UżywaneUżywane auto do 40 tys. zł. 10 polecanych modeli

Używane auto do 40 tys. zł. 10 polecanych modeli

Kto szuka używanego auta za 40 tys. zł, jest w dobrej sytuacji – może wybierać między wieloma ciekawymi modelami. Które mają najlepszą relację ceny do jakości?

Mimo że kwota 40 tys. zł jest spora, zakup samochodu za nią wcale nie jest łatwy. W przypadku części modeli taki budżet okazuje się zbyt mały lub… zbyt duży. Dobrym przykładem są BMW serii 5 generacji E60 oraz F10. Ceny starszych aut startują z poziomu kilkunastu tysięcy złotych, więc wielu osobom podwajanie tej kwoty na zadbany egzemplarz może wydawać się pozbawione sensu (oczywiście ma to sens, ale to już temat na osobny artykuł…). W przypadku odsłony F10 budżet 40 tys. zł jest ledwie wystarczający. Po zakupie auto może okazać się bardzo problematyczne lub wymagać drogiego serwisu.

By mieć poczucie dobrego wydania pieniędzy warto więc celować w samochody startujące z poziomu ok. 30 tys. zł. Bufor 10 tys. zł pozwoli na znalezienie ciekawego egzemplarza. Polecamy także unikanie modeli z półki premium. Są świetnie wykonane i zwykle ciekawie skonfigurowane, ale relatywnie drogie lub wiekowe.

W zestawieniu staraliśmy się natomiast wskazać używany samochód do 40 tys. zł, który będzie wyróżniał się korzystną relacją ceny do walorów użytkowych, wyposażenia, trwałości i wieku. Polecamy kupno w miarę świeżych modeli. Będą miały sporo wyposażenia multimedialnego czy podnoszącego bezpieczeństwo, a bez względu na typ silnika raczej wjedziemy nimi do stref czystego transportu. Co równie istotne, wśród młodszych aut za 40 tys. zł, zwłaszcza niższych segmentów, można znaleźć naprawdę zadbane i przyzwoicie wyposażone egzemplarze, nierzadko z rąk pierwszego właściciela.

Używany Citroen C3 III (od 2017 r.)

Citroen C3 III - opinie

Miejskie auto z atrakcyjnie stylizowanym nadwoziem, ciekawie urządzonym wnętrzem oraz udanymi silnikami – zarówno benzynowymi, jak i dieslami, które stają się rzadkością w nowoczesnych, małych modelach. Za Citroenem C3 przemawiają także przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, wyposażenie elektroniczne oraz z zakresu bezpieczeństwa. Awarie dotyczą głównie elektroniki. W samochodach z silnikami 1.2 PureTech problemy może sprawiać łuszczący się pasek rozrządu. Na szczęście jego konstrukcja została poprawiona, więc wymiana powinna rozwiązać problem. Nabywca miał relatywnie szerokie możliwości personalizacji samochodu, co przekłada się na różnorodność używanych egzemplarzy. Z jednostek napędowych nie polecamy bazowego 1.2 o mocy 68 KM – jest za słaby. Wersja rozwijająca 82-83 KM jest żwawsza, ale najlepsze wrażenia z jazdy zapewnia doładowany silnik 1.2 PureTech.

Polecana wersja: 1.2 PureTech, 1.6 HDi
Tego silnika unikaj: 1.2 PureTech (68 KM)

Warto wiedzieć: używany Citroen C3 III (od 2016 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Ford Mondeo Mk5 (2014-2022)

Ford Mondeo V - opinie

Bez względu na budżet zakupowy Ford Mondeo zawsze jest dobrą propozycją. W zasięgu nabywcy będą po prostu różne generacje tego samochodu. To pokłosie sukcesu na rynku pierwotnym. Atrakcyjne ceny nowych aut, przestronnie i nieźle wykonane wnętrze, świetne właściwości jezdne i popularność wśród flot sprawiły, że Mondeo sprzedawały się dobrze, więc jest w czym wybierać. Obecnie wschodzącą gwiazdą rynku wtórnego jest piąta osłona Mondeo. Budżet 40 tys. zł zaczyna wystarczać na zakup. Jeżeli nie będziemy w stanie znaleźć atrakcyjnego dla nas egzemplarza, to warto poczekać na spadek cen lub nieco dozbierać, bo Mondeo to jedna z ciekawszych propozycji w klasie średniej. Najlepszym źródłem mocy są diesle. Niezłymi opiniami cieszą się też silniki Ecoboost, aczkolwiek trzeba pamiętać, że mają swoje przypadłości. Nie polecamy dwusprzęgłowych skrzyń, które są kosztowne w naprawach. Hybryda jest udaną propozycją. W Ameryce odpowiednikiem Mondeo był Ford Fusion. Na polskim rynku wtórnym nie brakuje sprowadzonych egzemplarzy. Warto prześwietlić ich przeszłość, bo bywała „barwna”.

Polecana wersja: 1.6 EcoBoost, 2.0 TDCI, 2.0 Hybrid
Tego silnika unikaj: 1.0 EcoBoost

Warto wiedzieć: Używany Ford Mondeo V (od 2014 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Honda Accord VIII (2008-2015)

Honda Accord VIII - opinie

W Polsce największym wzięciem cieszą się niemieckie limuzyny klasy średniej. Swoje grono klientów mają też Mazdy 6 oraz Toyoty Avensis. Poszukując używanego auta tej klasy część osób zapomina o Hondzie Accord. Może i to dobrze, bo dodatkowo nakręciłoby i tak niemały popyt, który przekłada się na wysokie ceny ofertowe. W kwestii relacji ceny do wieku ostatni dostępny w Europie Accord wypada bardzo źle – zwłaszcza, jeżeli na celowniku kupującego jest egzemplarz z polskiego salonu może okazać się, że za 40 tys. zł będzie w stanie nabyć aut z pierwszych lat produkcji. Polecamy przedzakupową kontrolę, by nie trafić na „minę” – wizja zarobku stanowi zachętę do szykowania na sprzedaż zaniedbanych egzemplarzy. Japońska limuzyna nie imponuje też odpornością na korozję, pojemnością bagażnika czy paletą silników. Wszystkie jednostki napędowe są jednak trwałe i zasługują na polecenie (przy czym trzeba pamiętać, że diesel jest drogi w serwisowaniu). Ogólna trwałość mechaniczna Accorda jest bardzo wysoka, a design i wykończenie wnętrza oraz właściwości jezdne przywodzą na myśl modele z półki premium.

Polecana wersja:  2.0 i-VTEC, 2.4 i-VTEC
Tego silnika unikaj:  2.4 i-CDTI (zwłaszcza bez dokumentacji serwisowej)

Redakcja poleca: Używana Honda Accord VIII (2008-2015) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Hyundai i20 II (2014-2020)

Hyundai i20 II - opinie

Polo, Yaris, Fabia czy Fiesta to świetne auta miejskie. Problem w tym, że znalezienie atrakcyjnie skonfigurowanego egzemplarza z niskim przebiegiem i rozsądną ceną może okazać się trudne. Po przejrzeniu ogłoszeń mamy wrażenie, że jest to łatwiejsze w przypadku drugiej odsłony Hyundaia i20. Nie oznacza to jednak, że będzie wybitnie łatwe! Ten model trzyma cenę, ale jest to uzasadnione. Co może okazać się ważne dla wielu nabywców, Hyundai nie forsował na siłę trzycylindrowych motorów z turbo – kto chce, może kupić i20 z wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem 1.2 czy 1.4. W kwestii przestronności i wykończenia wnętrza oraz właściwości jezdnych Hyundai i20 okazuje się bardzo dojrzałą konstrukcją. Przeszłość interesującego nasz egzemplarza warto prześwietlić – i20 bywał używany do szkolenia kierowców, co może oznaczać większe zużycie pojazdu. Pod względem trwałości Hyundai i20 II nie rozczarowuje. Ogniska korozji mają raczej punktowy charakter, mogą zdarzyć się wycieki oleju z silnika i skrzyni oraz luzy w zawieszeniu. Nie polecamy bazowego, trzycylindrowego diesla 1.1 CRDi, który kulturą pracy odstaje od 1.4 CRDi, a okazuje się specjalnie oszczędniejszy.

Polecana wersja: 1.2 , 1.4
Tego silnika unikaj: 1.1 CRDi

Warto wiedzieć: Używany Hyundai i20 II (2014-2020) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Kia Cee’d II (2012-2018)

Kia Ceed II - opinie

Model jest technicznie spokrewniony z Hyundaiem i30 II. Dlaczego na listę trafiła więc Kia? Wielu osobom linia nadwozia i design wnętrza Cee’da bardziej odpowiadają – bliżej im do europejskich niż azjatyckich rywali. Poza 5-drzwiowym hatchbackiem i praktycznym kombi Kia proponowała też efektowną, trzydrzwiową wersję. Podstawowy benzynowy silnik 1.4, jak również diesel 1.4 CRDi wystarczą kierowcom o spokojnym usposobieniu. Benzynowiec 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem to średni wybór – sposób zasilania skomplikował jego konstrukcję, a nie wpłynął istotnie na spalanie, natomiast utrudnił montaż instalacji LPG. Znane są też przypadki obrócenia panewki. Kto szuka większej mocy, powinien więc rozejrzeć się za dieslami 1.6 CRDi, które należą do najtrwalszych na rynku. Słabymi punktami Cee’da są też powłoki lakiernicze, tarcze hamulcowe, tuleje zawieszenia i łańcuchy rozrządu w silniku 1.4. Dzięki niezłej dostępności zamienników oraz relatywnie prostej budowie auta naprawy nie kosztują fortuny. Korzystny wpływ na stan dostępnych egzemplarzy miała 7-letnia gwarancja. Wiele aut długo jeździło więc na przeglądy do ASO. Na rynku wtórnym nie brakuje Cee’dów z polskich salonów. Warto jednak pamiętać, że zwłaszcza diesle miewają flotową przeszłość.

Polecana wersja: 1.4 CVVT, 1.4 CRDi, 1.6 CRDi
Tego silnika unikaj: 1.6 GDI

Warto wiedzieć: Używana Kia Cee’d II (2012-2018) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Mitsubishi ASX I (2010-2022)

Mitsubishi ASX - opinie

Zakup SUV-a za 40 tys. zł okazuje się trudnym zadaniem. W teorii w zasięgu są nawet modele z nieco wyższej półki, ale prześwietlenie ich stanu nierzadko ujawnia wiele problemów, a do tego trzeba pogodzić się z zaawansowanym wiekiem. Dacia Duster pierwszej generacji? Jak najbardziej w zasięgu, ale trzeba zaakceptować budżetowość tego auta. Niezłą propozycją w kwestii relacji ceny do stanu, wykonania, walorów praktycznych i trwałości okazuje się Mitsubishi ASX, który był rekordowo długo produkowany jak na realia współczesnej motoryzacji. Samochód bazujący na płycie podłogowej Outlandera nie zachwyca designem czy jakością wykonania wnętrza. Bardzo wolno postępująca utrata wartości to jednak znak, że użytkownicy niechętnie pozbywają się ASX-a. Cenę trzymają zwłaszcza egzemplarze z benzynowymi silnikami, które pochodzą z polskich salonów. Bazowy motor 1.6 MIVEC jest w zupełności wystarczający do spokojnej jazdy. Jeżeli diesel, to warto celować w 1.6 D-4D, czyli francuski silnik 1.6 HDi. Japońskie 1.8/2.2 są droższe w serwisowaniu i gorzej zaopatrzone w części zamienne. Karoserię i podwozie trzeba obejrzeć pod kątem korozji.

Polecana wersja: 1.6 MIVEC, 1.6 D-4D
Tego silnika unikaj: 1.8 D-4D

Warto wiedzieć: Używane Mitsubishi ASX (od 2010 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Opel Zafira Tourer (2011-2019)

Opel Zafira C - opinie

O ile minivany znikają z rynku pierwotnego, o tyle na rynku wtórnym wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem. I nic dziwnego. Auta innych segmentów nie są w stanie zapewnić tak korzystnej relacji ceny do walorów praktycznych czy kosztów serwisowania. Godne polecenia kompaktowe minivany to m.in. Citroen C4 Picasso, Ford C-Max, Renault Scenic i Toyota Verso. My skupiliśmy się natomiast na Oplu Zafira Tourer, która przekonuje stylizacją nadwozia i wnętrza, kubaturą kabiny i bagażnika, właściwościami jezdnymi, wyposażeniem, paletą udanych silników oraz rozsądnymi kosztami serwisowania. Zafira Tourer, znana też jako Zafira C, nie jest wolna od wad – miewa m.in. problemy ze skrzyniami M32, klapami w kolektorach diesli i uszczelkami w ich układach smarowania. Typowe usterki są jednak doskonale znane mechanikom, co usprawnia diagnostykę i naprawy. Niezłym wyborem może okazać się silnik 1.4 Turbo, który dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Odradzamy natomiast silnik 1.8, któremu brakuje momentu obrotowego, a do tego – z powodu braku hydrauliki zaworowej – średnio nadaje się do wyposażenia w instalację gazową.

Polecana wersja: 1.4 Turbo, 2.0 CDTI
Tego silnika unikaj: 1.8 16V

Warto wiedzieć: Używany Opel Zafira C (2011-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Seat Leon III (2012-2020)

Seat Leon III - opinieNowoczesna technika Volkswagena w atrakcyjnym opakowaniu – tak w najkrótszy sposób można podsumować trzecią odsłonę Leona, która jest mechanicznym odpowiednikiem Golfa VII oraz Octavii III. Poza designem Leon przekonuje też właściwościami jezdnymi oraz dostępnością kombi z przepastnym bagażnikiem i zgrabnej, trzydrzwiowej wersji. Niestety nabywca musi pogodzić się z niższą jakością wykonania niż w Golfie czy mniej zaawansowanym systemem multimedialnym. Optymalnym źródłem mocy w Leonie jest benzynowy silnik 1.4 TSI. Kto dużo jeździ, może pomyśleć o dieslach. Najmniejszego motoru 1.0 TSI nie polecamy (jest trwały, ale mógłby być mocniejszy), podobnie jak dwusprzęgłowych, 7-biegowych skrzyń DSG z suchymi sprzęgłami (były łączone ze słabszymi silnikami) – bywają problematyczne. Ogólna trwałość Leona stoi na wysokim poziomie, ale warto być przygotowanym na konieczność wymiany elementów osprzętu silnika czy problemy z systemem multimedialnym.

Polecana wersja: 1.4 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI
Tego silnika unikaj: 1.0 TSI

Warto wiedzieć: Używany Seat Leon III (2012-2020) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Skoda Superb II (2008-2015)

Skoda Superb II - opinie

Mimo że Superb dzieli mechanikę z Octavią czy Passatem, okazuje się lepsza od obu tych modeli. Flagowa limuzyna czeskiej marki ma niezwykle przestronne wnętrze i ogromny bagażnik. Na rynku nie brakuje aut z krajowych salonów i prywatnych rąk. Łatwo o egzemplarz z ręczną czy dwusprzęgłową skrzynią oraz napędem na obie osie. Każdy będzie więc w stanie znaleźć coś dla siebie. Mocnym punktem programu są diesle – zarówno 1.6, jak i 2.0 TDI z Common Railem łączą niskie spalanie z wysoką trwałością. Niestety nie mamy zbyt dobrych wiadomości dla zainteresowanych zakupem benzynowej wersji. Popularne jednostki 1.4, 1.8 i 2.0 TSI mają różne problemy z odkładaniem się nagaru w dolocie, spalaniem oleju i trwałością łańcucha rozrządu (im młodsze auto, tym prawdopodobieństwo wystąpienia problemów niższe, bo z czasem poprawiano silniki). Budżet 40 tys. zł pozwoli na zakup zadbanej wersji kombi z początku produkcji. Dużo, ale równie funkcjonalnego, świeżego, dobrze wyposażonego i mocnego auta w zbliżonym stanie technicznym i roczniku nie sposób znaleźć. Polecamy raczej egzemplarz z ręczną skrzynią. DSG są doskonałe, ale kosztowne w naprawach, które z czasem będą nieuniknione.

Polecana wersja: 1.6 TDI 2.0 TDI
Tego silnika unikaj: 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

Warto wiedzieć: Używana Skoda Superb II (2008-2015) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Toyota Prius III (2009-2016)

Jeżeli chodzi o relację ceny do wieku oraz standardu wykończenia i przebiegu, to Prius wypada bardzo… źle. Mimo tego jest warty zakupu. I to z kilku powodów. Niegdyś flagowa hybryda Toyoty jest bardzo solidna. We właściwie serwisowanych egzemplarzach przy przebiegach rzędu pół miliona kilometrów trzeba będzie jedynie zregenerować akumulator, co jest wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych. Słabym punktem okazują się też pompy cieczy chłodzącej. Zlekceważenie konieczności wymiany może doprowadzić do uszkodzenia falownika. Prius przekonuje przestronnością wnętrza i wyposażeniem. Po stronie plusów wpisujemy także niezwykle wolno postępującą utratę wartości i łatwość odsprzedaży – model jest niezwykle popularny wśród osób zajmujących się płatnym przewozem osób. Wisienką na torcie jest możliwość zamontowania instalacji gazowej. Budżet 40 tys. zł to raczej absolutne minimum na zakup używanego Priusa. By znaleźć dobry egzemplarz można nawet rozważyć wyjazd na zakupy np. do Holandii i poszukiwania na własną rękę. Uniknie się w ten sposób prowizji pośrednika i zmniejsza ryzyko trafienie na „odpicowane” auto – nie można zapominać, że także za granicami Polski Priusy były używane do przewozu osób. Wersja Plug-in z powiększonym akumulatorem, który można doładować z sieci to raczej ciekawostka – podaż jest mała, a ceny wysokie.

Polecana wersja: 1.8 Hybrid
Tego silnika unikaj: auta z zamontowaną już instalacją LPG lub taksówkową przeszłością

Warto wiedzieć: Używana Toyota Prius III (2009-2015) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji