Używany Lexus RX (2003-2009) – OPINIE

Pierwszy SUV Lexusa uchodzi za wzór niezawodności, ale eksploatacja może trochę pochłonąć z kieszeni właściciela. Przedstawiamy opinie kierowców na temat Lexusa RX.

Duży SUV japońskiej marki zadebiutował już w 1998 roku, a jego druga generacja 5 lat później. Samochód powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim, dlatego pod maską nie znajdziemy diesli, tylko mocne, sześciocylindrowe jednostki benzynowe. Spalają dużo (15-16 litrów na 100 kilometrów), dlatego niektórzy “ratują się”, montując instalację gazową (najlepiej do 3.5 V6). Alternatywą jest wprowadzona w 2004 roku wersja hybrydowa o nazwie RX400h, z zespołem napędowym o łącznej mocy 272 KM. Po latach system nie sprawia problemów i można go śmiało brać pod uwagę.

Mistrz wykonania

Właściciele wysoko oceniają swoje RX-y pod względem przestronności i pojemności bagażnika, chociaż zdarzają się wpadki w brakującym wyposażeniu lub z średnio wygodnymi fotelami. SUV Lexusa wyróżnia się doskonałym wyciszeniem, co w połączeniu z dobrym wykończeniem daje poczucie absolutnej ciszy w kabinie. Na pochwałę zasługuje również wysokiej jakości nagłośnienie i trwała elektronika.

Jak się zepsuć, to na całego

Lexus RX uchodzi za wzór niezawodności i naprawdę rzadko się psuje. Niestety, nie uchroni to potencjalnego nabywcy przed ewentualnymi wydatkami, gdyż nie wszystko jest wieczne. Niektóre elementy wręcz zużywają się zbyt szybko, jak przykładowo klocki hamulcowe po 20 tysiącach kilometrów. Serwisowanie Lexusa RX jest nie tylko drogie, ale też nie wszędzie dostępne – najlepsze warsztaty znajdziemy tylko w większych miastach. Nie ma co szukać oszczędności również na cenach części.

Lexus RX – opinie kierowców

Zalety

“W kabinie panuje absolutna cisza, nie słychać ani silnika, ani żadnych skrzypień czy łomotania.”

“Brak usterek przez 6 latu używania.”

“Wybitnie stabilna elektronika, nigdy nic się nie zepsuło, nie zapaliła żadna niepokojąca kontrolka.”

“Układ hybrydowy pracuje bez zarzutu, auto ma tę miłą zaletę, że jest najoszczędniejsze w korkach.”

“Bardzo przydatna kamera cofania, świetne nagłośnienie Mark Levinson.”

 

Wady

“Bardzo słabe hamulce w wersji hybrydowej. 20 000 km na jednym komplecie klocków z przodu to za mało.”

“Niewygodny fotel kierowcy, po dłuższej jeździe bolą plecy. Za krótkie siedzisko dla wysokich osób.”

“Połamały się mocowania przednich lamp i wypalił się katalizator. W serwisie zostawiłem 12 000 zł.”

Lexus RX – podsumowanie

Lexus RX nie jest samochodem nie do zdarcia, chociaż trzeba docenić jego trwałość, doskonałe wykonanie i znikomą awaryjność. Za nieco ponad 30 tysięcy złotych można mieć mocnego i przestronnego SUV-a, który wolno się starzeje.

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność