Toyota Prius III – OPINIE

Dzięki doświadczeniu marki, Toyota Prius to praktycznie bezawaryjna hybryda. Oto oceny właścicieli trzeciej generacji Priusa, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Patrząc na Priusa III można odnieść wrażenie, że nie zrobiono postępu względem poprzednika. Auto ma bardzo podobną sylwetkę i można zaryzykować stwierdzenie, że jest rozległym liftingiem drugiego wcielenia. Poważne zmiany zaszły jednak w zespole napędowym. Pod maskę trafił 98-konny silnik 1.8, który wraz z elektrycznym generuje łącznie 136 KM i rozpędza Priusa do 100 km/h w nieco ponad 10 sekund. Samochód standardowo wyposażono w bezstopniową i zbierającą doskonałe opinie przekładnię planetarną CVT. Jak przystało na hybrydę, Prius jest bardzo oszczędny – osiągnięcie 5 l/100 km w mieście jest jak najbardziej realne. Właściciele cenią sobie ogólną trwałość konstrukcji, a wydatki ograniczają się jedynie do podstawowych czynności eksploatacyjnych. Kolejną zaletą Priusa jest szeroki dostęp do wszelkich części zamiennych, a to zasługa lat doświadczeń Toyoty w dziedzinie hybryd.

Nie do szybkiego pokonywania zakrętów

Prius III wraz z przejęciem stylistyki poprzednika przejął również płynące z tego wady, tj. mocno ograniczoną widoczność od tyłu i zabrane cenne centymetry na głowy pasażerów na tylnej kanapie. Toyota nie jest na szczęście ciasnym autem, choć zamontowano w niej co najwyżej przeciętne fotele. Użytkownicy mają też zastrzeżenia do precyzji układu kierowniczego, ale niewielu z nich jeździ Priusem w sposób dynamiczny – bardziej wolą rywalizować w osiąganiu rekordowo niskich wyników spalania.

Toyota Prius III – opinie użytkowników

Zalety

„Średnie spalanie przy dodatnich temperaturach na zewnątrz wynosi ok. 4,8-5,0 l/100 km. Nie ma znaczenia, czy jeździmy po mieście czy poza nim”

„Wszystkie dane, wykresy i wizualizacje są bardzo przydatne podczas jazdy”

„Świetna przekładnia planetarna CVT. Płynnie chodzi od samego początku”

„W środku jest mnóstwo miejsca na nogi. Plus za brak tunelu środkowego”

Wady

„Dość szerokie słupki A ograniczają widoczność z wnętrza”

„Siedzenia średnio trzymają w zakrętach i mają tylko skokową regulację”

„Duży szum kół i opływającego powietrza przy 130 km/h”

„Zawieszenie jest dość twarde, a układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny”

Toyota Prius III – podsumowanie

Dobra hybryda nie może być tania. I nie jest – Prius III oznacza wydatek przekraczający 30 tysięcy złotych. W zamian otrzymamy dopracowaną i sprawnie jeżdżącą hybrydę, do której kupimy od ręki części, a to nie zawsze się zdarza w autach z alternatywnym napędem. Niskie rachunki za paliwo i spokojna praca bezstopniowej przekładni dodatkowo zachęcają do eksploatacji Priusa w warunkach miejskich.

Toyota Prius III – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność