Używany Peugeot 508 (od 2010 r.) – OPINIE

Dzięki szybkiej utracie wartości Peugeot 508 jest ciekawym i trwałym modelem, a przy tym tańszym od konkurentów. Co jednak sądzą o nim użytkownicy? Zebraliśmy opinie kierowców o Peugeocie 508.

Debiutujący w 2010 roku 508 zastąpił jednocześnie model 407 i 607. Wymiarami mieści się pomiędzy nimi, stylistyką jednak upodobnił się do reszty Peugeotów. Auto dostępne było jako sedan i kombi, natomiast drugą odmianę można było zamówić w uterenowionej odmianie RXH. Co ciekawe (i niekoniecznie na plus), w RXH wersja 4×4 była dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym, podczas gdy bazowo tą odmianę napędzały koła przednie.

Peugeot 508 – tani i dobry

Posiadacze Peugeotów 508 zgodnie twierdzą, że auto szybko traci na wartości. Dla potencjalnych kupców auta z drugiej ręki to jednak wyłącznie zaleta, bo spadek wartości wynika jedynie ze stereotypów o marce. 508 jest udanym modelem, w którym nie występują awarie trapiące jego poprzedników. Czasami zdarzają się problemy z elektroniką, typu wieszające się radio lub nawigacja, natomiast ogólną awaryjność czytelnicy ocenili na „powyżej średniej”. Podobnie kwestia dostępności części, a jeszcze lepiej wypadają ich okazyjne ceny.

Lepiej diesla

Pod maską znajdziemy przede wszystkim benzynowe odmiany 1.6 THP, cechujące się cichą pracą i doskonałymi osiągami. Miewają jednak problemy z łańcuchem w rozrządzie, dlatego bezpieczniejszym wyborem będą jednostki wysokoprężne. Szczególnie polecamy sprawdzające się w trasie odmiany dwulitrowe, natomiast do miasta w zupełności wystarczy 1.6 HDi. Obecność filtra cząstek stałych nie powinna „odpychać”, gdyż nie sprawia kłopotów nawet podczas jazdy miejskiej.

 

Peugeot 508 opinie użytkowników

Zalety

„Świetnie wyciszone wnętrze. W mojej benzynowej wersji 1.6 THP prawie nie słychać silnika.”

„Wysoka kultura pracy silnika 2.0 HDi. Jeżdżę taksówką, a klienci czasem nie wiedzą, ż to diesel.”

„Tanie części zamienne. Miałem małą stłuczkę. Błotnik, maskę i reflektor kupiłem od ręki używane, w bardzo niskich cenach.”

„Filtr cząstek stałych nie przeszkadza w jeździe.”

 

Wady

„Szkoda, że gama nie obejmuje żadnej mocnej wersji benzynowej „pod gaz”.”

„Uterenowiony RXH wygląda bojowo, ale w podstawowej wersji ma napęd tylko na przednie koła. Wersja 4×4 to hybryda. Moim zdaniem forma przeważa nad treścią.”

„Kupiłem sprowadzony samochód i od początku mam problemy z zawieszającym się radiem i kapryśną nawigacją.”

„Auto jest fajne, ale przewidywany spadek wartości jest wciąż bardzo wysoki.”

Peugeot 508 podsumowanie

Dawno nie było tak dopracowanego samochodu spod znaku lwa. Oferuje wysoki komfort jazdy, dobre wyposażenie i osiągi, a to wszystko za niewiele ponad 30 tysięcy złotych. Okazyjna cena w tym przypadku nie wynika z awaryjności, a kształtuje się wyłącznie przez stereotypy. Peugeot 508 może być hitem na rynku wtórnym.

Peugeot 508 (od 2010 r.) dane techniczne

Peugeot 508 wymiary

Dł./szer./wys. 479-481/186/146-153 cm
Rozstaw osi 282 cm
Pojemność bagażnika 515 l (sedan), 560-1598 l (kombi), 400-1439 l (RXH)

Peugeot 508 silniki

Silnik 1.6 1.6 THP 1.6 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 2.2 HDi
Pojemność 1598 ccm 1598 ccm 1560 ccm 1997 ccm 1997 ccm 2179 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 120 KM 156 KM 112 KM 140 KM 163 KM 204 KM
Maks. moment 160 Nm 240 Nm 240 Nm 320 Nm 340 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s 8,6 s 11,3 s 9,8 s 9,2 s 8,2 s
Prędkość maks. 203 km/h 222 km/h 190 km/h 210 km/h 225 km/h 234 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,2 l/100 km 6,4 l/100 km 4,4 l/100 km 4,8 l/100 km 5,7 l/100 km 5,7 l/100 km

Peugeot 508 oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność