Subaru XV (od 2012 r.) – OPINIE

Wjedzie dalej niż konkurenci, ale odbiega od nich wykończeniem. Oto opinie o Subaru XV, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Subaru modelem XV chciał zdobyć klientów, dla których Forester i Outback były zbyt duże. Do nowego crossovera zaprojektował atrakcyjną stylistycznie karoserię i osadził ją na wysokim podwoziu. Dzięki temu samochód uzyskał prześwit liczący 22 cm i dobrze radził sobie nie tylko z miejskimi krawężnikami, ale i w lekkim terenie. Wszystkie XV producent wyposażył w napęd na cztery koła, poprawiający prowadzenie w zakrętach także w trudnych warunkach drogowych. Użytkownicy narzekają jednak na twardo zestrojone jak na SUV-a zawieszenie. Nie najlepszej jakości są także plastiki użyte do wykończenia wnętrza. Wyglądają tanio i szybko zaczynają trzeszczeć. Właściciele XV wytykają to na każdym kroku, zwłaszcza że XV jako nowy nie był tani. Używane również trzymają cenę z uwagi na markę.

Unikaj Diesla

XV-a można było kupić ze 114-konnym silnikiem 1.6 i 150-konnym 2.0. Dopiero drugi zapewnia niewielkiemu Subaru z miarę przyzwoite osiągi i w codziennej eksploatacji nie sprawia problemów. Nie polecamy Diesla z uwagi na kłopotliwy rozrząd. Ma on co prawda lepsze osiągi, ale brakuje mu mocy w dolnym zakresie obrotów. Tylko „benzyniaki” dostępne były z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która nie opóźnia pracy silnika i nie drażni przeciąganiem biegów.

Subaru XV – opinie użytkowników

Zalety

„Obraz z kamery cofania jest bardzo wyraźny, a obiektyw umiejscowiono w takim miejscu, że się nie brudzi”

„Dzięki napędowi na cztery koła auto dobrze trzyma się drogi, a kierowca czuje się bezpiecznie niezależnie od warunków pogodowych”

„W środku wygodnie. Dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu, także nad głowami”

„Duży prześwit przydaje się w mieście i w lekkim terenie”

Wady

„Diesel lubi wysokie obroty – na niskich jest mało elastyczny i brakuje mu werwy”

„Plastikowe elementy wnętrza trzeszczą na nierównościach, stuki dochodzą także z okolic tylnej klapy”

„Bardzo twarde zawieszenie, przez co samochód podskakuje na dołach”

„Serwis nie reaguje na zgłaszane usterki, a przeglądy są bardzo drogie”

Subaru XV – podsumowanie

W Subaru XV nic nie będzie tanie – ani jego zakup, ani ceny części, ani koszty spalanego paliwa. To dobra oferta dla miłośników marki lub osób chcących mieć innego SUV-a niż większość kierowców. I przy okazji mieszkających z dala od utwardzonej drogi.

Subaru XV – opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność