostki wolnossące (1.6, idealne do założenia instalacji gazowej), TSI (niestety, z awaryjnym rozrządem, zwłaszcza w starszych wersjach) i TDI. Wiele wskazuje na to, że Diesel będzie najbezpieczniejszym wyborem, bo to zwykle bardzo trwałe jednostki 1.9 TDI. Spalą niewiele paliwa, ale nie będą tak dynamiczne jak 2.0 TDI, w których z drugiej strony… pęka głowica. Dotyczy to jednak odmian 140-konnych i mocniejszych. 110-konną można polecić, zwłaszcza że nie ma filtra cząstek stałych.

Volkswagen Golf Plus – opinie użytkowników

Zalety

„Prosta i intuicyjna obsługa, wszystko w zasięgu ręki i bez zbędnych komplikacji”

„Jak na samochód tej klasy bardzo dobrze wykonane, ładne i funkcjonalne wnętrze. Świetne wymiary do jazdy po mieście”

„Jak na TDI to bardzo szybko się nagrzewa – auto ma dogrzewanie płynu chłodzącego”

„Bardzo wygodne fotele – idealne do długich tras”

 

Wady

„Duże problemy z rdzą. Auto garażowane, a mimo tego w wielu miejscach widać rudawe ślady”

„Brakuje mi 6. na autostradzie. I tak jedynka trochę za krótka”

„Szerokie słupki i ich nachylenie powodują ograniczenia w widoczności”

„Samochód często odwiedza serwisy. Widać VW chce naciągnąć klientów, a ich satysfakcja jest na dalszym miejscu”

Volkswagen Golf Plus – podsumowanie

Silniki powiększonego Golfa są znanymi konstrukcjami, dlatego nie będzie problemów ze znalezieniem części i serwisu, który go naprawi. Niektóre jednak mogą być drogie, zresztą jak same auto, które wolno traci na wartości. 12 tysięcy złotych za dwunastoletnie auto to dość sporo, zważywszy że najtańsze egzemplarze najczęściej wymagają inwestycji. Tak czy inaczej – trudno o równie przestronne i dobrze wykończone auto w tym rozmiarze.

Volkswagen Golf Plus – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność