Renault Twingo II (2007-2014) – OPINIE

Podobnie jak w poprzedniku, w drugiej generacji Twingo nie brakuje ciekawych rozwiązań. Oto opinie o Renault Twingo, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Fani Twingo, widząc nowy model, zawiedli się – następca produkowanego od 1993 roku pierwszego wcielenia ani trochę nie przypominał pierwowzoru. Producent tym razem postawił na stonowany wygląd, ale w innych kwestiach nie poszedł na „łatwiznę”. W zgrabnie opakowanym, wyłącznie trzydrzwiowym nadwoziu ukrył dość obszerne wnętrze, którego największą innowację znajdziemy z tyłu. Są to oddzielnie montowane fotele z osobną regulacją oparcia, które po odkręceniu dwóch śrubek można nawet wyjąć z samochodu. Przednie siedziska również zbierają pochwały użytkowników, podobnie jak przyzwoite przeszklenie karoserii.

Do spokojnej jazdy (i nie tylko)

W bazowych wersjach 1.2 (58 i 75 KM) Twingo nie jest szybkie, ale ekonomiczne i bezawaryjne. Producent dla żądnych osiągów kierowców przygotował 133-konną odmianę RS. Jeżeli stawiamy na oszczędności, mamy do wyboru także diesle 1.5 dCi. Poprawiono je przy tym do tego stopnia, że nie objawiają znanych z większych modeli problemów z panewkami. W Twingo większość właścicieli narzeka na niedostatecznie wygłuszenie (uciążliwe zwłaszcza podczas jazdy pozamiejskiej) i, o dziwo, słabą zwrotność.

Renault Twingo II – opinie użytkowników

Zalety

„Na plus duże możliwości regulacji fotela. Nawet na wysokość, co jest rzadkością w tej klasie”

„Duże szyby boczne, krótka maska, nie za grube słupki – widoczność idealna”

„Dwa niezależne fotele z tyłu można regulować (np. kąt oparcia), a nawet wyjąć po odkręceniu dwóch śrub. Fenomenalne rozwiązanie”

„Za niewielkie pieniądze można trafić Twingo z bardzo młodego rocznika i często nawet krajowe”

Wady

„Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia i zmienia biegi mało precyzyjnie, czasami haczy”

„Informacje wyświetlane na wyświetlaczu w dzień są słabo czytelne”

„Ponad 10 m średnicy zawracania to bardzo dużo jak na auto miejskie”

„Od 100 km/h hałas we wnętrzu narasta, a powyżej 130 km/h już męczy”.

Renault Twingo II – podsumowanie

Nie jest to przełom w klasie, ale na pewno ciekawa propozycja w segmencie aut mini. Twingo to solidny „maluch”, który doskonale spełnia swoją rolę w mieście. Bogate zaplecze serwisowe i zastosowanie jednostek wspólnych dla innych modeli dają gwarancję niedrogiej i względnie bezproblemowej eksploatacji.

Renault Twingo II – Opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność