Renault Koleos I (2007-2015) – OPINIE

Nie grzeszy urodą, ale przyjemnie się prowadzi na asfalcie i poza nim. Oto opinie o pierwszej generacji Renault Koleosa, zebranie w programie Wybór Kierowców.

Początki Renault w klasie SUV-ów nie były łatwe. Producent przedstawił swojego reprezentanta tego segmentu 10 lat temu, jednak auto cieszyło się co najwyżej umiarkowanym zainteresowaniem klientów. Renault modernizowało Koleosa dwukrotnie (w 2011 i 2013 roku), by w końcu przedstawić następcę – Kadjara. Co ciekawe, nazwa Koleos wróciła do gamy modelowej chwilę później, ale na większym SUV-ie. Pierwszy model w zasadzie nie był zły. Krył w sobie dość obszerne wnętrze, logicznie zaprojektowany kokpit, mocne silniki i napęd 4×4 pochodzący z Nissana X-Trail. Można zatem przypuszczać, że sukcesowi przeszkodził odstający od konkurentów wygląd.

Do lekkiego terenu

Zalety Koleosa jako nowego auta wcale nie wygasły wraz z upływem lat. Samochód za sprawą sprawnego napędu na wszystkie koła i wysokiego prześwitu zyskał w oczach osób poszukujących samochodu do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach. Użytkownicy doceniają także walory napędu podczas jazdy w trudnych (śliskich) warunkach drogowych. Chwalą przy tym wyciszenie samochodu i łatwo dostępne, niedrogie części. Narzekają natomiast na system ogrzewania, niektóre materiały wykończeniowe oraz niską trwałość zawieszenia. Na szczęście dzięki pokrewieństwu z Nissanem i do niego bez problemu znajdziemy potrzebne elementy.

Renault Koleos I – opinie użytkowników

Zalety

„Doskonały układ jezdny, z łatwością wyłapuje dziury na polskich drogach”

„Na plus wysoka pozycja za kierownicą. Niższe osoby mają spory zakres regulacji fotela kierowcy”

„Napęd 4×4 jest technologią Nissana. Przydaje się na śliskiej nawierzchni”

„Diesel troszkę klekocze, ale nie jest to uciążliwe dzięki dobremu wyciszeniu”

„Części eksploatacyjne dostępne w bardzo dobrej cenie, nawet oryginały”

Wady

„Klima działa sprawnie, natomiast ogrzewanie już bardzo słabo – wnętrze wolno się nagrzewa”

„Materiały wykończeniowe deski, słupków i fragmentów drzwi są niskiej jakości”

„Wibracje w Dieslu są dość mocno odczuwalne”

„Główna wada w ruchu miejskim to duży promień skrętu”

Renault Koleos I – podsumowanie

Koleos nie jest dużym SUV-em, a ma pod maską silniki o mocy 150-173 KM, dzięki czemu jest naprawdę sprawnie jeżdżącym samochodem. Zarówno benzynowy 2.5, jak i 2.0 dCi można polecić pod kątem bezawaryjności. Pierwszy z nich będzie jednak dużo palił, a diesla trapią wyczuwalne wibracje. Auto polecamy osobom nie zwracającym szczególnej uwagi na wygląd, a oczekującym od SUV-a komfortu jazdy i odrobiny osiągów.

Renault Koleos I – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność