Używana Dacia Sandero I (2008-2012) – OPINIE

Dacia Sandero nie wywołuje szybszego bicia serca, ale sprawnie przewiezie z punktu A do punktu B. I nie zrujnuje przy tym portfela. Oto opinie na jej temat zebrane w programie Wybór Kierowców.

Gdy w 2004 roku marka Dacia powróciła na rynek i zaprezentowała Logana, Polacy oszaleli na jego punkcie. Potrzeba taniego auta służącego po prostu do jazdy okazała się być kluczowa i auto zdobyło dużą popularność. Na fali sukcesu rumuńska marka niedługo później zaprezentowała miejskiego hatchbacka Sandero. Auto było równie przestronne jak Logan, a przy tym łatwiejsze do zaparkowania w mieście. Szkoda jednak, że nie poprawiono jakości wykonania i użytych materiałów. Ale czego w końcu oczekiwać od auta, które jako nowe można było kupić za niecałe 30 000 zł.

Siła prostoty

Zawieszenie Dacii Sandero dobrze znosi polskie drogi, a uterenowiona odmiana Stepway przyda się dla osób często zjeżdżających na nieutwardzone nawierzchnie. Silniki może nie grzeszą osiągami, ale przez prostotę konstrukcji na naprawy nie wydamy dużo. Pozytywnie wypada również dostępność serwisu i ceny części zamiennych. Na ogół Sandero jest typowym „mieszczuchem” – w trasie silniki dostają „zadyszki”, a panujący przy wyższych prędkościach hałas odbiera przyjemność z jazdy.

Dacia Sandero opinie kierowców

Zalety

„Silnik 1.4/75 KM jest konstrukcją sprawdzoną i bardzo prostą w obsłudze.”

„Solidne zawieszenie, jakby stworzone na polskie, najczęściej niezbyt równe drogi.”

„Psują się przeważnie drobiazgi, a poważniejsze awarie są rzadkością.”

„Samochód jest wysoko zawieszony, bez problemu wjeżdżam na drogę leśną lub polną bez obaw, że się urwie.”

„Dostępność części zamiennych jest naprawdę duża.”

Wady

„Przy dynamicznej jeździe samochód jest głośny. Nie nadaje się na trasy szybkiego ruchu – brak mu wygłuszenia.”

„Tandetne srebrne wstawki plastikowe. Deska nawet bardzo ładna, ale skrzypi na kostce brukowej.”

„Przy większych prędkościach auto myszkuje po drodze.”

„Wentylacja i ogrzewanie takie sobie. Coś tam dmucha, ale bez przekonania.”

 

Dacia Sandero podsumowanie

Miejska Dacia już jako nowa była dostępna w atrakcyjnej cenie, a egzemplarze z początków produkcji możemy już kupić za 9000 zł. Radzimy dołożyć parę tysięcy i kupić młodszy samochód w lepszym stanie. To idealne auto dla osób, u których rozsądek wygrywa nad emocjami.

Dacia Sandero I (2008-2012) dane techniczne

Dacia Sandero wymiary

Dł./szer./wys. 402/174/153 cm
Rozstaw osi 259 cm
Pojemność bagażnika 320-1200 l

Dacia Sandero silniki benzynowe

Silnik 1.2 16V 1.4 1.6 1.6 16V
Pojemność 1149 ccm 1390 ccm 1598 ccm 1598 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 75 KM 75 KM 87 KM 104 KM
Maks. moment 107 Nm 112 Nm 128 Nm 148 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,6 s 13,0 s 11,5 s 10,2 s
Prędkość maks. 161 km/h 161 km/h 174 km/h 183 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km 7,0 l/100 km 7,2 l/100 km 7,1 l/100 km

Dacia Sandero diesle

Silnik 1.5 dCi 1.5 dCi
Pojemność 1461 ccm 1461 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 70 KM 85 KM
Maks. moment 160 Nm 200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,0 s 13,0 s
Prędkość maks. 157 km/h 167 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 4,6 l/100 km

Dacia Sandero oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność